Gönderen Konu: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?  (Okunma sayısı 4347 defa)

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #15 : Ağustos 25, 2020, 01:48:45 ÖÖ »

Benim kendi teknemi yapip dunyayi dolasma niyetim oldugundan ve su cagda yakitli motor koymak istemedigimden her turlu enerji tasarrufu saglatan ekipmana karsi iyimserim.

Hali hazirda dunyayi tekneyle dolasmak istiyor olsam da, yok yelken trimiydi, yok ruzgar takibiydi, yok o halatti, yok hangi vincti ugrasmak da istemedigimden kanat yelken cok cazip geliyor. Oyle yada boyle zaten kanat yelken kullanacagim.

Ote yandan, hidrofoil de dusunmuyor degilim. Ancak amacim teknenin ucmasi degil. Cruise hizlarinda teknenin islak alanini yariya dusurecek kadar kaldirma saglasa yeter dusuncesindeyim. Ciddi hiz kazandirip onemli bir enerji tasarrufu saglar diye dusunuyorum. Tekne sudan hic ayrilmayacagi ve muhtemelen balta burun olacagi icin dalgalarla uyumunu kaybetmeyecek, buna ragmen kismi lift sayesinde de daha az enerji ile yol alabilecek dusuncesindeyim. Boylece daha az pil, daha kucuk elektrik motoru ve daha kucuk kanat yelken ile daha ekonomik ve genis hacimli tekne elde edebilirim diye dusunuyorum.
Tabi kendi basina bir deli isi. O kadar deli olmadigima karar verirsem bir tekne alip gecmeyi de rafta tutuyorum  :fiyu

Neyse, yani amaciniz ust sinif yarislarda birincilige oynamak degilse bunlar aslinda o kadar uc teknolojiler de degil.  Biraz bilgi, biraz kafa patlamak, biraz para ve sabir lazim. Hepsi de elde edilebilir seyler.

Sam Lighter

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 96
  • Ad Soyad: Sami ÇAKMAK
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #16 : Ağustos 25, 2020, 10:35:10 ÖÖ »
Sayın Varnalı KADİR bey;
 
Sizin ile aynı düşüncedeyim. Elektrik motorlu bir tekne yapıp min. masraf ile dünyayı gezmek benimde düşüncem. Araştırma yapılacak ve ufkumuzu acacak daha bir çok konu var. Sabit kanat yapılıp tekne hızlandıkca sürtünme azaltılabilir görüşündeyim. Zamanın bizim için işlemesi dilegi ile…

Saygılarımla...

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #17 : Ağustos 25, 2020, 12:44:43 ÖS »
Sayın Varnalı KADİR bey;
 
Sizin ile aynı düşüncedeyim. Elektrik motorlu bir tekne yapıp min. masraf ile dünyayı gezmek benimde düşüncem. Araştırma yapılacak ve ufkumuzu acacak daha bir çok konu var. Sabit kanat yapılıp tekne hızlandıkca sürtünme azaltılabilir görüşündeyim. Zamanın bizim için işlemesi dilegi ile…

Saygılarımla...

Sayin Sami Bey,

Benzer dusuncelerde baska insanlar gormek guzel. Daha cok insan daha cok deneyim demek :).

Benim birincil amacim minimum eforla dunyayi dolasmak. Yani haritaya gitmek istedigim rotayi gireyim, gerisini bilgisayar halletsin dusuncesindeyim. Kanat yelkeni kontrol etsin, hidrofoili kontrol etsin, dumeni kontrol etsin. Bana sadece etrafta baska tekneler varken ve demir atarken is dussun niyetindeyim. Yani dunyayi gormekle, denizlerde yolculuk yapmakla ilgileniyorum. Yelken sporu ile degil. Bu da bu tarz tekniklerle mumkun. Ayrica dunyanin bizim sorumlulugumuzda oldugunu dusunen birisi olarak dizel motorun marsina oyle gonul rahatligiyla basabilecek birisi degilim :). Tabi ekonomi de isin bir diger boyutu. Bence tasarim ve muhendisligini kendin cozebildigin surece, kanat yelken ve hidrofoil, klasik yelkenden daha kolay ve ekonomik.

Ne yazik ki pil hala buyuk sorun. Butun tekneyi pil haline getirmedikce tamamen elektrik motoruna motor diye guvenerek okyanusa acilmak hic mantikli gelmiyor.
Bu sebeple teknenin mumkun oldugunca verimli olmasi ve hareket icin minimum enerjiye ihtiyac duymasi gerek. Boylece minimum pil, optimum motor ve yedek guc icin uygun bir dizel jenerator ile okyanusa cikmak guvenli olabilir. Benim planimda da hidrofoil burada devreye giriyor. Ruzgar'i kullanamayacagimiz zamanlar veya motor gucune ihtiyacimiz oldugunda, hidrofoil elektrik motorunun isini %30 kolaylastirsa bile, bu nereden baksan %30 daha uzun pil omru eder. Bu bakimdan kafa yormaya deger diye dusunuyorum.

Butun dunyada cilginlar gibi daha verimli pil arastirmalari yapiliyor. Olur da yarin birisi cok daha iyi bir pili piyasaya surerse bu isler daha kolaylasacaktir tabi.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #18 : Ağustos 31, 2020, 08:50:03 ÖS »
Elektrik motoru ile ilgili belki görmüşsünüzdür ama ben uzun süredir izlediğim bir kanalın videolarını paylaşayım sizlerle.




VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #19 : Ağustos 31, 2020, 09:27:36 ÖS »
Teknelerde elektrik motoru uygulayanlari arastirirken bu arkadaslara da denk gelmisligim var. Youtube dipsiz kuyu gibi kaynak. Dibini bulamiyorsun ama cok bilgi cikiyor.
Bu kanal sanirim uzun sure pil sorunlari yasadilar. Sanirim baslardaki setuplari yanlis ve hesapsizdi. Simdi goruyorum ki pillerini lityuma cevirip motoru de yenilemisler.

Bu insanlara ellerindeki kursun akuler ve kotu motor bile yetiyordu. Hele ki tek karinli bir teknede oldugu da dusunulurse, dogru duzgun bir elektrik motoru kurulumunun herhangi bir tekne icin yeterli olacagi rahatlikla dusunulebilir. Baska basarili denemeler ve calismalar da var.


Bu acidan baktigimizda verimli, hafif ve hidrofoil destekli bir katamaran'in iyi bir jeneratorun de destegi ile motor gucu sorunu olmamasi gerekir. Bakalim gelecek gunler ne gosterecek.

XX

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 80
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #20 : Eylül 12, 2020, 09:27:50 ÖÖ »

XX

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 80
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #21 : Eylül 12, 2020, 09:29:57 ÖÖ »
5hp lik küçük motorlarda bile uygulanabiliniyormuş

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Amerika Kupasını (hazırlıklarını) izliyor musunuz?
« Yanıtla #22 : Eylül 12, 2020, 10:53:22 ÖÖ »
Teknenin büyüklüğüne / ağırlığına bağlı. Bir de gideceği (dğşğk) hıza uygun bir kana profili seçilmesi lazım.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
8 Yanıt
4893 Gösterim
Son İleti Temmuz 15, 2016, 03:58:17 ÖÖ
Gönderen: 3dDesigner
19 Yanıt
7713 Gösterim
Son İleti Nisan 07, 2018, 11:35:21 ÖS
Gönderen: ErsanAkpınar
0 Yanıt
3160 Gösterim
Son İleti Nisan 07, 2018, 08:50:12 ÖS
Gönderen: osman topcu
0 Yanıt
1965 Gösterim
Son İleti Haziran 06, 2018, 11:51:03 ÖS
Gönderen: osman topcu
0 Yanıt
1584 Gösterim
Son İleti Haziran 12, 2018, 10:45:12 ÖS
Gönderen: osman topcu
0 Yanıt
1764 Gösterim
Son İleti Temmuz 14, 2018, 02:40:45 ÖÖ
Gönderen: Yavuz Gürman