Gönderen Konu: Kullanmamız Gereken Uygun Boya Aletleri Nelerdir?  (Okunma sayısı 4614 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Kullanmamız Gereken Uygun Boya Aletleri Nelerdir?
« : Ağustos 11, 2011, 06:33:36 ÖS »

Boyanın tanımını yaptıktan ve teknelerde kullanılan çeşitli boyalar hakkında bilgi verdikten sonra sıra kullanacağımız yardımcı aletlerimize geldi. Daha sonra da kısaca yüzey hazırlığından ve boyanın uygulama metotlarından bahsedeceğim.
Fırça: İyi bir boya fırçası, boya ve verniğe hakim olmalıdır. Fırçanın kılları boyayı darbeleyip, sürükleyebilecek kadar sert, ama aynı zamanda da yumuşak bir sürtünme temin edecek kadar da esnek olmalıdır. İyi bir sonuç, ancak iyi bir fırça ile alınabilir. Fırçalar hakkında şu temel kullanım kurallarını sıralayabiliriz;
1-Yeni bir fırçayı tozlarından temizlemek için de olsa yıkamak, bükmek, kopuk telleri dökmeye çalışmak gibi hırpalayıcı şekilde temizlemeye çalışmak yanlış bir davranıştır.
2-Yeni fırçayı son katlarda kullanmadan önce fırça uçlarını alıştırmak için astar için kullanmalıyız.
3-Fırça boya kutusuna, fırça kıllarının yarısına kadar daldırılmalıdır. Kutudan çıkarmadan önce kutu kenarına boyanın fazlası sıyrılmalıdır.
4-Fırça boyamaya ara verildiğinde kutu içerisinde bırakılmamalı ve kutu üzerine yatırılmamalıdır.
5-Boya işlemi bittikten sonra fırça kesinlikle temizlenmelidir. Temizleme işlemi için uygun inceltici kullanılmalı; sentetik boya (halk dilinde :yağlı boya) için sentetik tiner ya da terebentin kullanılmalıdır.
6-Fırçayı uzun süre bırakacaksak; fırçayı tiner-bezir karışımı içinde saklamak, fırçanın en iyi şekilde korunması için uygundur. Bu şekilde saklanacak fırça tekrar kullanılacağı zaman burularak ve sıvazlanarak iyice kurutulmalıdır.
7-Boyayı karıştırmak ya da boyanacak yerin tozunu almak için fırçanızı kullanmayın. Bu işler için daha ucuz fırçaları kullanın.
Bu temel kurallara uyarak fırçanızın ömrünü arttırdığınız gibi, fırçanızdan azami yararı da elde edersiniz.

Ispatula: Eski boyaların kazınmasında ve yüzeye macun çekilmesinde kullanılır. Çeşitli boyda ve kalınlıkta farklı amaçlara yönelik ıspatulalar kullanılmaktadır.

Zımpara Kağıdı: Boyanacak yüzeyin hazırlanması amacıyla kullanılan zımparalar pürüzsüz yüzeyler elde etmekte kullanılırlar. ?0? ile ?4? numara arasında değişen kalınlıklarda zımparalar bulunur. En incesi ?0?, en kalını ?4? numaradır. ?3?ve ?4? numara yüzey hazırlamada, ?2? numara macun zımparasında, ?1? numara zımpara astar tatbikatında ve ?0? numara zımpara da boya zımparasında kullanılır. En son su zımparası dediğimiz bu zımpara ile yüzey üzerinde ince tesviyeler yaparsanız daha iyi sonuç alırsınız. Her boya katından sonra zımpara yapınız ve zımparaladığınız yüzeyi tinerli bez ile siliniz.

Jet Motoru: Farklı yerleşim yerlerinde farklı isimlerle anılır. Asıl adı zımpara taş motorudur. Denizcilikte jet motoru adıyla yaygın olarak kullanılır. Zımpara ile alınması güç olan boya kalıntılarının alınmasında etkilidir. Zımpara kullanımına göre daha pratiktir. Kullanılması deneyim ister, dikkatsiz kullanıldığında üzücü kazalara sebebiyet verebilir. Yanlış kullanımlarda kötü sonuçlar alınabilir. Örneğin ahşabı kaldırarak kırılmasına, zedelenmesine ve oyuklar oluşmasına neden olabilirsiniz. Usta ellerde zamandan kazandırır. Çıplak ağaç elde ederek sıfır tekne boyamanın zevkini ve kolaylığını verir. Çıplak ağaç üzerine uygulanacak boya hem daha sağlıklı olur, hem de kendini gösterir. Aynı sonucu zımpara ve ıspatula ile elde etmek oldukça zor ve uğraştırıcıdır. Piyasada çok çeşitli ve çok farklı fiyatlarda taş motorları vardır. Ucuz taş motorlarına aldanmamak gerekir. Çünkü taş motorlarının en büyük özelliği çok fazla zorlanmaları, uzun süre çalışmaları ve bunun neticesinde fazla ısınmalarıdır. Eğer ben yine de ucuzunu alacağım diyorsanız, size tavsiyem, motoru kısa aralıklarla soğutarak kullanmanız. Aksi takdirde kısa sürede motoru yakarsınız ve artık taş motorunuz kullanılamaz olur. Zımparayı hem daha pratik, hem de daha güvenli ve ağaca fazla zarar vermeden en iyi titreşimli zımpara makineleri ile gerçekleştirirsiniz. Zımparanın kalınlığını istediğiniz gibi seçebilirsiniz. Uygularken zımpara taş motorunda yaptığımız uyarıları da dikkate alın. Aynı yüzeyde uzun süre çalışmayın.

Mert Boyacılık bilgi ve yazısına başvurulmuştur.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
7 Yanıt
9647 Gösterim
Son İleti Eylül 02, 2014, 06:32:56 ÖS
Gönderen: driftkilla
24 Yanıt
14824 Gösterim
Son İleti Kasım 01, 2016, 08:57:20 ÖS
Gönderen: yalova77
10 Yanıt
9841 Gösterim
Son İleti Ocak 02, 2013, 11:41:18 ÖÖ
Gönderen: carta
7 Yanıt
6101 Gösterim
Son İleti Ocak 17, 2014, 12:03:50 ÖÖ
Gönderen: daruga01
3 Yanıt
4890 Gösterim
Son İleti Temmuz 06, 2015, 11:39:00 ÖÖ
Gönderen: lodosum
2 Yanıt
3735 Gösterim
Son İleti Temmuz 09, 2016, 12:35:36 ÖÖ
Gönderen: wetcat
2 Yanıt
5598 Gösterim
Son İleti Aralık 09, 2019, 09:46:32 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
0 Yanıt
576 Gösterim
Son İleti Mayıs 05, 2023, 09:55:30 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
1409 Gösterim
Son İleti Haziran 26, 2023, 01:42:49 ÖS
Gönderen: vlkanaydin