Gönderen Konu: Fiberglass kalıp çıkarma yardımı. Isparta  (Okunma sayısı 2536 defa)

Semih32

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: Semih Gündoğdu
  • Bulunduğu İl: Isparta
  • Doğum Yılı: 1993
Fiberglass kalıp çıkarma yardımı. Isparta
« : Nisan 24, 2020, 12:20:32 ÖS »

Merhaba. Sitede yer alan bazı içerikleri okudum. Çok güzel bilgiler var ancak hala aklımda soru işareti kalan yerler var bu konuda da sizlere danışmak istedim. İlk teknemi yapacağım, ilk tercihim tamamen fiberglass malzemeden 4-5 m arası bir tekne yapmaktı ancak kalıp çıkarma maliyetlerinden dolayı lamine şekilde epoksi ve elyaf ile kaplama usulü tekne yapmamın daha mantıklı olacağı söylendi.
Fiberglass malzeme için kalıp çıkarma konusunda bilgi verebilir misiniz? Fiberglasss malzeme için kalıp çıkarma aşamalarını bilen var mı? Bu kalıp; ahşaptan, alçı malzemeden, sert balçıktan ya da plastikten kolaylıkla cikarilamaz mı? Çıkarılırsa dezavantajları neler olur? Adım adım fiberglass malzeme için kalıp çıkarma nasıl olmalı maliyeti nedir? Aramızda Isparta'dan olanlar var mı? Teşekkür ederim ☺️🙏

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Fiberglass kalıp çıkarma yardımı. Isparta
« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2020, 04:25:22 ÖS »
Kalıp kalıptır, alçıdan, betondan, fiberglastan, ahşaptan, çamurdan yapılabilir. Kalıbın mutlaka bir tür macunla düzeltilmesi gerekir, yani yüzey temiz olmalıdır. Sonrası ise kalıp ayırıcı sürülüp, tekne inşasına başlanır. Dişi kalıplarda uygulama, önce jelkot, üstüne vinilester veya polyester ile cam elyafı, sonrası ise polyesterdir. Amatör inşaatta erkek kalıp da yapılabilir, yani aslında tekneyi yapmazsınız, teknenin kalıbını yapar, tekneyi kalıba yapıştırarak yaparsınız, amatör olunca kalıp artık bir işinize yaramaz, kaldırır atarsınız. 

Kontraplak veya lamine ahşap teknede kullandığınız malzemenin tamamı tekneye ait kalır, atılacak bir şey yoktur. kontra tekne inşası daha kolay olabilir çünkü çok daha büyük yüzeyleri birbirine birleştirirsiniz, parça adedi çok azdır, birleşim yeri de azdır, ahşap laminede ise neredeyse ahşap bir tekne yaparsınız, kaplamalar çok daha incedir. Bu kaplamaların arası ahşap bir teknede olduğu gibi tamamen kapalı olmak zorunda değildir (aslında ahşap teknede de açıklıklar vardır ve bunlar kalafat denilen bir yöntemle kapatılır.). Ahşap işi bittikten sonra tüm yüzeyler, epoksi ve dokuma elyafla kaplanır, yani aslında lamine bir tekne kalıbı içinde kalmış fiberglas teknedir. Ahşap da tekne gücüne katkıda bulunur. fiberglas tekne olarak amatörler aynen kontraplak tekne imalatı gibi de çalışabilir. Fiberglas levhaları düz olarak elde eder, tekne şekline öre keser ve birleştirirsiniz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Fiberglass kalıp çıkarma yardımı. Isparta
« Yanıtla #2 : Nisan 24, 2020, 05:24:41 ÖS »
Merhaba. Sitede yer alan bazı içerikleri okudum. Çok güzel bilgiler var ancak hala aklımda soru işareti kalan yerler var bu konuda da sizlere danışmak istedim. İlk teknemi yapacağım, ilk tercihim tamamen fiberglass malzemeden 4-5 m arası bir tekne yapmaktı ancak kalıp çıkarma maliyetlerinden dolayı lamine şekilde epoksi ve elyaf ile kaplama usulü tekne yapmamın daha mantıklı olacağı söylendi.
Fiberglass malzeme için kalıp çıkarma konusunda bilgi verebilir misiniz? Fiberglasss malzeme için kalıp çıkarma aşamalarını bilen var mı? Bu kalıp; ahşaptan, alçı malzemeden, sert balçıktan ya da plastikten kolaylıkla cikarilamaz mı? Çıkarılırsa dezavantajları neler olur? Adım adım fiberglass malzeme için kalıp çıkarma nasıl olmalı maliyeti nedir? Aramızda Isparta'dan olanlar var mı? Teşekkür ederim ☺️🙏

Betondan, alcidan, ahsaptan, strofordan,  poliuretan kopukten,  hatta gaz betondan fiber kalibi yapmisligim var.

Ahmet Çelenoğlu'nun dedigi gibi, onemli olan kalip yuzeyini guzel tesviye etmek ve macunlamak. Ben cogu zaman oto boyacilarin kullandigi klasik ucuz polyester macunlardan kullandim.

Ancak bu belirli bir tecrube gerektirir. Yani ilk denemenizde guzel bir kalip yada kabuk almaniz pek olasi degil.

Eger bu sekilde bir tekne yapmak istiyorsaniz, oncesinde fiber malzemelerle biraz zaman gecirin, denemeler yapin, sorunlari tespit edip cozmeye calisin. Zira islem basit de olsa, tecrubesiz iken oldukca fazla hata yapilacak yeri var.

Neyin nasil yapildigina dair suradan bir cok video bulabilirsiniz : https://www.youtube.com/results?search_query=fiberglass



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
3349 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 11:05:51 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3046 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 11:06:32 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
21 Yanıt
28319 Gösterim
Son İleti Mayıs 27, 2015, 02:12:45 ÖS
Gönderen: nedvet
1 Yanıt
5833 Gösterim
Son İleti Mayıs 24, 2013, 09:22:41 ÖÖ
Gönderen: acar_41
44 Yanıt
53241 Gösterim
Son İleti Eylül 13, 2021, 12:46:26 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
5 Yanıt
4896 Gösterim
Son İleti Haziran 04, 2014, 03:32:52 ÖÖ
Gönderen: maviufuklar
14 Yanıt
10256 Gösterim
Son İleti Temmuz 26, 2014, 10:20:49 ÖS
Gönderen: nuri kongur
1 Yanıt
3727 Gösterim
Son İleti Nisan 19, 2016, 11:45:28 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
336 Gösterim
Son İleti Ekim 17, 2023, 02:47:19 ÖS
Gönderen: vlkanaydin