Gönderen Konu: Teknenizi Karaya Alma  (Okunma sayısı 7052 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Teknenizi Karaya Alma
« : Eylül 23, 2011, 02:34:30 ÖÖ »

Tekneyi karaya almak ve su altı kesimi ile benzer yerlerin bakımını yapmak, her tekne sahibinin belli aralıklarla yapması gereken bir uygulamadır. Kimisi her sene karaya çekerek, ister ahşap ister fiberglas olsun kışın karada geçirmeyi tercih eder. Kimisi ise sezon başı, havaların ısınmasıyla kısa süre için karaya alarak bakımlarını yapar ve tekrar denize atar. Hep bir koşuşturma içinde geçen bu kısıtlı zamanda bazı detaylara önem vermek gerekir!

1-Marinayla konuşup randevunuzu bir önceki gün kontrol edin

2-Daha önceki senelerde karaya çekme işlemi ile ilgili alınmış notlar varsa, gözden geçirin

3-Hız göstergesinin pervanesini sökün. İçeri alın.

4-Liftin kuşaklarının geleceği yeri, vinç operatörüyle beraber siz de kontrol edin. Pervaneye, şafta veya benzeri zarar verecek bir yere
isabet etmediğini teyit edin.

5-Dümen palası, şaft sökümü veya benzer şekilde teknenin kaldırılması anında yapılması gereken işler varsa, önceden planlayın, lift operatörünü ve marina görevlilerini uyarın.
Birçok marina ve çekek birkez yerine konduktan sonra tekneyi tekrar yükseltmek için ekstra ücret talep eder.
Genelde kara parkı kısıtlı bir zamana sıkıştırıldığı için, sonradan denizde de yapılabilecek işleri ertelemek büyük zaman tasarrufu sağlar!

6-Tekne yerine konduktan sonra felekler ve döşeklerle oynamayın, yerlerini değiştirmeyin. Gerekiyorsa profesyonel yardım alın.

7-Tekne üzerinde kalabalık olarak dolaşmayın.

8-Su hattının altındaki vanaları kontrol edin. Sökülmesi gerekiyorsa karada sökün. Keza derinlik göstergesi ve hız müşiri kovanına ait sorunlar varsa bunlar da aynı zamanda halledilmesi gereken sorunlardandır.

9-Tekne karaya çıkmadan şaftı kontrol edin. Sızıntı, döküntü veya bozulma varsa, salmastra veya körüğü (deep seal) karada değiştirin.

11-Zinciri yere serin, baklaları kontrol edin. Markalayın.
Zinciri yerde sürüklemeyin. Galvanizin en büyük düşmanı betondur!

12-Tutyaları kontrol edin. Gerekirse değiştirin.
Tutyaları boyamayın, etkili olması istenen metal ile direk teması olmasını sağlayın. Pervane arkası uygulamalarda, sarsıntı ile civatasının gevşemesine engel olmak için su içinde etkili, dayanıklı bir yapıştırcı kullanın.

13-Pervaneyi şaftı veya kuyruğu kontrol edin.


Lotus'un Seyir Defterinden Yararlanılmıştır.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
21 Yanıt
43882 Gösterim
Son İleti Şubat 15, 2014, 11:37:07 ÖS
Gönderen: naimb
0 Yanıt
3041 Gösterim
Son İleti Ocak 27, 2012, 03:02:40 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3607 Gösterim
Son İleti Ocak 27, 2012, 03:05:27 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
5 Yanıt
8574 Gösterim
Son İleti Kasım 24, 2012, 11:46:07 ÖÖ
Gönderen: daruga01
1 Yanıt
4109 Gösterim
Son İleti Mayıs 06, 2018, 05:46:51 ÖS
Gönderen: KARANLIK
0 Yanıt
1498 Gösterim
Son İleti Ekim 07, 2020, 03:05:32 ÖS
Gönderen: ozan dede
2 Yanıt
4386 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2021, 10:21:06 ÖS
Gönderen: Irkın Çubuk
3 Yanıt
1662 Gösterim
Son İleti Eylül 20, 2021, 02:16:11 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
336 Gösterim
Son İleti Ekim 17, 2023, 02:47:19 ÖS
Gönderen: vlkanaydin