Gönderen Konu: İki Zamanlı Motor Temel Bilgileri  (Okunma sayısı 7603 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
İki Zamanlı Motor Temel Bilgileri
« : Eylül 03, 2011, 12:02:50 ÖS »

İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, motorun 4- yerine 2-zamanda iş yapabilme kabiliyetine sahip olmasıdır. 2-zamanlı motorda, sadece emme ve egzost, 4- zamanlı motorda ise emme, sıkıştırma, iş ve egzost işlemleri bulunmaktadır.

2-zamanlı motorda, krankın bir turunda, 4-zamanlı motorda ise krankın 2 turunda bir iş meydana gelir.

Kısaca çalışma prensibini incelemek istersek, ilk başta emme ve sıkıştırmadan bahsetmemiz gerekir ki, 2-zamanlı motorda, emme ve egzost sübapları yoktur. Emme ve egsozt işlemleri silindir içinde oluşan basınç farklılıkları vasıtası ile yapılır. Subap sistemi yerine port sistemi mevcuttur.

Piston yukarı doğru hareket ederken, üst kısımdaki yakıt / hava karışımını silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile silindirin üst kısmında bir vakum oluşur ve yakıt / hava karışımı silindirin üst bölümüne dolar. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji de, pistonu aşağı doğru iter.

İkinci bölümü ise, yanma ve egzost olarak adlandırabiliriz. Pistonun aşağı itilmesiyle egzost portu açılıp, emme portu kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egzost portundan dışarı atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, emme portunun açılması ile silindirin üst kısmına dolar. Silindirin üst kısmına yeni karışım dolması ve egzost gazının tamamen atılması ile temel amaç olan çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.

İki zamanlı motorların birçok avantajı ve dezavantajı bulunmaktadır. Temel prensip olarak daha basit ve maliyet olarak daha uygundur. Soğuk havalarda çalışması daha kolaydır, yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egsozt gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında başarısızdır.

Yakıt karışımının silindirin üst kısmına ulaşması pistonun yukarı doğru hareketi ile sağlandığından, silindirin iç kısmı devamlı yağlanmaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içinde bulunan yağ ile sağlanır. Bu yağın yakılması normal şartlarda çevre açısından zararlıdır. 2-zamanda çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
12940 Gösterim
Son İleti Kasım 15, 2011, 08:55:50 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
5575 Gösterim
Son İleti Ekim 23, 2015, 03:02:35 ÖS
Gönderen: tomas
5 Yanıt
12484 Gösterim
Son İleti Mart 06, 2012, 04:48:14 ÖS
Gönderen: timuşin
7 Yanıt
13007 Gösterim
Son İleti Nisan 21, 2013, 09:15:02 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
47 Yanıt
22201 Gösterim
Son İleti Temmuz 09, 2017, 09:33:04 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
15 Yanıt
12622 Gösterim
Son İleti Mart 21, 2015, 12:19:28 ÖS
Gönderen: H@K@N
3 Yanıt
4269 Gösterim
Son İleti Mayıs 29, 2015, 05:11:17 ÖS
Gönderen: Rkaramazak
3 Yanıt
2899 Gösterim
Son İleti Temmuz 19, 2016, 01:33:28 ÖS
Gönderen: celenoglu
0 Yanıt
1811 Gösterim
Son İleti Kasım 07, 2017, 09:36:04 ÖS
Gönderen: vlkanaydin