Gönderen Konu: İçten takma motor seçimi  (Okunma sayısı 3058 defa)

Hilmi

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 24
  • Ad Soyad: Hilmi tekeli
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1988
İçten takma motor seçimi
« : Mart 17, 2020, 11:50:17 ÖS »

Selamlar kendim amatör Bi tekne yapıyorum içten takma motor düşünüyorum ama hava soğutmalı bir motor brigss stratton diye Bi markaydı galiba benzinli marşlı 22hp sizce uyhunmudur fikri olan varmı

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: İçten takma motor seçimi
« Yanıtla #1 : Mart 18, 2020, 12:03:20 ÖÖ »
marka olarak iyi ve bilinen bir motordur..ama,
içten takma motorlarda benzinli pek tercih edilmez,sebebi benzin buharının patlama ve yangın riski..
ikinci ve en önemli ama :)..artık motorlar tekne sahibinin bütce ve zevkine göre kayıt olmuyor limana..
ce belgeli,ve bakanlık tarafından onaylı marin motorlar ruhsata işleniyor..
balıkçı ruhsatı olanlar şimdilik bundan muaf sanırım..
motor teknenin agırlıgı ve gövde formuna göre şeçilir..

Irkın Çubuk

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 34
    • OMR3004
  • Ad Soyad: ırkın çubuk
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1987
  • Tekne Adı: ömer18
Ynt: İçten takma motor seçimi
« Yanıtla #2 : Mayıs 03, 2020, 04:42:03 ÖS »
içten takma motorlarda benzinli olmasının birçok güvenlik riski vardır. Benzin buharı nedeniyle tehlikeli bir iş kaldı ki hava soğutmalı kullanırsanız bu daha da büyük bir risk teşkil eder. Ayrıca motorun devri yüksekse şaftınız da buna göre olmalı. Bunun yerine dizel tercih etmenizi öneririm egzoza su verip sesi de bir miktar azaltabilirsiniz. Her iki durumda da bu motoru ruhsata işletemezsiniz. Orjinal marin motor almıyorsanız dizelden şaşmayın.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: İçten takma motor seçimi
« Yanıtla #3 : Mayıs 04, 2020, 09:31:21 ÖS »
ABD'de sürat teknelerinin çoğu benzinlidir. Bunun anlamı deniz için yapılmış benzin motorlarının da güvenilir olduğudur. Benzin bu kadar tehlkeli olsa şimdiye kadar benzinli otomobil de kalmazdı diye düşünüyorum. Benzi motoru dizele göre ucuzdur ama para olarak kabaca dizelin iki katı yakıt kullanır. Hava soğutmalı motor ise denizde çok uygun değildir, birinci nedeni deniz motorlarının karadakinin aksine sürekli güç üreterek çalışmalarıdır, bu da aşırı ısınmaları ve soğutmaya daha çok ihtiyaç duymaları anlamına gelir. Denizde ise motoru genelde kapalı kutu içinde tutmayı uygun gördüğümüzden yeteri kadar hava girişi ve çıkışı bulundurmak yani motoru soğutmak daha zordur. Su soğutmalı motorlar gürültüyü çevrelerine daha az yayarlar, hava soğutmada ise gürültü daha yüksektir, havalandırma sağlamak için açık bırakacağınız yerler büyük olacağından gürültünün büyük kısmını izole etmeniz de mümkün olmaz.


Seçim sizin. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: İçten takma motor seçimi
« Yanıtla #4 : Mayıs 07, 2020, 02:04:08 ÖS »
ABD'de sürat teknelerinin çoğu benzinlidir. Bunun anlamı deniz için yapılmış benzin motorlarının da güvenilir olduğudur. Benzin bu kadar tehlkeli olsa şimdiye kadar benzinli otomobil de kalmazdı diye düşünüyorum. Benzi motoru dizele göre ucuzdur ama para olarak kabaca dizelin iki katı yakıt kullanır. Hava soğutmalı motor ise denizde çok uygun değildir, birinci nedeni deniz motorlarının karadakinin aksine sürekli güç üreterek çalışmalarıdır, bu da aşırı ısınmaları ve soğutmaya daha çok ihtiyaç duymaları anlamına gelir. Denizde ise motoru genelde kapalı kutu içinde tutmayı uygun gördüğümüzden yeteri kadar hava girişi ve çıkışı bulundurmak yani motoru soğutmak daha zordur. Su soğutmalı motorlar gürültüyü çevrelerine daha az yayarlar, hava soğutmada ise gürültü daha yüksektir, havalandırma sağlamak için açık bırakacağınız yerler büyük olacağından gürültünün büyük kısmını izole etmeniz de mümkün olmaz.

Seçim sizin.
Bu gorusunuze kesinlikle katilmiyorum.
Benzin buharlasir ve buharlastiginda cok tehlikelidir.

Amerikan kulturu dizel motorlari genel olarak sevmez. Teknelerinde de dizel motor yerine benzinli motor kullaniyor olmalarinin kokeninde bu yatmaktadir.
Oncelikle, amerikan motor teknolojisi, diger butun ulkelerdeki teknolojilere gore daha eskidir. Sebebi de amerikanlarin cabuk tepki veren, cabuk devir yukselten, yuksek hiz ve yuksek torku bir arada veren motorlari sevmeleri. Dizel motorlar yakin gecmise kadar Amerikanlarin bu kulturune yeterli degildi. Cunku dizel dusuk devirde yuksek tork uretecek sekilde imal edildiginde verimli oluyordu. Dolayisi ile dizel motor yakin zamana kadar amerikan kulturunde yer bulamadi. Adamlar 20 litre kamyon motorlarini bile benzinli yapiyorlar... Daha da diyecek birsey yok  bu konuda  :nonay

Amerikanlarin yaptigi bir cok sey, bilimsel ve teknik gerceklere ragmen verimsiz ve kimi zaman da tehlikeli. O sebeple ben sahsen teknelerde benzinli motor kullanmalarini cok referans almamayi tercih ederdim. Zira takabilseler bisikletlerine bile bir V8 motor takmayi dusunen bir kulturleri var :).

Ayrica, otomobillerde bir yakit sizintisi olsa dahi, yakitin muhtemel sizabilecegi alanlar genelde cok kucuk hacimler ve hemen hemen her yerinden hava akimina sahip.  Dolayisi ile bir yakit sizintisi durumunda benzin buhari hava akimiyla rahatca tasinabilecegi, tasinamasa bile biriken miktarin onemsiz derecede az olmasi, benzinli otomobilleri yeterince tehlikesiz yapiyor. Yani olasi bir sizintida benzin buhari birikse ve ateslense bile olusturacagi patlama, basincin kacabilecegi oldukca genis alanlar olmasi sebebi ile cok onemsiz bir patlama oluyor.

Ancak is tekneye geldiginde cok degisir. Tekne'de motor'u cevre etkenlerden korumak uzere tamamen kapali bir kompartimanda tutuyoruz. Yakit borularinda olasi bir sizinti, veya olasi bir verimsiz yanma ve egzos gazinin kapali alana sizmasi gibi bir cok sebeple teknenin kapali alanlari benzin buhari ile dolabilir. Bu hacimler bir otomobilin hacimleri ile kiyaslanamayacak kadar genis oldugundan, olasi bir ateslenme durumunda ciddi bir patlamaya sebep olabilir.

Ote yandan dizel buharlasmaz. Kendi halindeyken aleve maruz kalsa bile patlamaz yada alev almaz. Dizel'i yakmak oldukca zordur. Yakit sizintisi olsa ve teknenin dibi dizel ile dolsa bile, buharlasmadigi icin hava ile karismaz ve bu da zaten kolay yanmayan dizeli oldukca zararsiz bir yakit haline getirir.

Diger taraftan, dizel motorlar tekne icin her zaman daha mantikli bir secimdir. Daha dusuk devirlerde yuksek tork uretirler.  Devir ne kadar duserse yakit sarfiyati da ayni oranda duseceginden, amaciniz yuksek hizlar degilse, dizel motor her zaman ayni miktar is icin daha az yakit tuketir.

Kotu tarafi cevre dusmani  :nonay Cevreye tecavuz etmemesi icin surekli bakimli ve ayarli tutmak gerekir. Bunu da cok az insan onemsediginden ve egzos gazina deniz suyu verildiginden denizlerin baslica zehirlerinden birisi oluyor...



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4529 Gösterim
Son İleti Ağustos 10, 2011, 04:09:02 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
6 Yanıt
26581 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2020, 06:22:02 ÖS
Gönderen: celenoglu
0 Yanıt
6365 Gösterim
Son İleti Eylül 19, 2011, 02:28:35 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
12 Yanıt
23465 Gösterim
Son İleti Ekim 04, 2011, 03:23:09 ÖS
Gönderen: Ahmet Lahur
30 Yanıt
23302 Gösterim
Son İleti Ağustos 10, 2020, 12:19:06 ÖÖ
Gönderen: KARANLIK
26 Yanıt
18803 Gösterim
Son İleti Aralık 20, 2012, 11:55:01 ÖS
Gönderen: servet
20 Yanıt
25829 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2014, 12:41:57 ÖS
Gönderen: KARANLIK
7 Yanıt
8491 Gösterim
Son İleti Şubat 02, 2016, 07:27:23 ÖS
Gönderen: infernomer
0 Yanıt
2892 Gösterim
Son İleti Nisan 12, 2019, 09:39:06 ÖS
Gönderen: Mojo