Gönderen Konu: Haibo Elektrikli Motorları  (Okunma sayısı 14801 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Haibo Elektrikli Motorları
« : Ağustos 15, 2011, 01:01:43 ÖÖ »

44Lbs itme gücünde Haibo elektrikli motor 12 voltluk akü ile çalışır. Normal şartlara göre, full şarj edilmiş bir batarya ile 4-6 saat kullanım süresi sağlar.

- Sessiz ve Çevre dostudur.
- 5 ileri ve 2 geri vites
- Teleskopik tutma kulpu ile kolay yönetebilirsiniz
- Kıvrılabilir kiriş ile motorun açısını ayarlayabilirsiniz
- 2 kanatlı pervane

34 LBS   12 volt 32 amper  91 cm şaft uzunluğunda aliminyum alaşım 1300r/m motor devri 5 ileri 2 geri vitese sahip
44 LBS   12 volt 44 amper  105 cm şaft uzunluğunda paslanmaz çelik 1300r/m motor devri 5 ileri 2 geri vitese sahip
54 LBS   12 volt 54 amper  105 cm şaft uzunluğunda   paslanmaz çelik 1370r/m motor devri 5 ileri 2 geri vitese sahip
65 LBS    24 volt 65 amper
80LBS    24 volt 80 amper
Güçlerinde modelleri bulunmaktadır.

12 voltluk 60 Amper ve üzerinde 105-110Amper gibi akü kullanılması tavsiye edilir.(Araba aküsü kullanabilirsiniz)

 Akü ile çalışan motorlar bot veya küçük teknenizde biryerden biryere gitmekten ziyade balık tutarken sırtı çekme yani düşük hızda seyrederek olta gezdirme amaçlı kullanılır. Bu motorların Benzinli motorlar gibi yüksek sürat yapma gücü yoktur.

Bu tip motor üreticileri bu sebeple bu motorlar için saatte şu kadar kilometre veya mil gider diye bilgi vermemektedir. Bu motorlar dalgalı ve çok akıntılı olmayan denizlerde koylarda ve iç sularda kullanıma uygun düşük devirli ekonomik motorlardır. Motorun akü dayanma süreside itmiş olduğunun ağırlığa göre değişkenlik gösterir yani 2 kişilik bir botu gezdirmesi ile içinde 3-4 kişi olan fiber bir tekneyi gezdirme süresi farkeder.
 
Elektrikli motorlar daha çok koy içinde durgun sularda veya gölde kullanıma daha uygundur ve itme gücü benzinli motorlar gibi değildir. Elektrikli motor kullananlar genellikle gideceği yere benzinli motoru ile gider ve bölgede sırtı çekerek avlanırken ekonomik olsun diye elektrikli motorlarla gün içinde avlanırlar sonra yine benzinli motoru çalıştırıp eve dönerler. Kıyıdan çok açılmayacaksanız elektrikli motoruda kullanabilirsiniz.


Haibo motorlar ile ilgili satıcıları bizlere bu bilgileri vermekte fakat biz denizrehberim.com olarak sizlere daha detaylı bilgi sunmak için araştırmasını yaptık ve şu bilgilere ulaştık.
-Haibo motorlar genel olarak kullanıcıları tarafından memnun kalınan bir motor.Deniz suyu kullanımında diğer rakiplerine oranla biraz daha uzun süre bozulmama sağlayabiliyorlar.(Minn Kotayı bu durumun dışında tutuyorum)
-45 lbs den yukarısı eğerki bot kullanıcı iseniz denizde kullanıma uygun tabikide beklentinizde yüksek olmamalı.Kürek  çekmeyeyim yeter diyorsanız tam sizin için
-Bu tarz satıcılar herzaman şu ibareyi yazarlar 4-6 saat kullanım.Fakat gerçek hayatta hiçte öyle değil malesef.Maleseften kastımız şu.Tamamen size bağlı.5 viteste tam gaz durumda 4 saat kullanmanız bir hayalden öteye geçemez.Tabikide 60 Amperlik bir aküyü baz alıyoruz.Amper yükseldikçe sürede uzamaktadır.Fakat tam gazda 6 saat kullanabilmek için çok çok extreme aküler almanız gerekir.Minimum kullanımda 60 amper bir akü ile 4,5 saat kullanabilirsiniz fakat gücü yeterli gelmeyebilir.Bunu düşünmenizde fayda var.60 amperlik akü ile 45 lbs haibo marka motor kullanma şansına sahip oldum 3 metre botla ile kullanımında hiç bir şikayetim yoktu.60 amperlik araç aküsü ile bir günümüzü geçirebiliyorduk fakat tam hızda kullanmadan.
-Fiyat olarak Haibo motorlar performansına göre gayet uygun 400 lira ile 1 200 lira arasında değişmekte fiyatları.
Aklınıza takılan her konuda bizlere danışabilirsiniz.Denizrehberim.com
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

izci04

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 302
  • Ad Soyad: Ersin İzci
  • Bulunduğu İl: Yalova
  • Doğum Yılı: 1985
Re: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #1 : Eylül 27, 2011, 06:53:11 ÖS »
Çok güzel inceleme ve yararlı bilgiler çok teşekkürler
Ersin İzci
1985/Armutlu

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Re: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #2 : Eylül 27, 2011, 08:55:32 ÖS »
Rica ederim yararlı olabildiysek ne mutlu bize :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Ertuğrul DURAK

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 235
  • Ad Soyad: Ertuğrul Durak
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: Deniz
Ynt: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #3 : Eylül 28, 2011, 08:54:08 ÖÖ »
Aküyü güneş enerjisini kullanarak dahada uzun kullanılabilir tabi bu biraz daha büyük tekneler için yapılabilir ama o büyüklükte teknelerde bu motorlar kullanılabilirmi bilmiyorum
Ertuğrul Durak
İstanbul-Beykoz
İstanbul İl Temsilcisi
Hayal edebiliyorsan yapabilirsin!

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #4 : Eylül 28, 2011, 09:33:36 ÖÖ »
Elektirikli motorlar denizden çok göl ve durgun sularda verimli. birde denizde sırti çekecekseniz ağır yol da işe yarayabilir

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #5 : Eylül 28, 2011, 11:11:10 ÖÖ »
3 Metre bot ile 44 lbs lik motor kullandım.60 amperlik araba aküsü ile hep full gaz gitmezsek bizi gün boyu idare ediyordu.Denizde kullandık 5-7 havada bikere istemedende olsa kullanmışlığımız var Bursa'da altıntaş-güzelylı limanı arası denizden 6-7 km vardır banamısın demedi :D ama tabikide güvenilipte açılmamak gerekir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

hsn

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 18
  • Ad Soyad: hasan altun
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #6 : Ocak 05, 2021, 10:50:57 ÖS »
3 Metre bot ile 44 lbs lik motor kullandım.60 amperlik araba aküsü ile hep full gaz gitmezsek bizi gün boyu idare ediyordu.Denizde kullandık 5-7 havada bikere istemedende olsa kullanmışlığımız var Bursa'da altıntaş-güzelylı limanı arası denizden 6-7 km vardır banamısın demedi :D ama tabikide güvenilipte açılmamak gerekir.

volkan selamlar. tekne yapım işini askıya almak zorunda kaldım( malzemeler 4000tl yi buluyor 4mt balıkçı kayığı için  :Kzz :Kzz). bütçemi aşıyor şimdilik. şişme kanomda (itiwit 1) kullanmak için haibo 54lbs siparişi verdim. kano 12 kg ağırlığında diye hatırlıyorum. anlayacağın kano+yük+ben= max 120 kg olacak. 60amper akü yeter mi emin olamadım.

konuda yazılana göre,
VX-54
1. Hız devresinde : 16A
2. Hız devresinde : 18A
3. Hız devresinde : 34A
4. Hız devresinde : 38A
5. Hız devresinde : 72A

2.hız kademesinde 18amp güç çektiği yazılmış. bu durumda bile 60 amper akünün zaten %50 si kullanılır gerçeğiyle 30 amper gerçek kullanım değeri oluyor.2 saat bile etmiyor. kafam karıştı biraz. zira kanonun max taşıyacağı yük 100kg. ben 80 :) 60lık akü 15kg zaten 95 kilo yapıyor. oltası vs derken 100kg olur. birde motorun ağırlığı var 10kg. oldu mu sana 110 kg:) kıyıda daha önce 110-120 kg denemelerim olduğu için 110 kg sorun olmaz ama fazlası artık benim için güvenlik sınırları dışında. bu nedenle daha büyük akü kullanamam.

lityum akülere bakındım daha hafifler lakin fiyatları el yakıyor. 100 amp 3000tl lerden başlıyor, nerdeyse tekne maliyeti başlı başına  :sad22 :sad22. aslında lityum aküler %80-90 lara kadar deşarj edilebiliyorlar bu durumda da 50-60 amper akü bana yeter ama 2000tl yi gözden çıkarmak gerekiyor.

şimdi tüm bunları yazınca farkediyorum ki aküye 2 motora 2 derken teknenin malyetine kanoya bineceğim  :// ://

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #7 : Ocak 05, 2021, 11:22:16 ÖS »
Motoru uzun sure kullanma dusuncesindeyseniz lityum pil almaniz daha ekonomik oluyor.

Bence teknede kursun bazli aku tamamen zarar. Herseyden once normal araba akusu kullanmak mantikli degil. Amaclari cok kisa sureligine yuksek akima dayanmak oldugundan, omrunu somurmeden ancak 20% kullanilabilir kapasitesi var saymalisiniz.

Derin desarj akulerde bile 80%'e kadar deseler de cogu en iyi ihtimalle 50% den sonra omrunden epey yiyor.

Ustelik agirliklari sebebiyle, hele ki tekne kuculdukce, aku kendini itmek icin kapasitesinin onemli bir kismini harcamis oluyor.

En iyi derin desarj aku bile, ortalama bir lityum pile gore cok kisa omurlu.

Kursun bazli aku kucuk bir tekne icin oldukca fazla yer kapliyor.

Toplamda baslangic maliyeti fazla olsa da, Lityum pil uzun vadede en hesaplisi.


Ayrica alternatif fikir, Ortalama bir lityum pil + gunes paneli de iyi bir kombinasyon olabilir. Butce olarak daha uyguna gelmez. Ancak pil kapasitenizden bagimsiz, Gunes oldugu surece yol alabilirsiniz.

12x18 = 216Watt yapar.

Ulkemiz iyi gunes alan bir yer.
100w gunes paneli  kabaca 100x70cm civarlarinda oluyor. Kano uzerinde 2 tane yerlestirecek yeriniz varsa, motoru sadece gunes paneli ile bile yurutmeniz mumkun.

Degisik guclerde ve olculerde gunes panelleri bulunuyor. Bir regulator ile birlikte uygun bir kombinasyon yapabilirsiniz.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Haibo Elektrikli Motorları
« Yanıtla #8 : Ocak 07, 2021, 04:16:26 ÖS »
Ben aşağıda resmini koyduğum rotada 60 amper aküyü 1 gün boyunca sıkıntısız şekilde kullanıyordum. Rotayı git gel,hatta git,gel biraz geri git sonra yine gel şeklinde gezmeli olarak düşünebilirsiniz. :gk
 2-4  3-5   4-6 her havada da sıkıntısız şekilde kullandım.
3 metre şişme taban bot + 2 kişi ( tahmini 170 kg ) + akü + sandalye vs gibi eşyalar  şeklindeydi ağırlığımızda.

Hatırladığım kadarıyla 1 ve 2 kademe 3 ve 4 kademe birbirlerinden ayrılamayacak kadar aynı sayılırdı. Aslında 1-3-5 diyebilirim.
5 artık turbo mod gibi oluyordu . 3. kademe normal sırtı hızı diyebileceğimiz,benzinli motorların rölantı hızından bir tık daha hızlı bir moddu.

Umarım kafanızda bir şablon belirmiş olur.

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
8558 Gösterim
Son İleti Ağustos 15, 2011, 01:02:13 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
5182 Gösterim
Son İleti Ağustos 15, 2011, 01:02:43 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
9041 Gösterim
Son İleti Nisan 02, 2013, 05:02:03 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
35 Yanıt
30014 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2019, 12:51:06 ÖS
Gönderen: Sam Lighter
2 Yanıt
3981 Gösterim
Son İleti Ocak 05, 2015, 04:53:34 ÖS
Gönderen: servet
2 Yanıt
3335 Gösterim
Son İleti Temmuz 14, 2016, 03:30:50 ÖS
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
9 Yanıt
6232 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 04:56:29 ÖS
Gönderen: Poseidon34
1 Yanıt
4186 Gösterim
Son İleti Nisan 15, 2018, 10:33:43 ÖÖ
Gönderen: servet
2 Yanıt
1583 Gösterim
Son İleti Aralık 09, 2021, 08:23:56 ÖS
Gönderen: celenoglu