Gönderen Konu: S750 Model Çalışması  (Okunma sayısı 40798 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #45 : Ekim 30, 2013, 09:09:25 ÖS »



3d beceremiyorum ama corel de idare ediyor; S750 nin bu formuna bakalım kim ne diyecek ::) Salma skeg'e kadar olan kısım sabit teleskobik
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #46 : Ekim 30, 2013, 11:00:14 ÖS »
formu güzel teknenin...skeg koyacaksan teknenin draftı artar,o zaman hareketli salmanın bir anlamı kalmaz mehmet..planı incelemedim ama skeg ve palanın uzunlugu 80-90 santimden kısa değildir...sabit salma koy o zaman..

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #47 : Kasım 05, 2013, 01:06:43 ÖS »
Plan kopyası nihayet bitti



Web sayfasında yayınlanan PDF resimler bırak 1/1 oranını; 1/10 bile ayarlandığında çizgiler pixelleştiğinden tekrar trizle çizilerek yeniden ölçülendirmek gerekiyordu. Hem bu durumu aşmak hemde istenilen noktadan kesin ölçüm yapabilmek için planı kopyalamaya ve üzerinde yapmayı düşündüğüm değişiklikleri uygulamaya karar vermiştim. Daha önce "iki mesaj yukarıda" 2D render edilmiş görüntüsünü paylaşmıştım.

yapılan değişiklikler:
1- Baş bodoslama değiştirildi baltabaş yapıldı.
2- Omurga su hattı değişen bodoslamaya uygun biçimde uzatıldı.
3- 9.posta su direncini artırmayacak şekilde zorunlu olarak yeniden çizildi.
4- Kıç; su çizgiisi "DWL" üzerinde kalan kısımdan genişletildi. Bunun için referans Hareketli salma modelindeki geniş kıçlı form dizaynı oldu.
5- Sabit salma skeg hizasından aşağıda kalan kısmı teleskopik hareketli salma olarak yeniden değerlendirildi. Yüzey alan ve ağırlık hesabı yeniden yapıldıktan sonra ve motor konusu kararlaştırıldıktan sonra biçimi netleştirilecek.
6- Kıç platformu 20 cm.kadar uzatıldı.

Yapmak istediğim değişiklikler:
1- %5 yada %10 kadar enden ve boydan genişletmek,
2- Genişletmeye bağlı olarak %5 yada %10 kadar uzatmak.
ve bu deplasman dahil herşeyi değiştiriyor :-\ Bir arkadaşımız vardı yeni üye sanırım adı Kaan dı. Bu hususta pozitif fikirleri vardı kendisinden hem yorum hem de yardım almak isterdim. :-[ Tabii bu hususta tüm denizci dostların yorumunada ihtiyacım var.

kararsız kaldığım diğer bir konuyada sizlerden gelecek yorumlar ışık tutacak ??? küpeşte bu iki resimden hangisinde daha hoş duruyor :-\ "kokpit" eğreti konulmuş olup henüz üzerinde çalışılmadı gözardı edebilirsiniz.

Bumu?


Yoksa bumu?


S750 yi tercih nedenlerimi daha önce uzun uzun anlattım "gönül meselesi :D" bu çerçevede konuya başta teknik bilgi ve alt yapısı olan dostların; sonrada estetik ve güvenlik v.b. hususlarda beğeni, endişe ve eleştirilerini paylaşacak tüm denizci dostların yorumlarına şimdiden teşekkür ederim.

Umudum forumumuzda hakkında beğeni, heves yahut girişimler nedeniyle yazılıp çizilen "sztrandek Wojtek kasprzak" tasarımı S750 için ortak akıl ve ortak bir bilgi sayfası olşturabilmek. :) Saygılar...
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #48 : Kasım 05, 2013, 02:53:40 ÖS »
Mehmet Abi bu paylasmis oldugun en son resmi ben s750 den daha cok Boeing 777 Jet'e benzettim :D :D :D
Aklima guzel hostes ablalar geldi :D:D:D ( Sözüm meclisten disari :D)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #49 : Kasım 05, 2013, 03:23:12 ÖS »
volkan çoktandır sesin solugun çıkmıyordu..
fatih gibi yürüttün gemileri karadan :)..fekat bursa tekfuru önlemini almış söyliyeyim :)..
nasıl gidiyor çalışna?

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #50 : Kasım 05, 2013, 03:39:30 ÖS »
valla meclisin içinde mi dışında mı yenge nin forumdan haberdar olup olmamasına bağlı sen yarın yeni çekilmiş bir resmini koy şuraya bir bakalım kararı sonra veririz  :D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #51 : Kasım 07, 2013, 09:30:13 ÖÖ »
İkiside çok güzel olmuş , eğrelti kokpit dediğinizse çok şahane olmuş. Benim fikrim rüzgar açısından her iki dizayn arasında çok fark olmayacağı , görüntü olaraksa ilk çizim daha estetik duruyor ve emimki tekne inşa edildiğinde daha heybetli bir yapı görüntüsü sunacaktır. Tabi ile resimdeki küpeşte aralığında çalışılacak malzemenin bükme işlemi biraz meşakatli olur.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #52 : Haziran 24, 2014, 03:57:02 ÖS »
Evet arkadaşlar artık yavaş yavaş sona geliyorum. ::)

Birinci çalışmanın ardından bazı değişiklikler öngördüğüm ikinci maket çalışması da bitmiş ti. Bu da çok özenli bir çalışma olmasa da değişiklikleri görmüş oldum. :-X















Ve bu ufaklığın kanosu'nu yani ana gövdeyi ayırıp suda görelim dedim. Sağolsun Arda'nın gönderdiği malzemelerle kanoyu adam etmeye çalıştık. "acemilikler yaşasam da sonunda işe yarar bişi çıktı.











Nihayet bu da suyla kavuşturduğumuz an.  :D







Görünüşe göre gayet dengeli duruyor. Boş ağırlığı 1700 gram. yaklaşık 2-3 kiloluk taşlarla denedim su hattına da oturuyor.
Ön gördüğüm DWL ye göre "salmasız draftı 60 cm." yüklü deplasman 7,5 ton civarında olacak. Şimdilik LOA 8,8 metre olacak. Bilahare ilave edilecek platform yada bumkin ile beraber LOA 9,5 metreye çıkacak LWL 8,7 metre BWL 2,7 metre BEAM ise 3,14 metre ye bitecek inşallah.

Her ne kadar yapılan değişiklikler ve tüm planın yeniden çizilmesi ile bu çalışma artık Sztrandek S750 olma özelliğini yitirmişse de ilk iham'ı vermesi açısından S750 düşünecek arkadaşlara örnek olma niteliğini hâlâ taşıyor sanırım.

Dedim ya! Artık sona geliyoruz...  :D

İç planlara kafa yormaya başladım. Aslında zurnanın zırt dediği yer de burasıymış. Motoru yerleştirmek en can sıkıcı problem. En uygun yer merdiven altı diye düşünüyor insan. Ben de öyle yaptım. Amaaaa…

Motorlar teknik olarak en fazla 15 derecelik bir açıyla yerleştirilebilirmiş. Bu da şaftın nerdeyse aynadan çıkması demek. Ayrıca eğimden dolayı da diagonal yükseklik arttığından havuzluk altına sığmayacak. Açılı şanzıman yada mafsallı şaft "bunların herbiri 7-8 derecelere kadar eğim kazandırıyorlar" veya her ikisini de kullanarak yerleştirme konusunu araştırmam hala sürmekte.

Bu arada mafsallı şaft motor ve pervane arasında ki layn problemini ortadan kaldırıyor gibi. Ama sisteme ilave edilecek her bir parçanın da problemlerini beraberinde getireceği de unutulmamalı.

Ön gördüğüm yerleştirmeler aşağıda. Kanonun artık yeter dediğim profili bu. Her ne kadar Volkan'ın boing' e benzettiği Osman'ın seksi bulduğu çizim yerine ikinci çizimi hayata geçirmeye karar verdimse de; :D modelde ortaya çıkan gerçek fribord üstünde meydana gelen yükselerek güverte eğimini sağlayan küpeştenin keskin ve düz olması teknenin hatlarını daha zarif gösteriyor kanaatindeyim.





İç yerleşimi 4 kişiye göre ayarlamayı düşünüyorum. Baş altında zincirlik nasıl sığar bilmem ama iskele ve sancakta ayrı ayrı iki çıpa taşımayı düşünüyorum. seyir bölgesine göre taşlık, kumluk ve eriştelikler için uygun çıpalar başa toka edilecek. Altına kafamda belirmiş bir baş pervanesi var. O'nu deniyeceğim olmazsa da çok ta önemli değil.
9 ile 8 nolu posta arasından başlayacak bir ön kamara 140x200 yatakla sade bir yatak odası görünümünde olacak. her iki yandan salon ile duvarı boy dolaplarla ayrılacak. Kapı şimdilik düşünmüyorum çok gerekirse sürgülü bür kapı düşünülebilir.

Salonun Sancak tarafı bir üçlü denebilecek boyutlarda kanepe ile kolları kısada olsa köşeli U yada L şeklinde bir oturma gurubu, "ihtiyaç halinde kenarlarda kalan minder altından uzatmalarla iki adet tek kişilk yatak yapılabilecek"  hemen sancak kıç omuzluğa doğru harita masası, kontrol paneli ve arkasında küçük bir atelye.

Salonun iskele tarafı ihtiyaca cevap verecek büyüklükte bir mutfak, Kamara ile sırt sırta gelen dolabın altı buzdolabı olacak "muhtemelen eldeki tezgah altı buzdolabını fazlalıklardan arındırdıktan sonra uyarlamak kapağı iptal edip çekmece kapaklı bir buzdolabı yaratmak". Kıç omuzluğa doğru lavabo, hêla ve banyo "kapısı mutfak tezgahının ardına doğru sürgülü,raylı olacak".  Merdiven altı Motor bölmesi, havuzluğun altını ve oturak altlarını uygun dolaplar şeklinde düşünüyorum.

Sintine de Elektrik, su olabilirse ısıtma sistem ve tesisatlarına ilaveten temiz, gri ve siyah su depoları, yakıt deposu ve ilave bir yada iki tonluk sintine balast depoları öngörüyorum "yüksek ve ağır denizlerde emniyet olsun diye".

Güverte üstü yerleşimde sıkıntı var. Halatları gizli taşımanın yolunu çizemedim daha. Flok ve cenova halatları güverte altından gelebilir cem kilitleri ve vinç ler biraz üzerinde çalışmayı gerektiriyor. Ama ana yelkende biraz sıkıntı var bakalım...
Şimdilik aklıma gelenler bunlar unuttuklarımı sizler hatırlatırsınız… Değilmi; ???

İskele yerleşimi:


Sancak yerleşimi:




M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #53 : Haziran 24, 2014, 07:16:47 ÖS »
güzel duruyor mehmet...baş pervanesi takan birde sail drive motor takar saft,sanzımanı,dereceyi ortadan kaldırır :)..

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #54 : Haziran 24, 2014, 07:35:45 ÖS »
 :) Hemşerim; baş pervanesini bir gramer dişli ile asansörünü icad edeceğim iç içe iki kutu profil içine tünelli bir sistem oluşturup dalgıç pompa motoru ile DIY yapmayı düşünüyorum. Nerde bizde binlerce yavru verip alacak para :D

Ya aslında S drive şanzıman iyi diyonda pahalı be...  :-X

Bakalım olmazsa şu BIS ler vardı bir ara onların hurdalarından şanzıman ve diferansiyelini kullanarak çift pervaneli bir sistem de icat edebilirim  :-[ belli mi olur. :P
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mesut Ali

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 232
  • Vira Bismillah (Gözyaşım )
  • Ad Soyad: Ali
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Tekne Adı: Vira Bismillah ( Gözyaşım )
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #55 : Haziran 24, 2014, 11:40:43 ÖS »
Açıkçası gerçekten çok güzel görünüyor. Mehmet ağabey merakla bekliyoruz kalan eksiklerin tamamlanmasını. Emeğine sağlık.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #56 : Haziran 25, 2014, 09:23:09 ÖÖ »
Abi yinemi karar degistirdin :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #57 : Haziran 25, 2014, 12:16:40 ÖS »
Abi yinemi karar degistirdin :D

Bu soru aklıma bir fıkra getirdi  ;)

Hikaye o ki: cephede düşmanla karşı karşıya gelen askerlerin cephanesi tükenir. düşmana havadan lojistik destek sürmekte olay askerlerimiz tarafından da izlenmektedir. Moraller sıfır... Ertesi gün çatışma olacaktır. Komutan tüm birliği toplar ve bir konuşma yapar.
- Ey! Güzel evlatlarım düşmanın cephanesi bol bizimse birkaç atımlık cephanemiz var. Ama biz yinede bu harbi kazanabiliriz. Düşmanın cephanesini havaya uçurmak lazımdır bunun için aranızdan bir gönüllü istiyorum. Ama bu görevin dönüş imkanı yoktur...
Herkes birbirine bakıp dururken Mehmetçiğin biri bir adım öne fırlar. Komutan da fırsat bilir aferin Mehmet biliyordum senin ne kahraman bir evlat olduğunu der ve olayı Mehmetin üzerine bırakır.
Hazırlıklar yapılır gecenin bir vakti Mehmet gider gecenin sessizliğini bir gümbürtü bozar ki ne gümbürtü... Sabaha karşı Mehmet geri gelir. Alayda çifte bayram kurulur. Komutan günün önemine anlatan bir konuşma yapar ve Mehmetin vatana ne büyük hizmette bulunduğunu anlatır. Sonra döner Mehmete mikrofonu uzatır Mehmet senin de diyeceklerin vardır diye...
Mehmet alır mikrofonu döner arkadaşlarına
- Kimdi lan beni arkamdan iten...  ::)

Sözün özü herkes gaz veriyor da arkadan ittiren yok ben napim  ;D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #58 : Haziran 25, 2014, 12:23:39 ÖS »
ya Allah deyip yalın kılıç dalacaksın köstekçi :)..bak yavuza geriden paldır,küldür geldi hepimizi gecti..

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #59 : Haziran 25, 2014, 09:08:20 ÖS »
Abi her çiçekten bal almaya çalışıyorsun :D

Olmazki böyle ne güzel 4.95'e karar vermiştin yine niye caydın?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4126 Gösterim
Son İleti Nisan 14, 2012, 06:56:24 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
6222 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2019, 02:39:10 ÖS
Gönderen: Beyaz.Larus
4 Yanıt
3754 Gösterim
Son İleti Mart 29, 2013, 02:06:00 ÖS
Gönderen: Heinekener
1 Yanıt
5834 Gösterim
Son İleti Mayıs 24, 2013, 09:22:41 ÖÖ
Gönderen: acar_41
7 Yanıt
5035 Gösterim
Son İleti Ağustos 13, 2013, 04:21:00 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
10767 Gösterim
Son İleti Kasım 21, 2013, 10:26:49 ÖS
Gönderen: osmanuysal
1 Yanıt
3814 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2014, 11:32:23 ÖS
Gönderen: ErsanAkpınar
5 Yanıt
2709 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2020, 06:41:44 ÖS
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
4 Yanıt
1987 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2022, 11:41:40 ÖÖ
Gönderen: volkanserezli