Gönderen Konu: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)  (Okunma sayısı 20041 defa)

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #15 : Haziran 13, 2020, 09:13:42 ÖÖ »

Kısa bir şekilde yapımı da görünüyor.



Takdir ettim, oldukca mantikli. katman yonunu 45 derece yapmislar. Muhtemelen de bastiklari malzeme elyaf katkilidir. Yine muhtemelen finalde de diger 45 derece yon'e elyaf kaplamayi dusunmuslerdir. Bu da neticede laminasyon tekne kadar dayanikli bir tekne yapar.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #16 : Haziran 13, 2020, 10:17:21 ÖÖ »
Peki Kadir abi abs için aseton buharında 15 dk bekletmek yapısal olarak dayanıma katkı sağlar mı ? Aseton abs malzemeyi çözebiliyor. Ben bir kaç kere deneme yaptım yüzeyini enjeksiyon yüzeyden dahi pürüzsüz yapıyor. Ancak malzeme içlerinde yapısal dayanımı yüzde 85-90 lara çıkarabilir mi sence ?
Bende yazıcılarımı Çin'den getirdim. Korona tam başlamak üzereydi baya kampanyalı bir şekilde temin ettim. Korona ürecinde evde en büyük eğlencem oldular  <>
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #17 : Haziran 13, 2020, 05:45:06 ÖS »
Peki Kadir abi abs için aseton buharında 15 dk bekletmek yapısal olarak dayanıma katkı sağlar mı ? Aseton abs malzemeyi çözebiliyor. Ben bir kaç kere deneme yaptım yüzeyini enjeksiyon yüzeyden dahi pürüzsüz yapıyor. Ancak malzeme içlerinde yapısal dayanımı yüzde 85-90 lara çıkarabilir mi sence ?
Bende yazıcılarımı Çin'den getirdim. Korona tam başlamak üzereydi baya kampanyalı bir şekilde temin ettim. Korona ürecinde evde en büyük eğlencem oldular  <>

Evet saglar. Asiri bekletmeyip belli bir miktar aseton'a maruz birakirsan, daha homojen bir yapi elde etmis oluyorsun. Sonuc malzemen orjinale gore daha saglam oluyor. Ancak modelin derinlerine islemesine izin vermek nasil bir sonuc verir bilemiyorum.  Sadece yuzeyini puruzsuzlestirsen bile bence toplamda %10 - %15 minimum saglamlik kazancin olur. kompozit mantigi. canlilarin kemikleri bile o mantik. yuzey puruzsuz sert ve dayanikli. ici gozenekli yumusak ve nispeten zayif ama hafif. Netice, sandvic kompozit  :dedv

Aseton plastigi cozuyor, ancak aseton ucup gittikten sonra plastik tekrar katilasiyor. Bir nevi plastik kaynak makinesi gibi. Ben reklam endustrisinde calisirken aseton, kloroform (tehlikelidir) alkol gibi bir cok degisik cozucu ile plastikleri birbirine yapistiriyordum, yada cozucu icine plastik talasi atip yapistirmak ve dolgu yapmak icin plastik macun yapiyordum.

fatihmichel

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 131
  • Ad Soyad: fatih michel
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: ROTA prenses 575
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #18 : Haziran 13, 2020, 07:45:33 ÖS »
eline sağlık volkan....ben daha bu parçaların nerede nasil ne için kullanıldığını bile bilmiyorum ...sanırım önce yelkenciliği öğrenmeliyim....
MİNİMUM GİDER MAXİMUM KAZANÇ

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #19 : Haziran 15, 2020, 10:54:50 ÖS »
eline sağlık volkan....ben daha bu parçaların nerede nasil ne için kullanıldığını bile bilmiyorum ...sanırım önce yelkenciliği öğrenmeliyim....

Teşekkürler  :-[
Hepimiz sonradan ögrendik, belki bilmedigimiz bir dünya şey var  <>
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.780
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #20 : Haziran 16, 2020, 11:31:51 ÖÖ »

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #21 : Haziran 16, 2020, 01:34:33 ÖS »
Ben daha hala 2D'deyim. Volkan'ı kıskandım, belki 3D'ye geçerim, ama artık galiba Çin'den Maçin'den birşeyler getirtmek hayal oldu...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #22 : Haziran 16, 2020, 07:35:34 ÖS »
Ben daha hala 2D'deyim. Volkan'ı kıskandım, belki 3D'ye geçerim, ama artık galiba Çin'den Maçin'den birşeyler getirtmek hayal oldu...
Ne ihtiyacın varsa ben basayım abi ayıp ediyosun valla  :Kzz
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #23 : Haziran 16, 2020, 09:26:25 ÖS »
Çok sağol Volkan. Şu an herhangi bir ihtiyacım olduğundan söylemedim.

Ben bilgisayarcıyım ya. Teknolojide önde olmam lazım. Yol göstermem lazım.

Ama artık bayrağı gençlere teslim ettik, uzaktan hikayelerini dinliyoruz böyle. İhtiyacım olsa söylerim, çok ciddi birşeyler yapıyor olsam zaten alırım da bir tane.

EskiciKaptan

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 17
  • Ad Soyad: Tarık Büyükeskici
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #24 : Haziran 17, 2020, 09:17:48 ÖÖ »
Çok faydalı bir çalışma olmuş. Tebrikler.
Ben de ufak bir bilgi vereyim. ABS, motosiklet üreticilerin en çok kullandığı malzemedir. Özellikle scooter tarzı motosikletlerin boyalı ve boyasız bütün parçaları ABS plastikten imal edilir. kırıldığında tamiri bile mümkündür.
Pruvanız neta olsun.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #25 : Haziran 18, 2020, 07:46:34 ÖS »
Çok faydalı bir çalışma olmuş. Tebrikler.
Ben de ufak bir bilgi vereyim. ABS, motosiklet üreticilerin en çok kullandığı malzemedir. Özellikle scooter tarzı motosikletlerin boyalı ve boyasız bütün parçaları ABS plastikten imal edilir. kırıldığında tamiri bile mümkündür.

Evet aynen söylediginiz gibi motosiklet ve arabalarda cok kullanilan bir plastik türü oldugunu bende arastirdigim zaman ögrenmistim. Bende şuan teknelere adapte etmeye çalışıyorum. Bir nevi arge sürecindeyim.  :fiyu
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #26 : Haziran 18, 2020, 10:01:10 ÖS »
Madem ben de ekleyeyim.

Plastiklerin kullanim yerinin dogru olup olmadigini anlamak icin uc onemli ozelligine dikkat etmek gerekir.

1 - UV dayanimi
2 - mekanik ozellikleri.  Sertligi, esnekligi, yuk karsisindaki karakteristikleri vs.
3 - Su toleransi.  Ne kadar su emiyor, emdigi su, mekanik ozelliklerini nasil etkiliyor.

Eger plastigi dis mekanda kullanacaksaniz, UV dayanimi iyi olmali yada profesyonelce boya uygulamalisiniz. Abs UV altinda hizli sekilde bozulur. O yuzden ciplak sekilde gunese maruz kalacak yerlerde kullanmak iyi bir fikir degildir. Surtunmeye maruz kalacak yerlerde boya asinip yine gunes isigina maruz kalacaksa, Hic Abs tercih etmemek daha mantikli olabilir.

Mekanik ozellikler bakimindan abs teknede kullanima uygundur. Abs esnektir ve sekil deformasyonlarini telafi eder, darbe emer. Bu sebeple otomobil ve motosikletlerde oldukca cok tercih edilir. Yine de ust sinif arac ve motosikletlerde abs yerine polikarbonat turevleri tercih edilir. Abs'nin steroidlisidir cunku :)...

Su toleransi cok onemlidir. Plastik su emerse mekanik ozellikleri oldukca zayiflar. Bir cok plastik su emer. Agirliginin %20 si kadar su emen plastikler var. Abs o konuda da sinifi geciyor. agirliginin %1 kadar bile su emmiyor. Dolayisi ile surekli islak bile kullanilsa mekanik ozellikleri neredeyse degismiyor. Bu da otomobil ve motosikletlerde ozellikle tampon vs olarak kullanilmasinin bir diger sebebi.


Kisacasi, teknenin gunes gormeyen yerlerinde guvenle kullanilabilir. Gunes goren yerlerde, asiri surtunmelere maruz kalmiyorsa veya surtunen yerler pek gunes gormuyorsa, guzelce boyayarak yine kullanilabilir.


vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #27 : Haziran 19, 2020, 10:33:34 ÖS »
Madem ben de ekleyeyim.

Plastiklerin kullanim yerinin dogru olup olmadigini anlamak icin uc onemli ozelligine dikkat etmek gerekir.

1 - UV dayanimi
2 - mekanik ozellikleri.  Sertligi, esnekligi, yuk karsisindaki karakteristikleri vs.
3 - Su toleransi.  Ne kadar su emiyor, emdigi su, mekanik ozelliklerini nasil etkiliyor.

Eger plastigi dis mekanda kullanacaksaniz, UV dayanimi iyi olmali yada profesyonelce boya uygulamalisiniz. Abs UV altinda hizli sekilde bozulur. O yuzden ciplak sekilde gunese maruz kalacak yerlerde kullanmak iyi bir fikir degildir. Surtunmeye maruz kalacak yerlerde boya asinip yine gunes isigina maruz kalacaksa, Hic Abs tercih etmemek daha mantikli olabilir.

Mekanik ozellikler bakimindan abs teknede kullanima uygundur. Abs esnektir ve sekil deformasyonlarini telafi eder, darbe emer. Bu sebeple otomobil ve motosikletlerde oldukca cok tercih edilir. Yine de ust sinif arac ve motosikletlerde abs yerine polikarbonat turevleri tercih edilir. Abs'nin steroidlisidir cunku :)...

Su toleransi cok onemlidir. Plastik su emerse mekanik ozellikleri oldukca zayiflar. Bir cok plastik su emer. Agirliginin %20 si kadar su emen plastikler var. Abs o konuda da sinifi geciyor. agirliginin %1 kadar bile su emmiyor. Dolayisi ile surekli islak bile kullanilsa mekanik ozellikleri neredeyse degismiyor. Bu da otomobil ve motosikletlerde ozellikle tampon vs olarak kullanilmasinin bir diger sebebi.


Kisacasi, teknenin gunes gormeyen yerlerinde guvenle kullanilabilir. Gunes goren yerlerde, asiri surtunmelere maruz kalmiyorsa veya surtunen yerler pek gunes gormuyorsa, guzelce boyayarak yine kullanilabilir.

Peki abi bu UV dayanımı saf abs için mi geçerli ?
Benim filament tedarik ettiğim firmanın test sonuçlarını inceledigimde UV ‘ ye karşı güclendirilmiş oldugu yaziyor. Boya veya katki maddeleri ile bu sorunu çözebilmiş olma ihtimalleri varmıdır acaba  :dedv
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

fatihmichel

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 131
  • Ad Soyad: fatih michel
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1976
  • Tekne Adı: ROTA prenses 575
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #28 : Haziran 19, 2020, 11:35:19 ÖS »
Madem ben de ekleyeyim.

Plastiklerin kullanim yerinin dogru olup olmadigini anlamak icin uc onemli ozelligine dikkat etmek gerekir.

1 - UV dayanimi
2 - mekanik ozellikleri.  Sertligi, esnekligi, yuk karsisindaki karakteristikleri vs.
3 - Su toleransi.  Ne kadar su emiyor, emdigi su, mekanik ozelliklerini nasil etkiliyor.

Eger plastigi dis mekanda kullanacaksaniz, UV dayanimi iyi olmali yada profesyonelce boya uygulamalisiniz. Abs UV altinda hizli sekilde bozulur. O yuzden ciplak sekilde gunese maruz kalacak yerlerde kullanmak iyi bir fikir degildir. Surtunmeye maruz kalacak yerlerde boya asinip yine gunes isigina maruz kalacaksa, Hic Abs tercih etmemek daha mantikli olabilir.

Mekanik ozellikler bakimindan abs teknede kullanima uygundur. Abs esnektir ve sekil deformasyonlarini telafi eder, darbe emer. Bu sebeple otomobil ve motosikletlerde oldukca cok tercih edilir. Yine de ust sinif arac ve motosikletlerde abs yerine polikarbonat turevleri tercih edilir. Abs'nin steroidlisidir cunku :)...

Su toleransi cok onemlidir. Plastik su emerse mekanik ozellikleri oldukca zayiflar. Bir cok plastik su emer. Agirliginin %20 si kadar su emen plastikler var. Abs o konuda da sinifi geciyor. agirliginin %1 kadar bile su emmiyor. Dolayisi ile surekli islak bile kullanilsa mekanik ozellikleri neredeyse degismiyor. Bu da otomobil ve motosikletlerde ozellikle tampon vs olarak kullanilmasinin bir diger sebebi.


Kisacasi, teknenin gunes gormeyen yerlerinde guvenle kullanilabilir. Gunes goren yerlerde, asiri surtunmelere maruz kalmiyorsa veya surtunen yerler pek gunes gormuyorsa, guzelce boyayarak yine kullanilabilir.

Peki abi bu UV dayanımı saf abs için mi geçerli ?
Benim filament tedarik ettiğim firmanın test sonuçlarını inceledigimde UV ‘ ye karşı güclendirilmiş oldugu yaziyor. Boya veya katki maddeleri ile bu sorunu çözebilmiş olma ihtimalleri varmıdır acaba  :dedv
ben esenplastik de calıştığım zamanlar plastik enjeksiyon makinalarında yüksek yoğunluklu poliethilen borular üretiyorduk söz konusu borular dış ortamlarda kullanılacağı için güneşin ultra viyole ışınlarına karşı belli bir formül ile birlikte (HAMMADDE+BOYA+U.V KATKI MADDESİ+GERİ DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ PLASTİK) Katkı maddeleri ile enjeksiyona veriliyordu...
hatta u.v katkı maddesi 25kg. paketler halinde boncuk seklinde fosfor yeşili bir renkte idi ve sudi arabistandan geliyordu...formülü yazan kimyagere sormuştum u.v koymasak olmazmı diye...o da güneşin zamanla plastiği mum gibi erittiğinden bahsetmişti...olmazsa olmaz demişti...
ama bahsettiğin filament de bir çeşit poliethilen ise u.v katkı maddesi koymuştur diye düşünüyorum...
MİNİMUM GİDER MAXİMUM KAZANÇ

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: BOA Aydın Marin Gururla Sunar :)
« Yanıtla #29 : Haziran 20, 2020, 01:29:31 ÖS »
Madem ben de ekleyeyim.

Plastiklerin kullanim yerinin dogru olup olmadigini anlamak icin uc onemli ozelligine dikkat etmek gerekir.

1 - UV dayanimi
2 - mekanik ozellikleri.  Sertligi, esnekligi, yuk karsisindaki karakteristikleri vs.
3 - Su toleransi.  Ne kadar su emiyor, emdigi su, mekanik ozelliklerini nasil etkiliyor.

Eger plastigi dis mekanda kullanacaksaniz, UV dayanimi iyi olmali yada profesyonelce boya uygulamalisiniz. Abs UV altinda hizli sekilde bozulur. O yuzden ciplak sekilde gunese maruz kalacak yerlerde kullanmak iyi bir fikir degildir. Surtunmeye maruz kalacak yerlerde boya asinip yine gunes isigina maruz kalacaksa, Hic Abs tercih etmemek daha mantikli olabilir.

Mekanik ozellikler bakimindan abs teknede kullanima uygundur. Abs esnektir ve sekil deformasyonlarini telafi eder, darbe emer. Bu sebeple otomobil ve motosikletlerde oldukca cok tercih edilir. Yine de ust sinif arac ve motosikletlerde abs yerine polikarbonat turevleri tercih edilir. Abs'nin steroidlisidir cunku :)...

Su toleransi cok onemlidir. Plastik su emerse mekanik ozellikleri oldukca zayiflar. Bir cok plastik su emer. Agirliginin %20 si kadar su emen plastikler var. Abs o konuda da sinifi geciyor. agirliginin %1 kadar bile su emmiyor. Dolayisi ile surekli islak bile kullanilsa mekanik ozellikleri neredeyse degismiyor. Bu da otomobil ve motosikletlerde ozellikle tampon vs olarak kullanilmasinin bir diger sebebi.


Kisacasi, teknenin gunes gormeyen yerlerinde guvenle kullanilabilir. Gunes goren yerlerde, asiri surtunmelere maruz kalmiyorsa veya surtunen yerler pek gunes gormuyorsa, guzelce boyayarak yine kullanilabilir.

Peki abi bu UV dayanımı saf abs için mi geçerli ?
Benim filament tedarik ettiğim firmanın test sonuçlarını inceledigimde UV ‘ ye karşı güclendirilmiş oldugu yaziyor. Boya veya katki maddeleri ile bu sorunu çözebilmiş olma ihtimalleri varmıdır acaba  :dedv

Evet saf ABS icin gecerli. Uv dayanimina karsi Katki maddeleri ile her plastigin UV ye karsi dayanimi artirilabiliyor. Ancak bu sorunu %100 asla cozmuyor. Ornegin herhangi bir maddenin UV'den hic etkilenmemesini %100, ABS'nin dayanimini ise %30 dersek, katki maddeleri tahminimce %50'ye ancak cikartir.

Aslinda boyalar da genellikle UV'ye %100 dayanmiyor. Ancak, Boya, vernik vs UV isigi kendisi absorbe edip kendisi bozularak altinda korudugu malzemeye ulasmasini engelliyor. En etkili yontem de bu.

Yapisal dayaniklilik gerektirmeyen yerlerde UV dayanimi artirilmis abs'nin cok uzun omurlu olacagina eminim.
Yapisal dayanim gerektiren yerlerde ise, UV dayanimi artirilmis olsa bile, 2 - 3 yil sonra kuvvetinin %20 - %30'unu kaybedecegini varsaymak ve hazir kendin basiyorken, ona gore yuke gelen yerlere ekstra kalinlik vermek bence epey mantikli.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4746 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 11:11:25 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4920 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 11:11:59 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4376 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 11:12:39 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
5621 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 11:13:15 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
12 Yanıt
8808 Gösterim
Son İleti Nisan 05, 2012, 11:34:09 ÖS
Gönderen: HANDMADE
8 Yanıt
4478 Gösterim
Son İleti Temmuz 30, 2015, 08:01:49 ÖS
Gönderen: mertbese
1 Yanıt
9009 Gösterim
Son İleti Mart 08, 2019, 12:16:50 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
7 Yanıt
9130 Gösterim
Son İleti Haziran 25, 2020, 09:22:08 ÖÖ
Gönderen: Sam Lighter
1 Yanıt
429 Gösterim
Son İleti Kasım 28, 2023, 04:16:02 ÖÖ
Gönderen: khbilen