Gönderen Konu: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı  (Okunma sayısı 39331 defa)

onur77

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 53
  • Ad Soyad: onur kuşaksız
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #45 : Haziran 29, 2016, 03:12:34 ÖS »

Vallahi sizin yazdiginiz terimlerin yaridan fazlasini anlamadim.ben plani uyguladim.paramet dediginiz yandan gorunusu ise plandaki gibi ayni kavisi almis durumda.Belli oluyorki bu konuda epey donanimlisiniz size haksizlik yapmak istemem lakin biraz planlar ustunde kafayi yorunca yapilmayacak bir sey yok gibime geliyor.sonucta uzaya uydu gondemiyoruz

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #46 : Haziran 29, 2016, 04:23:19 ÖS »
Dıştan takma motorla, içten takma motor farkı olsa olsa 1:2 kabul eidliebilir. Tekneler insan taşımak üzere yapılırlar, yani içlerinde ortalama 80 kg gelen bir veya daha fazla hareketli varlık vardır.  Ağırlığın yerinin ve miktarının değişmesi mutlaka yüzen bir cisim üzerinde mutlaka etki eder. Aynı güçte dıştan takma motor ile içten takma dizel aasında fark olacaktır ama bu tekne için tasarlanmış beygir gücünde motorlarda oldukça küçüktür ve genellikle ihmal edilebilir. Küçük olarak kabul ettiğimiz gulet türü teknelede bile bir plan olsa dahi yaygın uygulama tekne macunlandıktan ve boyandıktan sonra suya indirilerek gerçek su kesiminin belirlenmesidir. Bir tekneye motor güçlerini abartmadıktan sonra içten veya dıştan motor takabilirsiniz. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #47 : Haziran 29, 2016, 04:48:44 ÖS »
işte bu çağımızın sorunu M.Köstekçi 'ye muracaat :)

Geçen şu konuyu açmıştım. http://www.denizrehberim.com/planlar-uzerinde-degisiklik-yapmayi-dusunenlere-t3013.0.html Özellikle verdiğim ilk link bu konuda bir makale. Yelken teknesinde önermemekle birlikte " yelken teknesinin stabilitesini artıracağından " postalar arasını eşit açmak şartı ile %10'a kadar uzatılabilir diyor...

Yat tasarım İlkelerinde sayfa 13 te LOA 7 metre ile 19 metre arasındaki teknelerin üç boyutlu olarak yeniden ölçeklenebilmesine ilişkin bir tablo vermiş. İskoçyada bir üniversiteden H.M.Barkla amca hazırlamış. Orada da görüleceği üzere yeniden ölçeklerken bütün ölçüleri aynı oranla büyütüp küçültmek mümkün değil.
Bir örnek vermek gerekirse bir planda boyu %50 artırmaya karar verdik diyelim. Yani boyun 1,5 katı büyüttük ancak en, derinlik, fribord gibi değerleri tablodan da görüleceği üzere 1,5^0,70 = 1,33 artırabiliriz demektir.

Hadi birde resim koyayım :) Yalnız unutulmaması gereken nokta: Her ne kadar mevcut bir tekne yeniden boyutlanmış olsa da ortaya çıkan tekne yeni bir tasarım olacağından bazı hesaplar özenle kontrol edilmeli, gerekiyorsa yeniden yapılmalıymış...

Seni kırar mıyım Sedat; seni kıracağıma şeytanın bacağını kırarım :D Umarım faydası olur. :)



Her ne kadar bendeki hırs fitilini "güzel ülkemin güzel insanı" sözü ateşlemiş olsada; bir planı değiştirmek yerine yeni bir tasarıma yönlediren belki kendisi hatırlamaz ama Ahmet Celenoğlu dur. :D Bu gün düştüğüm acınası hâlin mimarlığında en az Servet kadar emeği vardır... İkisinden de davacıyım :D ... Sizler yüzünden hâlâ denize karadan bakıyorum yaw... ;D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #48 : Haziran 29, 2016, 05:25:44 ÖS »
Bu konuda fikir değiştirdiğimi açıkçası hatırlamıyorum. Genelde plana bağlı kalınmasını öneririm. Büyütülecekse, büyük yeni plana geçilmelidir. Belirli ölçülerde oynamak mümkündür ama iyi tasarlanması gerekir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #49 : Haziran 29, 2016, 06:00:51 ÖS »
Bu konuda fikir değiştirdiğimi açıkçası hatırlamıyorum. Genelde plana bağlı kalınmasını öneririm. Büyütülecekse, büyük yeni plana geçilmelidir. Belirli ölçülerde oynamak mümkündür ama iyi tasarlanması gerekir.

Bende öyle dedim zaten Ahmet abi. Orasını, burasını değiştireceğinize yeni bir tekne tasarlayın demiştiniz :D Nerdeyse üç senedir gemicik nasıl yapılır tahsil etmekteyim :D Sonunda kürdan kadar bir kayık çıkarabildim. Dur bakalım nasıl bitecek... :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #50 : Haziran 29, 2016, 08:23:31 ÖS »
Amatör yapım teknelerin ikinci el fiyatları genellikle seri imalat teknelere göre belirgin şekilde düşük olur. Düşündüğünüzde amatör yapımın daha kaliteli olacağı yönündedir, halbuki amatör süekli arayış içindedir, şurasını ince tutayım hafifler daha hızlı gider, epoksi yerine polyester kullanayım ucuza çıkar, zaten kaplayacağım, kontraplak su kontrası olmasa da olur, bu tekne küçük, azıcık boyunu uzatsam ne olur, kamarayı bölüp durmuşlar, ben bölmeleri kaldırayım geniş bir kamaram olsun gibi düşünceler sonuçta "kötü" bir teknenin ortaya çıkmasına neden olur. Nadiren amatörler, plana sadık kalarak veya planı çizenle temasa geçerek değişiklik yaparak düzgün tekneler yaparlar. bu planlaı çizenler de bizimle aynı dünyada yaşıyorlar, tek farkları teknolojiyi doğru tanıyorlar, uygulanmasını istedikleri aslında tüm dünyanın bildiği gerçeklerdir.     

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

onur77

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 53
  • Ad Soyad: onur kuşaksız
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #51 : Haziran 29, 2016, 09:25:47 ÖS »
Evet cok haklisiniz.bunu yeni idrak rtmeye basladim.ilk önce ücretsiz plandan yola cikarim diye düsündüm ancak orasi hosuma gitmedi burasi söyle olsun derken tamamen degisik bir tekne ortaya cikacak vede iyibir sonuc cikacakmi oda supheli.onun icin bugün enatekneden Erdal beyle görüstüm ilgisinden dolayi tesekkur ederim vede surf scoter22 veya surf scoter26 arasinda bir secim yapip en yakin zamanda karar verecegim.en az 2 sene emek verecegim bir tekne en azindan marka ve modeli belli olsun.sizlerinde tüm yorumlariniz icin tesekkur ederim.baslayacagim modelde takildigim konularda sizleri baya bi rahatsiz edecegim artik.iyi aksamlar

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #52 : Haziran 29, 2016, 09:34:06 ÖS »
Eski bir hikayeyi anlatayım. Gerçekten genç iken tekne merakı zirve yaptı, arkadaş tekneleri yetmemeye başladı. Bir tekne alacağız. Elimizdeki paraya göre tekne bakıyoruz, bir arkadaş yardım ediyor, tekne buluyorum, gidip bakıyoum, beğeniyorum, arkadaş biz bu paralara neler buluruz diye vaz geçiriyor. Sonunda hiç bir şey bulamadık. Yapayım dedim, yer yok, kiralasam astarı yüzünden pahalıya gelecek. Sonunda Bostancı'da Ankara asfaltının üstünde bir köşkün bahçesinde bir hurda buldum, kimseye sormadan aldım, Küçükyalı tarafında bir arkadaşın bahçesine çektim, evde parçaları hazırlayacağım, hafta sonları da monte edeceğim. Üç aydan fazla çalıştım, çizimleri yaptım, malzemeleri aldım, kestim biçtim uydurdum. Yahu ben gerçekten ustaymışım da haberim yokmuş, kabuğu tertemiz bitirdim, kamaraya hiç başlamadım, kamara görüntüde var, umarım kimse el sürmez diyorum, dağılacak. Bir de motor lazım, ama biz motor parası hesabetmemişiz. Arkadaşım sanayide torna işleri yapıyor, onunla hurdacı dolaşmaya başladık, ona da param yetmiyor, sonunda hurda bir blok bulduk hurdacıya fiyatını sordum, kilo ile demir parası alırım dedi, ödedim, arkadaşın dükkanına taşıdık. motor olacak demir parçasını dağıttık, rektifiye ettik, ıvır zıvırını yeni aldık, motor tamam ama şanzıman yok, kendimiz bir kavrama yaptık, kolu ittin mi pervane dönüyor, çektin mi boşta kalıyor. pervane lazım ama pervane dediğin şey şanzıman çıkış devri ile beygir gücüne bağlı, araştır araştır, sonunda pervane ölçülerini hesapladım. Arıyoruz ama öyle bir pervane yok. Sonunda Perşembe pazarında hurda bir pervane buldum. Her şey tamam, bir tek kamaraya dokunmak yasak. Bu şekilde iki sene gezdim.

İki sene sonra  Haliç'te (sanayi eskiden oradaydı) tatlı su soğutmalı bir albin buldum, fiyat da uygun, satan usta takmak dahil makul bir fiyat söyledi, tekneyi Haliç'e çektik, usta geldi, motoru yataklara oturttu ,şaftı pervaneyi bağladı, işim bitti dedi, yahu kardeşim bu motorun soğutma sistemi hortumları falan hiç bi şeyi yok dedim, motoru gördün beğendin, aldın, benden bu kadar dedi. Albin'i öğrendim, impeller döktürdüm, hortumaları donattım, suya indim.  Motor yine deucuza geldi, Halç'te karşıdan karşıya çalışan bir motordan sökülmüş. Haliç o kadar kirli ki su soğutmalı motor çalışmıyor, hava soğutmaya dönmüşler.

Ertesi sene yine biraz paralandık ya kamarayı yaptıracağız. Kamarayı yapmaya, benim tekneye harcadığımdan çok para istiyorlar, sonunda Rumeli Feneri'nde bir ustayla anlaştık.  Altı ayda yaparım dedi el sıkıştık. bir ara gittim, başlamamış, başka bir tekneyi kızağa koymuş. Bizim tekne orada kümes olacak. Biraz sıkıştırdım, tamam dedi. bir daha gidişimde baktım, teknede yaşlı bir adam çalışıyor, eli de ağır. Ustaya gittim, yövmiye ile aldım dedi, kuyruğu kaptırmışız yapacak br şey yok. teknenin başına gittim, yapanla biraz sohbet ettim. Bodrum'da gulet ustasıymış, emekli olmuş, boş duramamış, biraz çalışayım demiş. biz karadeniz usulü, sandık gibi bir kamara beklerken, mükemmel bir iş çıktı. Usta  şikayet ediyor, iş aldım diye yevmiyeye verdim, ödediğim yevmiye senden aldığımı geçti diye. Biraz daha para verdim tekneyi aldım ve uzun yıllar kullandım.

Bir taraftan çalışacaksın, artan zamanında tekne yapacaksın, hepinize kolay gelsin, aslında kolay molay gelmiyor ve bitmiyor da...

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #53 : Haziran 29, 2016, 10:09:55 ÖS »
Eski bir hikayeyi anlatayım. Gerçekten genç iken tekne merakı zirve yaptı, arkadaş tekneleri yetmemeye başladı. Bir tekne alacağız. Elimizdeki paraya göre tekne bakıyoruz, bir arkadaş yardım ediyor, tekne buluyorum, gidip bakıyoum, beğeniyorum, arkadaş biz bu paralara neler buluruz diye vaz geçiriyor. Sonunda hiç bir şey bulamadık. Yapayım dedim, yer yok, kiralasam astarı yüzünden pahalıya gelecek. Sonunda Bostancı'da Ankara asfaltının üstünde bir köşkün bahçesinde bir hurda buldum, kimseye sormadan aldım, Küçükyalı tarafında bir arkadaşın bahçesine çektim, evde parçaları hazırlayacağım, hafta sonları da monte edeceğim. Üç aydan fazla çalıştım, çizimleri yaptım, malzemeleri aldım, kestim biçtim uydurdum. Yahu ben gerçekten ustaymışım da haberim yokmuş, kabuğu tertemiz bitirdim, kamaraya hiç başlamadım, kamara görüntüde var, umarım kimse el sürmez diyorum, dağılacak. Bir de motor lazım, ama biz motor parası hesabetmemişiz. Arkadaşım sanayide torna işleri yapıyor, onunla hurdacı dolaşmaya başladık, ona da param yetmiyor, sonunda hurda bir blok bulduk hurdacıya fiyatını sordum, kilo ile demir parası alırım dedi, ödedim, arkadaşın dükkanına taşıdık. motor olacak demir parçasını dağıttık, rektifiye ettik, ıvır zıvırını yeni aldık, motor tamam ama şanzıman yok, kendimiz bir kavrama yaptık, kolu ittin mi pervane dönüyor, çektin mi boşta kalıyor. pervane lazım ama pervane dediğin şey şanzıman çıkış devri ile beygir gücüne bağlı, araştır araştır, sonunda pervane ölçülerini hesapladım. Arıyoruz ama öyle bir pervane yok. Sonunda Perşembe pazarında hurda bir pervane buldum. Her şey tamam, bir tek kamaraya dokunmak yasak. Bu şekilde iki sene gezdim.

İki sene sonra  Haliç'te (sanayi eskiden oradaydı) tatlı su soğutmalı bir albin buldum, fiyat da uygun, satan usta takmak dahil makul bir fiyat söyledi, tekneyi Haliç'e çektik, usta geldi, motoru yataklara oturttu ,şaftı pervaneyi bağladı, işim bitti dedi, yahu kardeşim bu motorun soğutma sistemi hortumları falan hiç bi şeyi yok dedim, motoru gördün beğendin, aldın, benden bu kadar dedi. Albin'i öğrendim, impeller döktürdüm, hortumaları donattım, suya indim.  Motor yine deucuza geldi, Halç'te karşıdan karşıya çalışan bir motordan sökülmüş. Haliç o kadar kirli ki su soğutmalı motor çalışmıyor, hava soğutmaya dönmüşler.

Ertesi sene yine biraz paralandık ya kamarayı yaptıracağız. Kamarayı yapmaya, benim tekneye harcadığımdan çok para istiyorlar, sonunda Rumeli Feneri'nde bir ustayla anlaştık.  Altı ayda yaparım dedi el sıkıştık. bir ara gittim, başlamamış, başka bir tekneyi kızağa koymuş. Bizim tekne orada kümes olacak. Biraz sıkıştırdım, tamam dedi. bir daha gidişimde baktım, teknede yaşlı bir adam çalışıyor, eli de ağır. Ustaya gittim, yövmiye ile aldım dedi, kuyruğu kaptırmışız yapacak br şey yok. teknenin başına gittim, yapanla biraz sohbet ettim. Bodrum'da gulet ustasıymış, emekli olmuş, boş duramamış, biraz çalışayım demiş. biz karadeniz usulü, sandık gibi bir kamara beklerken, mükemmel bir iş çıktı. Usta  şikayet ediyor, iş aldım diye yevmiyeye verdim, ödediğim yevmiye senden aldığımı geçti diye. Biraz daha para verdim tekneyi aldım ve uzun yıllar kullandım.

Bir taraftan çalışacaksın, artan zamanında tekne yapacaksın, hepinize kolay gelsin, aslında kolay molay gelmiyor ve bitmiyor da...

 <>  Okadar macerali olmasada ceyrek kisminda kendimi gordum  :-[

Agzina saglik Ahmet abi,iyiki aramizdasin. :sih
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #54 : Temmuz 01, 2016, 04:17:05 ÖS »
işte bu çağımızın sorunu M.Köstekçi 'ye muracaat :)

Geçen şu konuyu açmıştım. http://www.denizrehberim.com/planlar-uzerinde-degisiklik-yapmayi-dusunenlere-t3013.0.html Özellikle verdiğim ilk link bu konuda bir makale. Yelken teknesinde önermemekle birlikte " yelken teknesinin stabilitesini artıracağından " postalar arasını eşit açmak şartı ile %10'a kadar uzatılabilir diyor...

Yat tasarım İlkelerinde sayfa 13 te LOA 7 metre ile 19 metre arasındaki teknelerin üç boyutlu olarak yeniden ölçeklenebilmesine ilişkin bir tablo vermiş. İskoçyada bir üniversiteden H.M.Barkla amca hazırlamış. Orada da görüleceği üzere yeniden ölçeklerken bütün ölçüleri aynı oranla büyütüp küçültmek mümkün değil.
Bir örnek vermek gerekirse bir planda boyu %50 artırmaya karar verdik diyelim. Yani boyun 1,5 katı büyüttük ancak en, derinlik, fribord gibi değerleri tablodan da görüleceği üzere 1,5^0,70 = 1,33 artırabiliriz demektir.

Hadi birde resim koyayım :) Yalnız unutulmaması gereken nokta: Her ne kadar mevcut bir tekne yeniden boyutlanmış olsa da ortaya çıkan tekne yeni bir tasarım olacağından bazı hesaplar özenle kontrol edilmeli, gerekiyorsa yeniden yapılmalıymış...

Seni kırar mıyım Sedat; seni kıracağıma şeytanın bacağını kırarım :D Umarım faydası olur. :)



Her ne kadar bendeki hırs fitilini "güzel ülkemin güzel insanı" sözü ateşlemiş olsada; değiştirmek yerine yeni tasarıma yönlediren belki kendisi hatırlamaz ama Ahmet Celenoğlu dur. :D Bu gün düştüğüm acınası hâlin mimarlığında en az Servet kadar emeği vardır... İkisinden de davacıyım :D ... Sizler yüzünden hâlâ denize karadan bakıyorum yaw... ;D

Volkan plan üzerinde değişiklikle ilgili burda yazdıklarımı geçen açtığım başlık atına taşıyabilir miyiz. orda daha derli toplu olur gibi.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #55 : Temmuz 02, 2016, 12:40:40 ÖÖ »
Volkan bi dstek ol ihtiyara  :D :D

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #56 : Temmuz 04, 2016, 01:34:10 ÖÖ »
Volkan bi dstek ol ihtiyara  :D :D

Tatildeydim yeni geldim bu konuya parmak basıcam.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

gencer

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: gencer
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1982
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #57 : Eylül 06, 2016, 09:52:31 ÖÖ »
Merhabalar bende bu tekneyi yapmak istiyorum benimde mail adresime pdf olarak atarsanız cok sevinirim simdiden teşekkürler gencerimage@gmail.com

samet03

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 6
  • Ad Soyad: samet tas
  • Bulunduğu İl: afyon
  • Doğum Yılı: 1986
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #58 : Nisan 19, 2017, 09:10:15 ÖÖ »
temas86@gmail.com banada gönderebilirsen tam planı sevinirim paylaşım için teşekkürler

ahen

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
  • Ad Soyad: Bİlal DEMİR
  • Bulunduğu İl: zonguldak
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: FIJ-5A 8.6 Metre Motorlu Balıkçı Tekne Planı
« Yanıtla #59 : Ağustos 20, 2017, 06:53:21 ÖS »
Selam arkadaşlar bu tekneyi yapan veya yapım aşamasına gelen varmı? Bu pdf dosyası bu tekneyi imal etmek için yeterlimi? Yapmayı istiyorum akrabalarımın marangozhanesi var imalatta sıkıntı yok fakat postaları çizdim solidde ama dizilimi anlayamıyorum resimden. Usttenmi sıfırlanacak alttanmı? Yardımcı olabilecek varsa çok memnun olurum.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
19586 Gösterim
Son İleti Haziran 16, 2013, 01:08:00 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
5 Yanıt
14023 Gösterim
Son İleti Mart 25, 2015, 05:21:43 ÖS
Gönderen: Baykuş306
10 Yanıt
15038 Gösterim
Son İleti Eylül 28, 2014, 10:39:49 ÖS
Gönderen: ismailoztr
3 Yanıt
9922 Gösterim
Son İleti Mayıs 05, 2023, 09:52:23 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
18 Yanıt
25659 Gösterim
Son İleti Ocak 06, 2019, 01:10:42 ÖS
Gönderen: servet
1 Yanıt
7480 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2012, 09:30:39 ÖS
Gönderen: carta
5 Yanıt
8539 Gösterim
Son İleti Ekim 20, 2014, 12:42:26 ÖÖ
Gönderen: enkomik
2 Yanıt
7676 Gösterim
Son İleti Ekim 27, 2014, 11:56:24 ÖÖ
Gönderen: andersen
0 Yanıt
6105 Gösterim
Son İleti Ekim 24, 2014, 05:06:33 ÖS
Gönderen: Faruk Demir