Gönderen Konu: S750 Model Çalışması  (Okunma sayısı 40970 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #15 : Eylül 09, 2013, 05:21:24 ÖS »

ooooo hocam sende hem kırmızı olsun hem de üç kuruş ucuz olsun diyorsun. Bizim orda bir deyiş var: Ne kadar ekmek o kadar köfte. yada sarımsağı sirkeyi hesab edersen çorbayı içemezsin derler  ;)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #16 : Eylül 09, 2013, 06:17:54 ÖS »
Mehmet Abi burasını maket forumuna çevirme çalışmalarını görmüyorum sanma sakın ! ! :D En kısa sürede forumun konusu ile ilgili gerçeğine başladın başladın yoksa dislike,disband,banned,fırça ne varsa hepsini uygularım :D :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #17 : Eylül 09, 2013, 06:47:27 ÖS »
Mehmet Abi burasını maket forumuna çevirme çalışmalarını görmüyorum sanma sakın ! ! :D En kısa sürede forumun konusu ile ilgili gerçeğine başladın başladın yoksa dislike,disband,banned,fırça ne varsa hepsini uygularım :D :D

Naparsın Volkan'ım bizde şimdilik gönlümüz böyle eyliyoruz. Hele bir senin VOGO'yla bir yelkene çıkalım. küçük kardeşin sudaki halini bir görelim :D sonra seninle bacanak oluruz  ;) valla elini çabuk tut iki-üç haftaya İstanbuldayım. dönüşte sendeyim. şu içemediğimiz çayı bu kez içelim :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #18 : Eylül 09, 2013, 06:51:45 ÖS »
Mehmet Abi burasını maket forumuna çevirme çalışmalarını görmüyorum sanma sakın ! ! :D En kısa sürede forumun konusu ile ilgili gerçeğine başladın başladın yoksa dislike,disband,banned,fırça ne varsa hepsini uygularım :D :D

Naparsın Volkan'ım bizde şimdilik gönlümüz böyle eyliyoruz. Hele bir senin VOGO'yla bir yelkene çıkalım. küçük kardeşin sudaki halini bir görelim :D sonra seninle bacanak oluruz  ;) valla elini çabuk tut iki-üç haftaya İstanbuldayım. dönüşte sendeyim. şu içemediğimiz çayı bu kez içelim :)

İnşallah abi artık benim sezonum başlıyor artık bende hızlanrım :D Abi Cuma veya Cumartesi olursa süper olur malum ikinci sınıf öğrencisiyim okul başlıyor :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #19 : Eylül 09, 2013, 07:02:36 ÖS »
He ya senin okul vardı demi,  ::) silgi kalem beslenme çantası ne istersin gelirken getireyim.  :D önlük aldınmı almadıysan rengini söyle...  ;D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #20 : Eylül 09, 2013, 07:29:36 ÖS »
He ya senin okul vardı demi,  ::) silgi kalem beslenme çantası ne istersin gelirken getireyim.  :D önlük aldınmı almadıysan rengini söyle...  ;D

:D :D :D Abi okadarda alt seviyeye düşmedik son raddedeyiz artık :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #21 : Eylül 09, 2013, 08:27:18 ÖS »
Tamam o zaman; insan küçüldükçe mi büyür, büyüdükçe mi küçülür? de bakem  :) dur çaktırmadan bir resim daha koyuvereyim  :D



İkinci kat kaplamaya geçildi
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #22 : Eylül 09, 2013, 09:11:12 ÖS »
Mehmet Bey, Muhtemelen gözünüze takılmıştır nette daha önce ama hatırlatma olsun benimkisi,

Gougeon Biraderlerin WEST System kitapçığında "strip plank laminated veener" adlı 23. bölümünde, çoğu tekne için kaplama kalınlığının 12-25 mm. uygun olduğundan, malzeme olarak da çoğu yerde sedirden bahsetmekte yine de en kolay bulunabilen malzeme ve ebatlar tekneye göre uygulanabilir demektedir. 38 mm. den daha geniş olmasını da pratikte uygun bulmamışlar. Kendileri de 31mm. en çok kullandıkları genişlikmiş. . Üzerine çapraz iki kat 3 mm. ahşap kaplama(veneer), papel de deniliyormuş ;) geçiyorlar, (15 cm genişlikte) genelde. 3. bir katı da su hattına paralel çekiyorlar( 8-10 cm genişlikte). Bunun yerine 2 kat   4 mm. kontra kullanmak  daha uygun olabilir.

Bende @650'yi "strip plank" yaparsam 12X30 mm sedir kullanırım, üzerini de 2 kat 4 mm. kontra yaparım  diye düşünmüştüm. Tabii burada elyaf yok sadece 2 kat epoksi var, bölümün devamında "strip composite" kısmında, kaplamalar yerine 1-2 kat elyaf epoksi den bahsediyor ki artık hepimiz bu şekil üretimin daha uygun olduğunu biliyoruz, yaptıkları denemelerde, hafif yoğunluklu bir ağaç merkezli 2 kat 6 oz(200g/m2) elyaf epoksinin ağırlık/dayanıklılık açısından en iyi performansı verdiğini söylüyorlar. Kontra üzeri elyaf /epoksi çok daha yüksek dayanıklılık veriyor aynı kalınlıkda elbette ama daha ağır bir gövde oluşturuyor.

Yani 10 mm. sedir/ladin/çam, 2 kat 4 mm. çapraz kontra, iki kat 200 g/m2 elyaf çok mu kalın/ağır gelir bilemiyorum

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #23 : Eylül 09, 2013, 10:27:33 ÖS »
Sedat bey merhaba ilginiz için teşekkür ederim. :) "stinger" çıtaları 2,5X3,5 düşünmemin sebebi epoksi ile yapıştırmanın yanında bakır vidalarla birbirlerine bağlayıp "melon seed" tarzı bir kabuk oluşturup basma postalarla takviye etmekti. zaten iç yerleşimini kendi ihtiyacıma göre tasarlıyacağımdan böylesi daha doğru gelmişti. Bakalım model bir ortaya çıksın da.

Ben zaten deplasman teknesi düşündüğümden birkaç yüz kilonun okadar önemi yok. Ama elyaf konusunda benimde niyetim "gerçi henüz elyaf yapıp yapmamaya karar vermedim" 200 gr/m2 iki kat gibi. Dediğim gibi model bir çıksın görelim, kesin tamam dedikten sonra konuyu tartışmaya açmayı düşünüyorum. Kollektif bir çalışma olsun. Ne demişler “Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz.”
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #24 : Eylül 09, 2013, 10:32:00 ÖS »
Abi sen bu modeli binip gezmelik yapıyorsun heralde :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #25 : Eylül 09, 2013, 11:25:44 ÖS »
 ;D abi bundan iki tane olacak, hedik gibi ayaklara takıp kar yerine suda yürüyeceğim. olmadı birer motor takıp su kayağı bilem yaparım :D :D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #26 : Eylül 11, 2013, 07:35:28 ÖS »
İkinci kat kaplama bitti



Bunlarda başka açılardan







Arkadaşlar burada tartışmaya açmak istediğim bir konu var:
Son üç resme bakacak olursanız kaplama aralarının açıldığını göreceksiniz. Kaplamaya ilk iskeleden başlamıştım ve katların birbirlerine 45 derecelik açı ile yapıştırılacağını bilmeme rağmen el terazi göz mizan tamam budur diyerek ilk kaplamayı koymuştum. Sanırım hatam iskele ve sancağın kaplamalarının birbirlerine 90 derecelik açı yapması gerektiği bu nedenle ilk kaplamaların her iki bordada simetrik konulması gerektiğine dikkat etmemem ileriki safhalarda bozulmaya neden oldu diye düşünüyorum. Ancak daha sonra dikkatimi çeken bir durum oldu kaplamalar başta kıçta ve kemere hattında farklı açılarla bükülüyor ve simetriyi bozuyordu. Buda resimlerden göreceğiniz gibi kaplamaların ya pupa taraflarının yada pruva taraflarının kalkmasına neden oluyordu.
Bu uygulamanın model olması hasebiyle bu kadar titizlenmem belki size gereksiz geliyor olabilir. Ancak her ne kadar çocukluk yıllarımda bol bol talaş tozu yutmuş olsamda böyle bir uygulamayı ilk kez yapacak olmamdan bütün aşamaları telafi edilebilir malzemeyle görmek istiyordum. Üstelik "strip plank" uygulamasını amatör yapım olarak sanırım başka uygulayan arkadaşta yok. Böylece hepimiz pratik olması noktasında tüm aşamaları uygulamak istiyorum.
Şimdi son kaplamadan önce nerede hata yapıyor olabileceğimi birde sizlerin bakış açısıyla değerlendirelim istiyorum.
Benim tespitim tam 45 derceyle başlansa bile bir noktada simetrinin bozulacağı yönünde. Bu konuda bilgisi, deneyimi olan arkadaşlar varsa eleştiri ve önerilerini dinlemeye hazırım. Saygılar...

Son kaplamadan sonra direkt macun uygulasam ne olur? " malzeme mukavva olduğundan sizce bir ön çalışma yapmalı mıyım?"



Bu da barınaktan hediye edilen artık macun ve komponenti iş bitiminde suyla buluşturmayı planlıyorum.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #27 : Eylül 11, 2013, 07:56:52 ÖS »
Mehmet bey bu konu yine west system kitapçığında, verilecek açının çok bükülüp dik olup kontranın kırılmaması, çok açı verilip dalgalı görüntü oluşturmaması arasında bir değerde, kaplama genişliği, kalınlığına göre göz karaı verileceğinden bahsediyor, kaplamaları standart kestikten sonra diğerini yapıştırılmışa göre alıştırılması gerekiyor 650-750 gibi teknelerde yaklaşık 2-3 cm açıklık olacaktır, yani özetle her kaplama yerine alıştırılmış olarak konulacak bunun için pergel kullanılbilir, uç taraflar sıfır olacak şekile önceki kaplamaya yaklaştırılır, en geniş açıklğa pergel ayarlanarak , alıştırılıcak parça çizilir, kesilir, yapıştırılır sonra aynı işlem diğerine yapılır. Biraz meşakkatli süreç

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #28 : Eylül 11, 2013, 08:17:17 ÖS »
Sanırım o dosyayı hatırlıyorum dörtyüz küsür sayfalık PDF ti galiba. Birebir okuyup anlayacak yeterlikte ingilizcem olmadığından birkaç sayfa sonra sıkılıp bırakmıştım. ;)
Ancak izlediğim uygulama videolarında öyle parça alıştırma falan yoktu. Aslına bakarsanız olmamasıda lazım; malzeme mukavemetinin avantajı ortadan kalkmazmı o zaman.

Tamam buldum "Chapter 23 Strip Plank Laminated Veneer and Strip Composite Construction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265
An Overview of Strip Plank Methods . . . . . . . . . . . . . ." sen burdan bahsediyorsun değilmi?
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #29 : Eylül 11, 2013, 08:22:14 ÖS »
Aynen kısım o ama bahsettiğim yer atıf yapılan kısım sayfa 236 "spiling" diye başlayan kısım şekil 21-11 den 21-14'e kadarbahsettiğim kırılma, dalgalanma ve pergel yardımıyla alıştırmadan bahsediyor


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4157 Gösterim
Son İleti Nisan 14, 2012, 06:56:24 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
6264 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2019, 02:39:10 ÖS
Gönderen: Beyaz.Larus
4 Yanıt
3784 Gösterim
Son İleti Mart 29, 2013, 02:06:00 ÖS
Gönderen: Heinekener
1 Yanıt
5861 Gösterim
Son İleti Mayıs 24, 2013, 09:22:41 ÖÖ
Gönderen: acar_41
7 Yanıt
5055 Gösterim
Son İleti Ağustos 13, 2013, 04:21:00 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
10826 Gösterim
Son İleti Kasım 21, 2013, 10:26:49 ÖS
Gönderen: osmanuysal
1 Yanıt
3839 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2014, 11:32:23 ÖS
Gönderen: ErsanAkpınar
5 Yanıt
2739 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2020, 06:41:44 ÖS
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
4 Yanıt
2037 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2022, 11:41:40 ÖÖ
Gönderen: volkanserezli