Gönderen Konu: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler  (Okunma sayısı 61529 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« : Nisan 23, 2014, 12:23:01 ÖÖ »

Herkese merhabalar :)

Öncelikle başlık dolayısıyla bir açıklama yapmak isterim ki kimseye ders vermek hiçbirşekilde haddime değil :( Nacizane kendi tecrübelerimi paylaşmaya çalışıyorum. Başlık tamamen google'a uyum için atılmış bir başlıktır. Şimdiden affola :)

Tekne yapmak isteyenler için güzel bir kaynak oluşturma çabasında olan bir deniz sevdalısı olarak kendi teknemin yani 'Sztrandek 650'nin' planlarını zaman buldukça sayfa sayfa adım adım anlatarak paylaşmayı ve anlaşılır kılmayı amaçlamaktayım.

Sizlere de bu şekilde kendi maceralarınızda ufak ipuçları verebilirsem ne mutlu bana.Ayrıca yanlışlarımda olacaktır muhakkak beni uyarırsanız sevinirim.

Düzen olarak önce resim daha sonra altına açıklama olarak gitmeyi planlamaktayım.


Evet 1. sayfamız ile başlayalım.




1. sayfamız herkesin kolaylıkla anlayabileceği bir plan sayfası bizlere teknemizin kabaca hangi özelliklerde olduğunu,şeklini şemalini,boyutlarını,ağırlığını,yelken alanını vs gibi bilgilerini veren sayfadır.Tekne çeşitlerine göre bu sayfadaki bilgiler değişiklik gösterebilir.



2. Resim




2. plan sayfamız bizlere tasarımcının tekne iç tasarımı hakkında sunduğu seçenekleri göstermektedir.Mutfağın,wc nin yerleşimini,yatakların,dolapların nasıl konumlandırılacağı açıkça gösterilmiştir.Bu konumlandırma teknenin denge hesabına uygun şekilde yapılmış ve düzenlenmiştir.Ücretsiz planların talihsizliği biraz bu durumlarda kendini gösterir. Planlardaki tersliği ilerleyen yazılarımda işleyeceğim ve bu resimle göstereceğim.Ayrıca gördüğümüz üzere İbrahim abimiz 2. seçeneği inşa edecekmiş :)


3.Resim



Bu resim ile birlikte biraz biraz teknik kısımlara girmekteyiz.
Bu resimde teknemizin kabaca ölçüleri verilmiştir.

Chine 1 ve Chine 2 diye yazılmış olan kısım tekne inşası bittikten sonra oluşacak çene çizgisi kısmıdır.Bu plan üzerinde ölçüler mm cinsinden belirtilmiştir.Üstteki tekne boyuna ölçüleri alttaki tekne ise enine ölçüleri belirtmektedir.

Görüldüğü üzere tekne eni 2500 mm 250 cmdir. Bu uzunluk kontraplak,elyaf macun vs gibi işlemlerin sonunda ulaşılan genişliktir.
KLW yazan ve mavi ince çizilmiş çizgi ise teknenin 'su hattıdır' yani açıklamak gerekirse tekne yüzdürüldüğü zaman suyun altında ve üstünde kalacak kısımları belirleyecek çizgidir ve tekne inşasının ilk kısımlarında çok fazla dikkate alacağımız birimdir.

'10x 650' yazan kısım ise postalar arasındaki aralığı belirtmektedir. 10 x 65 cm teknenin toplam uzunluğu 6500 mm yani 650 cmdir.Tabikide bazı kısımlarda ölçü değişimleri vardır bunları ilerleyen yazılarda iskeleti kurarken detaylı bir şekilde anlatacağım.

Resmin kalanı ise ölçülerden ibarettir.tekne başı ile yelken direğinin yerleşeceği kısmın ölçüsü,tekne yüksekliğinin ölçüsü,havuzluk genişliği ölçüsü vs gibi bilgiler bu resimde detaylı bir şekilde bizlere sunulmuştur.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

ehitay

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 542
Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2014, 01:01:20 ÖÖ »
Hocam derse girebilirmiyim. :) Latife biryana yurdum insanının ciddi sıkıntısına bir deva olmaya soyunmuşsunuz, isabetli bir iş olacak zannımca, takipteyim, zaman zaman edit etmemde sakınca yoktur umarım, güzel iş ;)

lleo

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 42
  • Ad Soyad: seyhan yılmaz
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1979
Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2014, 06:51:22 ÖÖ »
Volkan yine çok sıkıntılı bir konuya değenmişsin şimdiden teşekkürler...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler-Ofset Tablosu
« Yanıtla #3 : Nisan 23, 2014, 09:22:15 ÖS »
Dananın kuyruğunun kopacağı,tekne yapımında küçük kıyamet olarak nitelendirdiğim en önemli iki plan sayfası ile anlatıma devam ediyorumm..

Öncelikle plan resimlerini paylaşalım.


4. ve 5 Plan Resimleri





Alttaki tablo namı ile ünlü ofset tablosudur.Tüm tekne planlarında aşağı yukarı bu şekilde bulunur.Teknenin her noktasının ölçüsünü mm cinsinden sizlere verir.
Üstteki plan resmi ise bu ofset tablosunun postalar üzerindeki projeksiyonu olarak anlayabiliriz.

4.plan resminden göreceğiniz üzere postalar içten dışa doğru 0+,0,1,2,3,4,5 ... vs diye numaralandırılmıştır. Diğer yandan A,B,C,D,E,F.. vs gibi çeşitli harflerde bulunmaktadır. Yine mavi çizgi ile çizilmiş KLW 'su hattımızı' görebiliriz.Resmin yarıya bölünmüş olduğunu ve ikisininde birbiri ile alakası olmadığını görebilirsiniz. Sağ taraf baş görünüşü sol taraf ise kıç görünüşüdür.

Gelelim ofset tablomuzun nasıl okunduğuna.Bizim bu planımızın CAD yani tasarım programlarında hazırlanmış ve birebir boyutlarda yazıcılardan çıktı alınabilen dosyaları mevcut.Ancak her teknenin bu şekilde dosyaları mevcut olmayabiliyor. İşte bu aşamada varsa postalar bu ofset tablosu ve 4.plan resmi vasıtasıyla ortaya çıkartılıyor.Genellikle herkes bu bölümden şikayet ediyor anlamadığını,beceremediğini söylüyor.Alıştıktan sonra gerçekten çok kolay. Anlayabilmek için bu iki resminde basılı bir şekilde yan yana olması gerekiyor.

Küçük bir örnekle açıklayalım; Teknenin kurulumunda kritik rolü olan 'C' harfine baktığımız zaman C harfi bize bir postanın su hattı ile omurganın en dış kısmı arasındaki ölçüyü veriyor.

Ofset tablosunda ise C harfini bulduğumuzda sırasıyla 50,-10,-142,-263 gibi rakamlar görüyoruz. Sol sütünda ise posta rakamlarını. Buradaki kullanılan - ise tahminimce fizikte yön belirtilen - . Yani yeryüzünü bir çizgi olarak kabul ettiğimizde bu çizgiyi de su hattına benzetirsek yukarısı + aşağısı yani suya doğru olan kısım - ile ilişkilendiriliyor.
Gelelim C noktamıza. 0 postası için C noktasını konuşursak ve tekneyi suda hayal edersek  0 postası su hattının  50 mm yani 5 cm üstünde konuşlandırılacakmış anlamını çıkartırız.Zaten tek + değerimiz bu diğerlerinin hepsi - değerlikte ve su hattının altında konuşlandırılıyor. 0+ postasının ise su hattı çizgisinden -15 mm yani 1.5 cm aşağıda konuşlanacağını bize ofset tablosu söylüyor.

Kısacası bu harfler ve ofset tablosundaki rakamlar ile bizler bu veriler ışığında postalarımızın çizimlerini kendimiz yapabiliriz.Örneklerle biraz daha açmak gerekirse;
-A noktası su hattı çizgisi ile ilgili postanın tepe noktasını 0+,0,1,2 numaralı postalar kıç havuzluk postaları olduğu için onlarda yükseklik değeri olmadığını görebiliriz mesela
-D noktası teknenin Chine 1,F noktası ise teknenin Chine 2 (tam terside olabilir) ye kadar olan genişliklerini göstermektedir.
-E ve G noktaları ise bu Chine'ların su hattı ile olan mesafelerini göstermektedir.

Hangi postanın hangi ölçüsünü görmek istiyorsak sadece ofset tablosuna bakmamız yeterlidir.Biraz alıştırma ve çalışma ile çok kolay çözülebilecek bir olaydır. Gözünüzde büyütmeyiniz efenim :)


6. Plan Resmi



Öncelikle ben planın bu sayfasını uygulamadığımı belirteyim. Ancak yinede açıklamam gerekiyor.
Bu plan sayfası bize kaplamanın,stingerların ve chineların nasıl bir yapıda olacağını gösteriyor. Sol üstte bir postanın kesidini görüyoruz ve belirli harfler görüyoruz. A noktası omurgadır.2 tane A noktası örneği görüyoruz ki bunun birisinde 9 nolu posta için yazar. Bu teknede omurga diğer postalar için 20 cm'ken 9 nolu postaya geldiğinde daralır ve baş bodoslama ile birleşir. Baş bodoslamanın ölçüsünü alır. 9,5-10 cm'e kadar düşer. Kırmızı hat postanın kendi dış hattıdır.Gri çizgili kareler stinger çıtalarıdır. Yeşil hat teknenin kontraplak kaplandıktan sonraki sınır hattıdır. Elyaf kullanımı konusunda bu planlarda kesin bir tutum olmadığı için elyaf + macun dan oluşan tabakayı dahil etmemiş olabilirler ancak ben kendi tekneme elyaf+macun uyguladığım için benim yeşil hat macun uygulanmış olan kısım diyebilirim.
Ayrıca kontraplak birleşiminin de nasıl yapılacağı gösterilmiş ve siyah boyalı gördüğümüz kısımlar ise dolgu macunu ile doldurulmuş kısımlardır.
Stinger çıtalarının ölçüleri de bu plan sayfasında ilave olarak verilmiş 25x50 ,25x70 olarak bulunduğu yerlere göre çeşitli değerler gösterilmiştir.Aynı zamanda yine ben uygulamasamda iç ve dış omurganın ölçüleride net biçimde bizlere verilmiştir.

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #4 : Nisan 23, 2014, 11:22:17 ÖS »
Emeğine sağlık :) Sana sorduğum bir yığın soru geldi aklıma bunlara bakarken :)

Ben bu teknenin maketini yaptım plan okumayı anlayabilmek için. Şimdi her kısmı çok daha rahat anlıyorum, çok daha bilinç sahibi oluyor insan. Maket yapımı oldukça iyi pratik yaptırıyor :)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #5 : Nisan 25, 2014, 12:49:33 ÖÖ »
Son sürat plan açıklamalarımıza devam ediyoruz efenim :)

7. Plan sayfası



Sztrandek 650 teknemizin 7. plan sayfası bize teknenin en büyük postası olan 3 nolu posta ve orjinal planlara göre teknede sabit kalacak postanın ayrıca teknenin en ön postası olan 9 nolu postanın nasıl ve hangi koşullara göre inşa edileceğini bizlere gösteriyor.

Resmin üst kısmında gördüğünüz posta 3 nolu postadır.Plandan aşağıdaki bilgileri okuyabiliriz.
-Kamara girişi  üstte 600 mm altta ise 500 mm  olarak belirlenmiştir.Uzunluğu ise 700 mm dir.
-Mavi renk ile çizilmiş su hattı ile teknenin ayak basılacak dediğimiz tabanı arasında 200 mm fark olacağı belirlenmiştir.
-Eğer kıç altı yatak olarak kullanılcak ise bu kısmın girişi 630 mm olacak diye belirlenmiştir.Ancak yine görüleceği gibi su hattından 100 mm yüksek olmalıdır.

Alt kısmındaki resim ise 9 nolu postadır.Bu plan bize bu postanın 8 mm kontraplak ile inşa edileceğini,25x50 cm çam kereste ile 3 adet destek çıtası yapılacağını ilgili boşluğun su hattından 200 mm yüksek olacağını bize gösteriyor.Güverteden de 350 mm düşük olması gerektiği bize planda belirtiliyor.


8. Plan resmi



8. plan resmi teknemizin önemli kısımlardan biri olan baş bodoslamanın nasıl inşa edileceğini ne şartlarda ve ne şekilde tekneye monte edileceğini gösteren plan sayfasıdır.
Sırasıyla plan sayfamızı incelersek sağ üst köşe bodoslamanın 1020 mm uzunluğunda olacağını alt kısmının 64 mm üst kısmının ise 226 mm ve 248 mm olacağını belirtiyor.Sol alt resimde ise bodoslamanın kaç katman olacağı ve katmanların üst kısımlarının genişliği belirtiliyor.

Sol üst resim ise bodoslamanın tekneye nasıl monte edileceğini gösteriyor. Öncelikle yerleşim olarak iki posta arasının 65 cm olduğunu daha önceki yazılarımızda belirtmiştik.Bodoslama tekneye yerleştirilirken güverte kısmında 65 cm kuralı uygulanır. Ancak bodoslama belirli bir açıyla yatık durumda olduğu için ve bu yapıyı oluşturmak için alt kısımda 65 cm - 39 cm =26 cm lik bir uzaklaştırma yapmalıyız.Plan öncelikle bize bunu söylemekte. Daha sonrasında bodoslama ve omurganın bayrak diyeceğimiz üçgen bir parça ile 124 derece açı oluşturacak şekilde birleştirilmesini de belirtmekte.

Aynı zamanda bu plan sayfası yine benim uymadığım omurga planını da bize söylemektedir. 2 adet 2 cm kalınlığında iç omurga 1 adette meşe ağacından 4 cmlik dış omurga uygulamamızı bize gösteriyor. Ancak ben sadece 2 cmlik çam ağacından bir omurga uygulayıp üzerini 8 mm kontraplak ile kapladım ve laser tekne tabanı gibi bir taban elde ettim. Faydalı mı,zararlı mı,batacakmıyız hep beraber göreceğiz :) 
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

ugurozdes

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: uğurözdeş
  • Bulunduğu İl: ist
  • Doğum Yılı: 1956
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #6 : Nisan 25, 2014, 12:47:02 ÖS »
elıne uğraşina sağlik abı senın yerın nerede bu plan okuma hakkında sorularımız olursa sıze nasıl ulaşabılırız benım face ugurozdess@gmail.com saygılar


vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #7 : Nisan 25, 2014, 04:28:45 ÖS »
elıne uğraşina sağlik abı senın yerın nerede bu plan okuma hakkında sorularımız olursa sıze nasıl ulaşabılırız benım face ugurozdess@gmail.com saygılar

Bu paylaşım alanı zaten sorulara cevap bulmamız,insanlara yardım etmemiz için hazırlanmış bir ortamdır. Burada istediğiniz her soruyu yöneltebilirsiniz,elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #8 : Nisan 25, 2014, 11:18:42 ÖS »
Volkan kanayan yaraya merhem hazırlıyorsun. Eline sağlık çok iyi düşünülmüş.
Kolay gelsin.

Mesut Ali

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 232
  • Vira Bismillah (Gözyaşım )
  • Ad Soyad: Ali
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Vira Bismillah ( Gözyaşım )
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #9 : Mayıs 07, 2014, 02:08:41 ÖÖ »
Allah c.c. razı olsun. Son derece faydası oldu benim için. Teşekkürler Volkan

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #10 : Mayıs 09, 2014, 11:33:11 ÖS »
Plan okuma açıklamalarımıza son sürat devam ediyoruz efenim :)

9. Plan Resmi



Bu resmi aslında pek açıklamaya gerek yok çünkü resim kendini belli ediyor. Bu plan sayfasının amacı 0+ ve 0 postalarının haliyle tekne kıçının nasıl şekillendirileceğini bizlere açıklıyor. 0 postasının su hattı bölümünün genişliğinin 1100 mm olacağını,0+ postasının 25x100 mm boyutlarındaki çam çıtalarının nasıl ve hangi konumlarda yapıştırılacağını,6 mm kontraplak desteklerin ne şekilde konumlandırılacağını bizlere anlatıyor.

10. Plan Resmi


10 nolu plan resmi postaların nasıl iskeleye monte edileceğini gösteriyor. Aslında şöyle açıklamak gerekiyor. Bu forumdaki S650 yapan herkes çerçeveleri posta olarak yaptı. Ama planın orjinalinde mdf'den veya osbden yapılan çerçeveler çıkarılıyor.Aslında bu plan sayfası daha çok o kaba çerçevelerin iskeleye nasıl monte edileceğini bize açıklıyor.

Sol resimde su hattı çizgisinin iskeleden 1650 mm yani 165 cm olması gerektiği temel bilgisi veriliyor.İskele genişliğinin ise 90-100 cm arası olması gerektiği bize söylüyor.

Çerçeveler 2 adet çıta ile iskeleye bağlanıyor. Bu çıtalar 5 cm x 5 cm olsa sağlıklı olur bunun altındaki yapılanlar risk yaratabilir.


YAZI DİZİSİ 2.SAYFADAN DEVAM ETMEKTEDİR.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

izci04

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 302
  • Ad Soyad: Ersin İzci
  • Bulunduğu İl: Yalova
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #11 : Mayıs 12, 2014, 02:03:29 ÖS »
Volkan bey bu değerli çalışmanız için çok teşekkürler. Devamını bekliyoruz.
Ersin İzci
1985/Armutlu

blackpearl

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: gökalp
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1987
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #12 : Ağustos 31, 2014, 10:48:06 ÖS »
Siteyi yeni keşfettim, başığı da ilgiyle okuyordum ama yarım kalmış sanırım. Mayıs'tan beri ilerleme yok.:)

benreis

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 6
  • Ad Soyad: nuran ayvat
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1968
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #13 : Mart 10, 2015, 04:46:37 ÖS »
Sayin Volkan Aydın
Bugun bır konu ıle ılgılı sıze bıraz baskıda bulunacagım, yurtdisindan yazdigim icin turkce klavye kullanmiyorum, o yuzden imla hatalarindan dolayi ozur dilerim simdiden.
Sevgili kardesim, size kardesim diye hitap ediyorum cunku yasca benden cok kucuksunuz, bu vesileyle de agabeylerimi selamliyorum.
Sevgili Volkan kardesim, amator tekne yapimi konusunda cok yeniyim sayilir, hatta su ana kadar, kucuk te olsa, yapmis oldugum bir tekne dahi yok...ancak yazilarinizi, fikir paylasimlarinizi 2 senedir takip ediyorum....onemli bir izlenimim var...bu konuyu zamaninda baska arkadaslar da dile getirdiler...
yeni baslayanlarin en buyuk sorunu plan okuyamamalaridir...oyle ki ben eli alet, edavat tutan,  egitimli, ingilizceyi de yasamimi idame ettirebilecek kadar iyi konusabilen biriyim, buna ragmen, karsima her plan cikisinda zorlanmadigimi soyleyemem, baska lisandaki bir plani elinize aldiginizda, o lisani Herne kadar iyi konusursaniz konusun, takdir edersiniz ki teknecilik kelime hazineniz yoksa hersey nafiledir......sorun bakalim ingilizcesi olan arkadaslara, hangisi arma donaniminin ingilizcesini ilk okuyusunda anlayabilmis.....tekene plani okuma ile ilgili yazmis oldugunuz birsuru sayfa, kanaatimce bu blogda yapilmis en iyi seydir, simdi gelelim yapacagim kritige....
Sevgili kardesim konuyu neden bitirmiyorsunuz ? bu, biz yeni baslayanlarin en buyuk dayanagidir inanin....artik bu konuda yaptiginiz sey sadece plani okumayi ogretmek degildir, tekne yapmayi ogretmektir.... ben sahsen bu konuyu bitirmenizin, yapacaginiz en onemli sey oldugu kanaatindeyim ....belki yanlis bir kelime kullanip kritik dedim, dilim surctuyse affola, tekrar ediyorum onemli bir takipcinizim, sesimi hernekadar duymuyorsaniz da...
Bazi seyleri ogrenip yeteri kadar bilgi sahibi olmadigim surece de beni fazla duyamayacaksiniz buyuk bir ihtimalle....
Ben bir onemli eksigi tamamlamaniz taraftariyim...size minnettar olurum kendim ve diger yeni baslayacaklar adina
Sevgiler, saygilar
Bol Denizli sezonlara
Nuran Ayvat

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Tekne İnşa Planı Nasıl Okunur? Görsel Dersler
« Yanıtla #14 : Mart 10, 2015, 10:10:26 ÖS »
Sayin Volkan Aydın
Bugun bır konu ıle ılgılı sıze bıraz baskıda bulunacagım, yurtdisindan yazdigim icin turkce klavye kullanmiyorum, o yuzden imla hatalarindan dolayi ozur dilerim simdiden.
Sevgili kardesim, size kardesim diye hitap ediyorum cunku yasca benden cok kucuksunuz, bu vesileyle de agabeylerimi selamliyorum.
Sevgili Volkan kardesim, amator tekne yapimi konusunda cok yeniyim sayilir, hatta su ana kadar, kucuk te olsa, yapmis oldugum bir tekne dahi yok...ancak yazilarinizi, fikir paylasimlarinizi 2 senedir takip ediyorum....onemli bir izlenimim var...bu konuyu zamaninda baska arkadaslar da dile getirdiler...
yeni baslayanlarin en buyuk sorunu plan okuyamamalaridir...oyle ki ben eli alet, edavat tutan,  egitimli, ingilizceyi de yasamimi idame ettirebilecek kadar iyi konusabilen biriyim, buna ragmen, karsima her plan cikisinda zorlanmadigimi soyleyemem, baska lisandaki bir plani elinize aldiginizda, o lisani Herne kadar iyi konusursaniz konusun, takdir edersiniz ki teknecilik kelime hazineniz yoksa hersey nafiledir......sorun bakalim ingilizcesi olan arkadaslara, hangisi arma donaniminin ingilizcesini ilk okuyusunda anlayabilmis.....tekene plani okuma ile ilgili yazmis oldugunuz birsuru sayfa, kanaatimce bu blogda yapilmis en iyi seydir, simdi gelelim yapacagim kritige....
Sevgili kardesim konuyu neden bitirmiyorsunuz ? bu, biz yeni baslayanlarin en buyuk dayanagidir inanin....artik bu konuda yaptiginiz sey sadece plani okumayi ogretmek degildir, tekne yapmayi ogretmektir.... ben sahsen bu konuyu bitirmenizin, yapacaginiz en onemli sey oldugu kanaatindeyim ....belki yanlis bir kelime kullanip kritik dedim, dilim surctuyse affola, tekrar ediyorum onemli bir takipcinizim, sesimi hernekadar duymuyorsaniz da...
Bazi seyleri ogrenip yeteri kadar bilgi sahibi olmadigim surece de beni fazla duyamayacaksiniz buyuk bir ihtimalle....
Ben bir onemli eksigi tamamlamaniz taraftariyim...size minnettar olurum kendim ve diger yeni baslayacaklar adina
Sevgiler, saygilar
Bol Denizli sezonlara
Nuran Ayvat

Mesajınızı okumaya başlarken itiraf etmeliyim ki korktum. Çünkü benim konuşma tarzımdan,samimiyetimden yanlış anlaşıldığım çok oldu.Yine acaba böyle birşey mi oldu da birisinin kalbinimi kırdım diye üzüldüm.Neyse ki durum öyle değilmiş:)

Bitiremem sebebim hem yorulmam,hemde farklı konuların araya girmesi oluyor genellikle,haklısınız sonlandırıp bitirmem gerekiyordu. Bu konuda gerekeni yapacağımdan emin olabilirsiniz,yazdığımın faydalı olması beni gerçekten çok mutlu etti :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
20 Yanıt
28953 Gösterim
Son İleti Eylül 05, 2020, 06:36:45 ÖS
Gönderen: Murat SOLMAZ
12 Yanıt
20165 Gösterim
Son İleti Mart 19, 2021, 03:39:30 ÖS
Gönderen: Wizard
22 Yanıt
28064 Gösterim
Son İleti Haziran 28, 2018, 10:12:53 ÖS
Gönderen: ssb
13 Yanıt
12720 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2012, 09:15:56 ÖS
Gönderen: bkgorkey
4 Yanıt
8959 Gösterim
Son İleti Aralık 22, 2012, 05:12:26 ÖS
Gönderen: servet
21 Yanıt
9782 Gösterim
Son İleti Temmuz 05, 2019, 09:26:47 ÖÖ
Gönderen: muratugurlu
3 Yanıt
2551 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2021, 06:42:46 ÖS
Gönderen: KARANLIK
3 Yanıt
4703 Gösterim
Son İleti Mayıs 30, 2022, 03:11:38 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
149 Gösterim
Son İleti Mart 12, 2024, 10:25:31 ÖS
Gönderen: vlkanaydin