Gönderen Konu: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU  (Okunma sayısı 65835 defa)

Hopa

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 112
  • Ad Soyad: Selim LOKUMCU
  • Bulunduğu İl: Samsun
  • Doğum Yılı: 1963
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #90 : Temmuz 26, 2015, 06:56:40 ÖS »

Hopa

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 112
  • Ad Soyad: Selim LOKUMCU
  • Bulunduğu İl: Samsun
  • Doğum Yılı: 1963
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #91 : Ağustos 02, 2015, 02:19:04 ÖS »
Merhaba Arkadaşlar
Rasimdeki 0. Postadan sorunumu anlatmaya çalışayım. Bir resimde 0. Postanın pdf çizimi görülüyor. Diğer resimde ise Hem pdf çizimi kağıt olan ise dwg çizimi. yani kısacası pdf çizimindeki yatay çizgiden sonraki dikey cizimi dwg çizimine dahil etmiş gibi görünüyor.Planlarda Postaların merkez boy ölçüleri nasıl gösterilir. Planı satın aldığım yere de  soracağım  bilgisi olan var ise yardımcı olursanız memnun olurum.
selamlar

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #92 : Ağustos 02, 2015, 09:06:27 ÖS »
bakır çivi ve vida bronz dan yapılmış çivi ve vida ben hiç duymadım dış kaplamaya başlamak için inox( paslanmaz)sunta vidası aradım hem çevre malzeme satanlarda hem internette rastlamadım. Paslanmaz malzemeden saç vidası buldum. Hem ucuz hem güvenli.

harunm

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 111
  • Ad Soyad: Harun M.
  • Bulunduğu İl: Fethiye/Muğla
  • Doğum Yılı: 1962
  • Tekne Adı: HAYLAZ
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #93 : Ağustos 02, 2015, 10:43:21 ÖS »
Merhaba Arkadaşlar
Rasimdeki 0. Postadan sorunumu anlatmaya çalışayım. Bir resimde 0. Postanın pdf çizimi görülüyor. Diğer resimde ise Hem pdf çizimi kağıt olan ise dwg çizimi. yani kısacası pdf çizimindeki yatay çizgiden sonraki dikey cizimi dwg çizimine dahil etmiş gibi görünüyor.Planlarda Postaların merkez boy ölçüleri nasıl gösterilir. Planı satın aldığım yere de  soracağım  bilgisi olan var ise yardımcı olursanız memnun olurum.
selamlar

Merhaba Selim bey, resimlerden bir şey anlaşılmıyor, eğer çizimin olduğu dosyayı (pdf yi) paylaşırsanız veya gönderebilirseniz eksik ölçü veya bir anormallik olup olmadığı konusunda yardımcı olabilirim.

Hopa

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 112
  • Ad Soyad: Selim LOKUMCU
  • Bulunduğu İl: Samsun
  • Doğum Yılı: 1963
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #94 : Ağustos 03, 2015, 10:43:23 ÖÖ »
Merhaba Harun bey
Tamam gönderiyorum.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #95 : Ağustos 03, 2015, 04:54:09 ÖS »
Selimbey o kısa çizgiler şiyer hattını gösteriyor. Şiyer kuşağı 3.77 ve 4.55 ara postalar hariç diğer hatlardan geçiyor. Konuştuğumuz gibi çok ta önemli değil. Ama içime sinsin diyorsanız perdeleri 1 cm yüksek tutun. 1-2 cm fark rüzgar açısından hiç bişey değiştirmiyecektir.
Vida mı, çivi mi ikilemi çözüldüğünde tekrar görüşelim.

Paslanmaz vida öneren arkadaşa bir hatırlatma: Pazlanmaz vida vb. ürünler oksijensiz ortamda paslanırlar. Tekne cidarlarının epoksi, elyafla kaplanacağı düşünüldüğünde paslanmaz uygun bir ürün gibi görünmüyor.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

kemarine

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 100
  • Ad Soyad: Kağan Erdoğan
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #96 : Ağustos 03, 2015, 08:04:22 ÖS »
hiç bir sac vidası ağaç veya plywoodda işe yaramaz kullanım yeri saçtır.akıllı uçları saca göre yapılmıştır.ağaç için olanı kullanınız.paslanma zaten havanın oksijenı ile meydana gelir.hava almayan bir yerde paslanma gerçekleşmez.krom vida hiç paslanmaz.ancak teknelerde bende vidayı tercih etmem gerilmelerde vida kendi kendine gevşer ve krom vida demire göre dayanımı düşük olduğundan kırılabılır.kırılmasa bile korozyona uğrayıp eriyor.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #97 : Ağustos 04, 2015, 11:09:06 ÖS »
kağanbey kaplama için kontraplakları çıtalara daha sağlıklı yapıştırmada vida kullanamayacağım anlaşıldı. verdiğiniz bilgiler doğrultusunda.peki yalnız yapıştırıcıya güveneyim mi. aynı tekneyi arjantinde yapan biri kavele kullanmış bu konudaki fikrinizi alabilirmiyim.

Hopa

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 112
  • Ad Soyad: Selim LOKUMCU
  • Bulunduğu İl: Samsun
  • Doğum Yılı: 1963
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #98 : Ağustos 05, 2015, 12:08:07 ÖS »
Merhaba Mehmet bey
Dediğin doğru konuştuğumuz gibi imiş. Luise  sordum güverte kaplama  kalınlığı olduğunu söyledi. İnan çok sevindim en azından ekstra bir iş çıkmamış oldu. Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.İnan çok rahatladım.

harunm

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 111
  • Ad Soyad: Harun M.
  • Bulunduğu İl: Fethiye/Muğla
  • Doğum Yılı: 1962
  • Tekne Adı: HAYLAZ
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #99 : Ağustos 05, 2015, 10:28:56 ÖS »
kağanbey kaplama için kontraplakları çıtalara daha sağlıklı yapıştırmada vida kullanamayacağım anlaşıldı. verdiğiniz bilgiler doğrultusunda.peki yalnız yapıştırıcıya güveneyim mi. aynı tekneyi arjantinde yapan biri kavele kullanmış bu konudaki fikrinizi alabilirmiyim.
Yalçın bey, bilginiz olsun diye söylüyorum paslanmaz ağaç veya sunta vidasını rahatlıkla bulabilirsiniz, benim teknemde tasarımcı kontraplak kaplarken 7 cm aralıklarla bakır çivi veya paslanmaz vida kullanılmasını yazmış yapım kılavuzunda, artık kaç bin tane lazım olduğunu siz düşünün :)

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #100 : Ağustos 05, 2015, 11:17:18 ÖS »
sayı önemli değil yaklaşık iki bin adet civarı gerekir tüm gövdede ve kaplamada beni tereddüte düşüren deniz suyunun her malzemeyi çürüteceği yada eriteceği krom denilen elemente olan güvenimiz sarsıldı

kemarine

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 100
  • Ad Soyad: Kağan Erdoğan
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #101 : Ağustos 05, 2015, 11:33:27 ÖS »
vidayı laminasyon sırasında kullanınız krom olmasına gerek yok.ancak laminasyon yani epoxy kuruduğu zaman vidayı geri söküp vida deliğini tekrar epoxy ile doldurunuz. veya uygun olan yerlerde acılan vida deliklerinden matkapla genişletip uygun ölçüde ağaç kavalyeye epoxy sürüp çakınız. yani içeride kesinlikle vida bırakmayınız.epoxy ye güvenin...saygılar

kemarine

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 100
  • Ad Soyad: Kağan Erdoğan
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #102 : Ağustos 05, 2015, 11:37:28 ÖS »
bu arada vida başına epoxy gelmemesine dikkat ediniz. sonra sökmede zorluk yasarsınız ve sökerken matkapla aşırı yuklenmeden yanı matkabı iyi kullanarak sokunuz aksı halde vida başı kırılır.ve içeride diğer kısmı kalır ve çıkması sizi zorlar.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #103 : Ağustos 06, 2015, 12:09:04 ÖÖ »
vidayı laminasyon sırasında kullanınız krom olmasına gerek yok.ancak laminasyon yani epoxy kuruduğu zaman vidayı geri söküp vida deliğini tekrar epoxy ile doldurunuz. veya uygun olan yerlerde acılan vida deliklerinden matkapla genişletip uygun ölçüde ağaç kavalyeye epoxy sürüp çakınız. yani içeride kesinlikle vida bırakmayınız.epoxy ye güvenin...saygılar

tadil ettiğim filikada zaman,zaman inox vidalar kullanıyorum ve çıkartmıyorum...kontra yada ağaç parçaları zaten epoksi ile yapıştırıyorum havsa baş açıp vidalarında üstünü kapatıyorum..şimdi bu vidalar tek başına tutucu işlem görmüyor..içerde kalsa zaman içinde ''çürüse,asınsa ne gibi zararı olacak yaptığım İş'e? filika 83 imalatı tamam denizde yüzmemiş ama geminin üstünde dünyanın yedi denizini dolaşmış..içinde çeşitli yerlerde galvanizli sac kullanılmış ne bir erime nede bir aşınma gördüm..galvanizin koruyuculuğunu kaybetmesi için üstündeki tabakanın fiziksel olarak kaldırılması,darbeye maruz kalması gerekir bildiğim kadar...yine bir makalede galvanizin (sıcak-daldırma) kendini yenilediği yazıyordu..teknik eleman değilim sadece gördüğümü ve okuduğumu yazdım..

kemarine

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 100
  • Ad Soyad: Kağan Erdoğan
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Samoa 28 Tekne Yapımı-Selim LOKUMCU
« Yanıtla #104 : Ağustos 07, 2015, 01:15:48 ÖÖ »
galvaniz ile krom arasında çok fardır. krom daha yumşak bir malzemedir.tekne imalatında vida kullanılması pek tavsiye edilmez. illede kullanmak isterseniz çiviyi tercih ediniz.denizde farklı malzemeleriz gerilmeleride farklı olacağından vida içeriden kırılabılıyor siz bunu göremeyebilirsiniz.zaman içinde teknenizden pas kusmaları gözlenmesi muhtemeldir.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
8 Yanıt
11606 Gösterim
Son İleti Eylül 12, 2011, 10:03:27 ÖS
Gönderen: Gökalp Yağcı
49 Yanıt
52775 Gösterim
Son İleti Nisan 27, 2017, 03:43:44 ÖS
Gönderen: samet03
11 Yanıt
15864 Gösterim
Son İleti Mart 02, 2016, 02:18:25 ÖÖ
Gönderen: umutBABA
40 Yanıt
18211 Gösterim
Son İleti Kasım 03, 2014, 11:33:58 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4057 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2013, 11:30:36 ÖÖ
Gönderen: memak
7 Yanıt
6715 Gösterim
Son İleti Ocak 02, 2015, 09:03:06 ÖÖ
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
3808 Gösterim
Son İleti Ocak 05, 2015, 08:16:47 ÖÖ
Gönderen: Mberrak
12 Yanıt
5583 Gösterim
Son İleti Ocak 03, 2016, 12:51:33 ÖS
Gönderen: kemarine
1 Yanıt
3568 Gösterim
Son İleti Aralık 11, 2017, 10:04:28 ÖS
Gönderen: vlkanaydin