Gönderen Konu: Pancar Motorlar  (Okunma sayısı 7719 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Pancar Motorlar
« : Ağustos 15, 2011, 01:14:00 ÖÖ »

Emektarlarımız pancar motorlar hakkında her türlü bilgi paylaşımını ve değerlendirmesini bu başlık altında yapabilirsiniz.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

asrincho

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: aydemir
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1987
Ynt: Pancar Motorlar
« Yanıtla #1 : Nisan 18, 2016, 11:54:12 ÖÖ »
Herkese Merhaba,

Pancar motorun egzozunu sulu sisteme çevirin var mı ? Yada konu hakkında bilgisi , tecrübesi ?

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Pancar Motorlar
« Yanıtla #2 : Nisan 18, 2016, 12:24:50 ÖS »
Pancar motorun egsoz çıkışı genellikle düz olarak verilir. Bu koşullarda egsoza su verilmesi önerilmez. Çıkıştaki su motoru durdurduğunuzda pistonlara kaçabilir. Egsoz çıkışını yaklaşık 45 derece açı ile aşağı doğru verip egsoz çıkışının alt bölümünden yaklaşık 7-10 cm  aşağıya bir hortum bağlantısı yeterli olur. Deniz motoru uygulamalarında su flanşın üstüne bağlanır ama bu bağlantı egsoz borusunun içine değil üstünde bulunan ayrı bir jaket içindedir amacı egsoz çıkışını soğutmaktır. Pancar motorun her tarafı zaten sıcak olduğundan 7-10 cm bölümün soğutulmasına gerek yoktur, doğrudan bir hortum bağlantısı kaynatılabilir. Su pompalamak için alternatörün kayış sistemine impeller sistemli bir pompa bağlanabilir veya krank çıkışındaki kasnak üstüne ek kasnak takılarak pompa buradan güç alabilir. Pancar motorun egsoz çıkışı genellikle düz olarak verilir. Bu koşullarda egsoza su verilmesi önerilmez. Çıkıştaki su motoru durdurduğunuzda pistonlara kaçabilir. Egsoz çıkışını yaklaşık 45 derece açı ile aşağı doğru verip egsoz çıkışının alt bölümünden yaklaşık 7-10 cm  aşağıya bir hortum bağlantısı yeterli olur. Deniz motoru uygulamalarında su flanşın üstüne bağlanır ama bu bağlantı egsoz borusunun içine değil üstünde bulunan ayrı bir jaket içindedir amacı egsoz çıkışını soğutmaktır. Pancar motorun her tarafı zaten sıcak olduğundan 7-10 cm bölümün soğutulmasına gerek yoktur, doğrudan bir hortum bağlantısı kaynatılabilir. Su pompalamak için alternatörün kayış sistemine impeller sistemli bir pompa bağlanabilir veya krank çıkışındaki kasnak üstüne ek kasnak takılarak pompa buradan güç alabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

asrincho

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • Ad Soyad: aydemir
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1987
Ynt: Pancar Motorlar
« Yanıtla #3 : Nisan 29, 2016, 10:30:48 ÖÖ »
Bilgilendirme için teşekkür ederim, bu hafta motoru deneyeceğiz bakalım sesi ne kadar kesecek.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
10 Yanıt
23296 Gösterim
Son İleti Kasım 11, 2013, 05:43:35 ÖS
Gönderen: makgun34
9 Yanıt
9941 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2015, 12:20:28 ÖÖ
Gönderen: cd
3 Yanıt
3672 Gösterim
Son İleti Şubat 20, 2015, 04:24:52 ÖS
Gönderen: ErsanAkpınar
2 Yanıt
4356 Gösterim
Son İleti Haziran 24, 2015, 03:40:03 ÖS
Gönderen: serdaraysun
7 Yanıt
8485 Gösterim
Son İleti Şubat 02, 2016, 07:27:23 ÖS
Gönderen: infernomer
4 Yanıt
6349 Gösterim
Son İleti Aralık 09, 2016, 07:49:39 ÖS
Gönderen: iskandil
1 Yanıt
3106 Gösterim
Son İleti Mayıs 06, 2017, 07:27:46 ÖS
Gönderen: servet
6 Yanıt
4102 Gösterim
Son İleti Nisan 29, 2020, 02:57:00 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin
2 Yanıt
3023 Gösterim
Son İleti Eylül 22, 2020, 06:15:07 ÖS
Gönderen: vlkanaydin