Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 81095 defa)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Şişme Katamaran Projesi
« : Nisan 22, 2017, 03:03:51 ÖS »

İyi Günler,

Gruba yeni üye oldum. Kafamda eski bir proje var. Bu yaz yapmaya çalışacağım.

İki adet 5 kişilik şişme muzum var. 12 senedir ambalajında bekliyor, umarım hala sağlamdırlar.
Bunları yanyana getirip bir katamaran yapmayı planlıyorum.

Resimlerde bendeki muza benzeyen, ve yapmaya çalışacağıma benzeyen katamaranlar var; eklemeye çalışacağım.

Tabii epeyce farklı olacak. Denizci sayılmam, deyimleri pek bilmiyorum, anlattıklarım doğru anlaşılmazsa resim çizmeye çalışırım.

Şişme dışındaki parçalar sandviç tekniği ile yapılmış 5cm EPS köpük üzeri cam elyaf + epoksi kaplama şeklinde olacak. Önde ve arkada iki temel ana parça iki muzu tutturacak. Kabaca (sağdan ve soldan 30cm yarıçaplı iki yarım daire çıkarılmış) 60 x 120 dikdörtgen plaka gibi düşünülebilir.
Gerekirse arka plaka daha da güçlendirilebilir. Çünü buraya dümen tutturulacak. Bunlar dikey duracak.

Ön plaka da yelken tutturulacağı için ayrıca güçlü olmalı tabii.

Ara plakalar yine 60 x 120 plakalar olup yatay duracak, yani katamaranın sert tabanını oluşturacak. Muzlar 5.5m, taban sanırım 3 - 3.5 metre olacak, buna göre 5-6 plaka olacak demek.

Şimdi bu kadarı yeterince uçuk değilse, gelelim işin gerçek uçuk tarafına. Denizciler, gülmesin.

Muzlar her biri 30kg, yani tek başına yeterince ağır, toplam tekne herhalde 100 kiloyu geçer. Sökülüp takılabilir, yani portatif olacak. Bagaja sığması zor tabii ama, Doblo'm var, bir yerlerine sığdırırım diye düşünüyorum.

Parçalar muzlara CIRT BANT ile tutturulacak!. 5cm, 10cm genişliğinde bantlar var. Diyelim dişi bantları muzlara yapıştıracağım. Uygun yapıştırıcı bulacağımı umuyorum. Yani muzların yapımında kullanılan yapıştırıcılar bantları da tutar diye umuyorum. Gerekirse muzların üzerinde bantların yapıştırılıacağı yerleri önceden ek kat veya kauçuk benzeri malzeme ile güçlendirilir, bant onun üzerine yapıştırılır. Sonra yarım şişirilmiş muzların yanına getirilecek parçalar muzların çevresi + plakaların çevresi çepeçevre dolanarak erkek bantlarla CIRTlanacak.

Taban plakaları için dişi bantlar, muzların iç taraftaki ayak koyma yerleine döşenecek, erkek bantlar da yatay plakaların uçlarına yapıştırılacak. Üstüstüste konarak tutunma sağlanacak. Gerekirse muz çevresinden kabaca yarım tur (yanlardan ve en alttan) CIRTlama yapılabilir (CIRT kemere gibi yani).

Bu CIRT bantlarla yapılacak tekne bir günde CIRTlayp gidebilir diyebilirsiniz tabii, yine de denemeyi düşünüyorum.

Yelken kısmı daha da uçuk gelebilir. Ben eski bir yamaç paraşütçüsüyüm. Kite Surf konusuna da ilgim var ama denemedim. Onun yerine tekneyi Kite ile yürütmeyi düşünüyorum. Böyle yürütülen hemen her boy tekne var. Elimde kite yok. Belki ikinci el bulur uyarlarım; yada elimdeki eski paraşütten bir kite uydururum. Kabaca şimdilik düşündüğüm, ön plakanın iki başından tutturulacak. Belki önce sabit tutarım. Sonra ipi uzatılacak vinçli / makaralı bir sitem düşünürüm.

Kabaca kafamdaki plan/resim bu.

Öneri ve eleştirilerinizi beklerim.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #1 : Nisan 27, 2017, 04:17:08 ÖÖ »
İlk yazımın ekinde iki fotoğraf var, ancak kendim ziyaretçi olarak giriş yaparsam fotolar görünmüyor. Diğer üyeler görebiliyor mu bilemedim. Kabaca iki çizim eklemeye çalışacağım, umarım onlar görünür.

Çizimlerin biri tepeden genel plan denebilir. İkincisi de kesit görünüm. Ön ve ARka Birleştirme levhalarını ve bantlamayı gösteriyor.

Sarı muzlar önce yeşil renkli dişi CIRT Bant ile cırtlanacak. Daha sonra, yine önceden yeşil renkli dişi CIRT bant ile çepeçevre cırtlanmış kırmızı renkli Ön ve Arka levhalar iki muzun arasına gelecek şekilde dik olarak konup mavi erkek CIRT bant ile yine çepeçevre bantlanacak.

İki başından ve alttan üstten yeşil renkli dişi CIRT bant ile cırtlanmış mor renkli Ara Levhalar, muzların arasına, ayak koyma yerine yapıştırılmış dişi bantların üzerine gelecek şekilde yanyana ve yatay olarak yerleştirilecek. Üzerlerine takrar boyan mavi erkek CIRT bant çekilecek.

Böylece bütün parçalar enine ve boyuna bantlanmış olacak. Hatta bantları uzatıp, yatay levhaları ön ve arka levhalara tutunacak şekilde daha sağlam bir birleştirme de yapılabilir.

Ayhan Şahin

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Ad Soyad: Ayhan Şahin
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #2 : Mayıs 05, 2017, 10:12:44 ÖÖ »
       Kadir bey merhaba
       Olasılığı yüksek bir proje,tebrikler.Yelkenlinin enini biraz daha geniş tutmanızı,İyi bir dümen ile salma dizaynı vede yelken alanı ile yelkenin etki merkezinin belirlenmesi ve yelken armasının seçilmesi gibi vede kaç kişi ve kaç kg.deplasmanla yelken yapacağınızı iyi planlarsanız,deneme yanılma yolu ile zaman ve emek harcamamış olursunuz.1993 de bir şişme Rus malı catamaran yelkenliyi bir sezon gölde kullandım.çift dümen ve yanlarda çift alüminyum salma vardı,yelken armasıda sörf bumbalı latin idi.Ama orsa seyri oldukça zayıfdı,Apaz ve pupada hızı iyiydi.Apazda biraz rüzgar altına düşmesine rağmen.Kolay gelsin,Esenlikler.
       Ayhankaptan

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #3 : Mayıs 05, 2017, 10:59:41 ÖÖ »
Ayhan Kaptan
İlginiz ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Eldeki hazır muzları kullanma fikrinden yola çıktığım için bazı kısıtlayıcı konular var, en azından kafamda öyle, çünkü muzlar yanımda değil yazlıkta; tam ölçüleri de bilmiyorum. Bir de yanlardaki o ayak konan basamak gibi yerlerin yapısını. Basamakların iç tarafta kalacak olanını taban desteği olarak kullanacağım ama, dış tarafta kalacak olanlar işe yaramayan fazladan genişlik ve tüpleri enine saracak bantlar için zorluk çıkaracak.

İlk işim gidip bunların sökülebilirliğini araştırmak olacak. Sökebilirsem, teknenin enini en az oradan kazandığım yer kadar genişletirim. Şu an kabaca 2.60 - 2.80 gibi eni var (boy da 5,50 gibi), ama 40 cm kadarı boşa kalabalık gibi.

Salma ve dümen konusunu düşünmekteyim halen. Dümen daha kolay da, böyle portatif ve parçalı tabana salma yapmak biraz zor olacak, dıştan salma için de yine ilk şart yan fazlalıklardan kurtulmak olacak.

Yelken olarak ise klasik yelken değil kanat kullanmayı düşünüyorum. Kite Surf yapanların kullandığına benzer bir kanat. Direk olmayacak ama, kanadın da tutunduğu bir yer olacak. Ona da uygun bir yer ve yapı aramaktayım. Epeyce bir kite araştırması yaptım, bakalım nasıl bir çözüm uygulayacağım.

Ay ortası - sonu gibi yazlıkta olacağım. Daha somut planlar o zaman ortaya çıkmaya başlayacak.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #4 : Mayıs 05, 2017, 11:54:34 ÖÖ »
https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwitndL3rdjTAhWGXBoKHaQHCzkQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.multihull.de%2Ftechnik%2Fcatdimension.pdf&usg=AFQjCNHKZ1na0QUN819xaSgjNmdCc6z3Vw&sig2=KB6b8Hl9dfha92M85z2_J

Ayhan Kaptan'ın uyarısı üzerine katamaran ölçüleri üzeri e kısa bir arama yaptım. Bağlantıdaki adreste ölçülendirme ve fiyatlandırma üzerine güzel bilgiler, formüller var. Yararlanmaya çalışacağım.


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Yapıştırma Denemeleri
« Yanıtla #5 : Mayıs 06, 2017, 03:46:57 ÖS »
Muzlar hazır olduğu için aslında fazla yapıştırma işim olmayacak. Ancak CIRT Bantların dişi olan tarafları muza ve epoksi sandviç plakalara yapıştırılacak. Erkek olanlar da çepeçevre sarılıp parçaların birbirine tutunmalarını sağlayacak. O nedenle parçaların birbirine sağlam bir şekilde tutunmalarının önkoşulu, dişi bantların muza ve sandviç plakalara sağlam olarak yapışması. CIRT bantların birbirlerini tutması konusunda kuşkum yok.

PVC vinyl brandaları aslında yapıştırıcı ile değil, ısı kaynak ile yapıştırıyorlar. Yani imalat bu şekilde yapılıyor. Elle kullanılan veya makinaya takılan ısıtma makinaları var, malzemeyi ısıtıp yumuşatıp erime noktasına getiriyor. Bu anda yapıştırıp sıkıştırılıyor, gayet sağlam bir birleşme elde ediliyor.

Deneme yapmak için bir parça PVC vinyl branda, yarım otomobil iç lastiği buldum ve evdeki 2 cm CIRT bantları kullandım.

Bana lazım değil ama sırf meraktan, bir takım ısı kaynak denemeleri yaptım. Saç kurutucu ile ısıttım, olmadı. 40W lehim havyası ile denedim. olmadı. Ütü ile denedim, oldu. iki parçayı üstüste koyup, alta da 3-4 cm kalınlığında bir tahta koyup, üstten (ütü ile PVC arasına teflon ve alüminyum folyo koyup) 20-30 saniye kadar ısıtınca PVC vinyl branda gayet güzel yapıştı. Ve bütün denemeler içinde en başarılı en sağlam yapışma bu oldu. Tabii biraz yavaş ve düzensiz oluyor, ama oluyor. Şişmiş durumdaki muzda da uygulanabilir mi bilmiyorum, onu yazlıkta denerim tekrar.

Muzlar herhangi bir şekilde zarar gördüklerinde genellikle kimyasal yapıştırıcı ile tamir ediliyor. En çok kullanılanlar Derby/Baly türü eskiden bisiklet lastiklerini yapıştırırken "solüsyon" diye kulandığımız yapıştırıcı. Bir de epoksi yapıştırıcılar var. Onlar daha pahalı tabii.

Kafamdaki plan CIRT bantları, muzun üzerine destek amacıyla yapıştırılmış kauçuk üzerine yapıştırmak olduğundan, Derby ile şu denemeleri yaptım:

1. PVC - PVC
2. PVC - CIRT
3. PVC - kauçuk
4. kauçuk - kauçuk
5. kauçuk - CIRT

Önce malzemeleri iyice zımparalayıp, iki tarafa da yapıştırıcı sürüp, 20 dakika bekleyip yapıştırıp sıkıştırdıktan sonra 24 saat beklemeye bıraktım. 24 saat sonra yapışma durumlarını konrol ettim.

1. PVC - PVC: Zayıf
2. PVC - CIRT: Zayıf
3. PVC - kauçuk: İyi
4. kauçuk - kauçuk: Çok iyi
5. kauçuk - CIRT: İyi

Aslında PVC-CIRT bile oldukça iyi. Yani dişi bandı erkek bant ile bantlayıp açtığımda, dişi bant kalkıp gelmiyor. Ama erkek bant ile kaplıyken sağa sola çekiştirir, esnetrisem, dişi bant yerinden oynamaya başlıyor. Kauçuk bantda da çok fazla esneme yaparsam aynı şey oluyor ama normalde öyle yüzde elli gibi bir esneme olmaz. Bir de erkek bant olunca yerinden milim kımıldamıyor.

Derby sudan ve sıcaktan etkilenmez diyorlar. Tuzlu suda ve güneşte ne olur bilmiyorum. Denemek görmek lazım.

Bir de daha önemlisi bu deneyleri epoksi plaka ile yapmam lazım.Epoksi üzerine kauçuk kullanacağımı sanmıyorum, herhalde CIRT bandı doğrudan plakaya yapıştırmaya çalışırım; ama daha iyi olacaksa alta yine kauçuk koyarım, çünkü nasıl olsa biliyorum - kauçuk CIRT bant yapışması iyi.

Epoksi levhaya Derby sürülür mü, tutar mı, bozar mı, bozulur mu, onu sanırım yazlıkta deneyip göreceğim. Bir olsaılık da, daha plakaları yaparken, epoksi ıslakken bantları plakaların sırtların epoksinin içine yerleştirmek. Tutar mı, bırakır mı, bütün levhayı bozar mı, onları da bilmiyorum. Denemek gerek.

Yapışma denemeleri şimdilik bu kadar

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
1:10 Model
« Yanıtla #6 : Mayıs 07, 2017, 01:10:00 ÖS »
Dün gece aklıma katamaranın basit bir modelini yapıp cırt bantların tutunmasını ve teknenin genel davranışını önceden bir miktar gözlemek fikri geldi. Tabii tamamen aynı malzemeler değil ama, öncelikle gövdenin tutunmasını görmek için yeterli olur diye düşündüm.

Muzlar niyetine 50 cm boyunda sert plastik PVC boru kullandım. Evde 75mm lik vardı, onu kullandım. Ayak basma yeri niyetine  oraya 20mm PPRC boru yapıştırdım. Isı kaynak veya sert PVC yapıştırıcısı ile değil, yine Derby ile. Yapışma zayıf olacak biliyorum.

Epoksi paneller niyetine 6mm polikarbonat levha kullandım. Taban olarak bütün 35cm boy, 18cm en plaka kestim. Ön ve arka plakalar da yine 18cm en ve 7.5 cm yükseklik şeklinde dikdörtgen. Yani yanlarda muz kesitinin tam oturacağı şekilde 3.5 cm yarıçaplı hilal şeklinde oyuntu YOK. Üşendim, hızlı tarafından kesip kullandım.

Boruların başına biraz muzları andırsın diye bulduğum PVC parçalarından silindirik şapkalar giydirdim. Üzerlerine 2 3 cm genişliğinde kauçuk şerit yapıştırdım. Onların üzerine de 2 cm eninde dişi cırt bant yapıştırdım. Tüp başları hazır oldu,

Yanlardaki pprc boruların üzerine boydan 1 cm eninde dişi cırt bant yapıştırdım, tabanlık tamam oldu. Polikarbonat levhanın yan kenarlarına boylamasına 1 cm eninde dişi cırt bant yapıştırdım. Taban da hazır oldu. Ön ve arka levhaların kenar sırtlarına boydan 2 cm eninde dişi cırt bant yapıştırdım. Levha kalınlığı 6mm. Kalanları yanlara katlayıp, yan yüzeylere yapıştırdım.

Önce tabanı yerleştirdim. Sonra ön ve arka plakaları. Araya fazladan koyduğum cırt bant nedeni ile arası dar geldi. Taban biraz açıldı. Ama iki baştan tüpleri plakalara sıkıca sarınca taş gibi oldu.

İki türlü zorladım. Bir çapraz hareket. Baştan kıçtan çapraz köşelerden yatay ve düşey hareketler. İki, yandan alttan muzları yukarı katlanmaya zorlama.

Çapraz hareketlerde biraz da tabanın gevşekliği nedeni ile taban biraz ileri geri, sağa sola oynuyor. Ama gerçek muzda doğru yerinde doğru ölçüde  parçalar doğru yapıştırılırsa bu  kadar sorun olnaz diye düşünüyorum.

Katlama hareketinde hilal uçlarının olmayışı hemen kendini gösteriyor. Bantlar oradan boşlamaya başlıyor. Açılmıyor ama oynuyor. Bu nedenle o hilal kesit önemli, muhtemelen de teknenin en zayıf yeri olacak. Resimler durağan halde çekildi tabii, ama görünen boşlukların deforme olduğu da az çok belli.

Genel yapı hakkında epey fikir verdi. Pek büyük bir sürpriz yok. Ölçülere dikkat etmek gerekli. Yapıştırma işi pis bir iş. Her tarafa bulaşıyor. Epoksi işi de ondan temiz olmayacak, biliyorum.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #7 : Mayıs 07, 2017, 11:27:13 ÖS »
İlginç bir proje oluyor,merakla takip ediyorum. :dedv
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #8 : Mayıs 08, 2017, 02:32:37 ÖÖ »
Teşekkürler Volkan Bey,

"Deneysel" bir proje diye düşünebilirisiniz.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #9 : Mayıs 08, 2017, 10:36:55 ÖÖ »
Teşekkürler Volkan Bey,

"Deneysel" bir proje diye düşünebilirisiniz.

Gercekten deneysel çünkü burada kimsenin böyle birsey yaptigi ve konustugu pek görülmedi,o yüzden bizde merak ediyoruz.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
"Yelken"
« Yanıtla #10 : Mayıs 08, 2017, 11:08:07 ÖÖ »
Tekne bir taraftan şekillenirken bir taraftan da "yelken" donanımını düşünüp araştırıyorum. Teknede klasik yelken olmayacak. Kite Board gibi, kanat yada uçurtma ile gidecek. KiteBoat diye arama yaparsanız epeyce bir çeşit uçurtmalı tasarım ve uygulama bulabilirsiniz. Benim için sorun böyle "yumuşak" bir teknede bunu uygulayabilmek. Gerçekten mümkün olabllecek mi? Sert olan kısımlar epoksi sandviç paneller. Onlar bu işe uygun olacak mı? En büyük belirsizlik bu şimdi benim için. Paneller doğru yapılırsa güç/dayanıklılık bakımından sorun olmayacaktır da; bağlantı yapmak (delmek, sıkıştırmak vb) pek kolay şeyler değil. Bu konuda doğrudan deneyimim de olmadığı için, bir takım denemeler yapmadan yani elimi kirletmeden birşey söyleyemiyorum.

KiteBoat uygulamalarını incelerken bağlantıdaki basit çözümü gördüm.



Benim de uygulayabileceğim birşey, ama tekne yapısı farklı. Buna baktıkça baktıkça, acaba demeye başladım.

Şişme katamaranlar genelde (ya da hep) aluminyum boru iskelet ile oluşturuluyor.  Mesela şu güzel bir örnek:

http://duckycatamaransaustralia.com.au/ducky-19/ducky-19-gallery/

Ev yapımı olunca, malzemeleri piyasadan ve pek de "marin" tip olmayan malzemelerden karşılamak geliyor hep aklıma. CIRT bant da öyle bir çözüm fikri. İlk başta ben de alüminyum iskelet düşünmüştüm, ama piyasada dekoratif amaçlı kullanılan profil borular bu işi görürü mü emin olamadım. Bir de bağlantı parçalarını kendim yapamam, bizim memlekette bulabilir miyim ondan da emin olamadım. Ondan vazgeçip CIRT bandı düşünmüştüm.

Şimdi bu kanat videosunu izledikçe acaba dememin nedeni bu. Çözüm çok basit ama boru iskelet mimarisine uygun. Önde ve arkadaki sandviç panellere ben bu basit sistemi bağlayabilir miyim? Panelleri patlatmadan - çatlatmadan. Tabandaki paneller bu işten pek etkilenmez. Salma ihtiyacı daha az, hadi onları da dıştan yandan hallettik diyelim. Kalıyor geriye önde ve arkada sağlam iki nokta bulmak. Bir alternatif, ön ve arka panelleri köpükten değil kontraplak ile yapmak olabilir. Birkaç kat kontrplaktan panel yapıp, önceden delik açıp, içine boru yerleştirip bağlantı için yuva hazırlamak. Epkosiyi de (ahşap teknelere uyguladıkları gibi) koruyucu olarak kullanmış olmak. Videodaki katamaran küçük. Bizimki bunun neredeyse iki misli olacak. Gerçekten sağlam bağlantı gerek.

Düşünmek yetmiyor, denemem gerek de, henüz burada deneme şansım yok. Bakalım.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #11 : Mayıs 08, 2017, 11:11:53 ÖÖ »
Tekneyi nerden indireceksin suya

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #12 : Mayıs 08, 2017, 11:19:27 ÖÖ »
Ev İzmir / Urla'da, muhtemelen oradan.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #13 : Mayıs 08, 2017, 12:17:43 ÖS »
    Urla barınakta yer bulabilecekmisiniz

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #14 : Mayıs 08, 2017, 12:23:45 ÖS »
"Portatif" yapmamın nedeni o zaten. Tabi her seyir için tak-sök de pek pratik değil. O nedenele bir de "Portatif Çekici" projesi de yavaştan ve de yandan ilerliyor. Niyetim bahçeye çekmek. Yaz sonu da söküp kaldırmak.

Sizin tekne o balıkçı Barınağında mı? Geçen yaz gidip sormuştum, yer yoktu. Elektrik direkleri yenileniyordu galiba o sıralarda. Güzelbahçe var şimdi ocaman. Belki orada yer olur, gerekirse.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28506 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
157796 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9090 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6731 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3495 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
5947 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3657 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6411 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin