Gönderen Konu: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal  (Okunma sayısı 104798 defa)

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #135 : Nisan 14, 2015, 03:44:19 ÖS »

Herkese iyi günler arkadaşlar , bu hafta sonu Adana'da bir kaçak yakaladım  :D , gizli gizli gelmişler bizim memleketi geziyorlarmış... İbrahim Karanlık abimizle , değerli eşi ile tanışma fırsatı bulduk. Birazda gücendim 3 günün 3. günü nasip oldu bize... Ama kendisi ve değerli fikirleri için hepinizin huzurunda teşekkür ediyorum. Yalnız bir daha Adana'ya yolu düşüpte haber vermeyen dostlarımıza ceza vereceğiz haberiniz olsun.

Bu arada salma konusunda İbrahim abi ile çok güzel paylaşımlarda bulunduk, güzel fikirler verdi.
       Biz de Okanla ve eşinle, ailesinle tanışmaktan çok mutlu olduk. Okana her şey için çok teşekkür ediyoruz. Her kese Adana'ya muhakkak gitmesini öneriyorum. Adanaya gidin; Eğer varsa, Adanalılarla ilgili ezberiniz ve ön yargılarınız  kesinlikle değişecektir. Böylesine misafirperver bir kent anlatılamaz ancak yaşanır. Tekrar teşekkür ederiz Okan.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #136 : Nisan 17, 2015, 01:59:24 ÖS »
siz bu forumun eskisi olmakla beraber, nedense kimse birşey yazmamış. başlangıç konusu için herhangibir yorum yapmak istemiyorum, ancak çok üzüldüm, tekne döndüğünde esneme olmaması lazım. neden derseniz, babakale-bozcaada gibi yerde sert havaya girdiğinizde tekne dalgaya vurduğunda herhangibir gacırtı gucurtu olmamalı, tekne top gibi dalgaya karşı dirençle mücadele etmeli. bu bakımdan biz, geçen temmuz ayında böyle bir havada herhangibir sorun yaşamadan kuzeydeki limana salimen vardık.
diğer konuya gelince OSB konusu tekne için bahis konusu olan bir malzeme değildir. yapacağınız çok daha fazla işler var, şimdiden kolaylıklar ve hayırlı olsun diyorum. sevgi ve saygılarımla. bülent

Abicim özür dilerim , mesajınız arada dikkatimden kaçmış. Teknede herhangi bir esneme yok idi. Bana stingerlerin 4 cm kadar olması nedeni ile bağlantılarının zayıf olacağı kanısı geldi , nereden geldi bilmiyorum ama geldi işte. Bende stingerler ile konta borda ve karina iç kısımlarını 20 cm kadar 500 gr'lık elyaf ile yeniden epoksiledim. Durum bu idi. Şu anda 4 cm x 2,50 cm'lik stinger üzerine tek ayak basıp teknenin bordasına tırmanıyorum. Bilenler bilir iri kıyım bir veledimdir :)))))

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #137 : Nisan 17, 2015, 02:25:53 ÖS »
Bu arada arkadaşlar boya için şu zamana kadar yaptıklarımıda sayayim. Hep soru sormuşuz , şunu yaptık dememişiz hiç. Ben ahşap kontra üzerine elyaf kapalama işlemini yaptıktan sonraki işlemlerimin sırasını şöyle veriyorum.

* Elyaf kaplamayı zımparaladım (el ve eksantrik ile 80 - 100 zımpara kullandım)

Fazlalıkları almak , mümkün olduğunca düz bir zemin elde etmek veastar boya öncesi yüzeyi çizerek tutunmayı arttırmak için.

* Zıpmara sonrası aseton ve bildiğiniz ıslak mendil kullanılarak temizlik yaptım.

* Temizlik sonrası epoxy astar boya uygulaması yaptım , tek kat.

* Epoxy astar boya uygulaması sonrası yeniden zımpara ve aynı yöntem ile temizlik.

* Temizlik sonrası epoxy macun ile tüm tekneye yapabilirseniz eğer tek seferde macun çekme , macun çeker iken havanın sıcak olmasına , minimum 15 derece , macunun ince katlar halinde çekilmesine ve her macun çekme işlemi sonrası mala/spatula uçlarının bez yardımı ile silinmesine dikkat edin.

Macun ince katlar halinde çekilmesi olayı , tekneyi tek seferde macunlamak ve ortalama 2 mm kadar macun kalınlığı elde etmek istiyorsanız , bana sorarsanız bu kalınlığı en az 3 seferde elde edin. Yani ince bir kat macun çekin bırakın kurusun. Ardından kalın bir kat macun çekin , bırakın oda kurusun , son olarak ince bir kat macun daha çekin. Yoksa hava kabarcığı falan çok uğraş çıkıyor benden demesi.

* Macun sonrası ilk iş sağlam bir zımpara , zımpara yapılıyor iken korkmayın , vurun makineyi gitsin , aman fazlamı aldım , azmı aldım diye düşünmeyin , nasıl olsa zımpara sonrası atacağımız yeni epoxy astar her şeyi gösteriyor.

* Zımpara , yoklama , zımpara işleri macun yüzeyinde bittikten sonra yeniden epoxy astar ile tekneyi komple boyayalım ve bırakalım kurusun. Kuruma sonrası hafif bir zımpara atalım ve yeniden epoxy astar ile boyayalım ve maksimum 200'lükten başlayarak 400 - 600 - 800 derken "0" numaraya kadar zımpara atalım.

* Zımpara sonrası temizlik , mümkünse sabunlu su ile tekneyi fırçalayarak yıkayalım ve boya işlemi için ön çalışmaları yapalım. Ben bu aşamada bildiğiniz oto boyası kullandım ve bence gayet başarılı , tabi bir poliüretan veya epoxy boyanın yerini tutmaz ama epoxy astar ile tutunması , yeterli kimyasal dayanıma sahip olması , UV direncinin iyi olması ve bedelinin diğerlerine göre uygun olması (çok değil ama) bana gayet makul geldi.

* Boya için ben ilk katları yaptıktan sonra , hep beklerim. Bu ilk kat alttaki astar ile sizin renk boyanızın karışımı flu bir renk ortaya çıkardımı yeterli , sonrası biraz beklemeye geçin , belki bir saat kadar , sonrası ikinci kat içinde ince bir kat olması için tekne etrafında yapacağınız kısa bir gezinti yeterli olur bence , yine bekleme bu sefer bir buçuk saat kadar bekleme ve sonrası son kat için tekneyi tam olarak boyamak.

Bu arada ben oto boyasının ilk iki katını , yapı marketlerden aldığım 100 TL'lik bir boya tabancası (kendinden kompressörlü) ile yaptım , son katı ise rulo ile uyguladım , rulo ile uygulamada boyada köpükler oluşuyor ancak hava sıcaklığınız yeterli ise (20 derece ve üstü) köpükler kendiliğinden hemen patlıyor ve düz , homojen bir yüzey elde edebiliyorsunuz.

Bu arada Adana gibi genel olarak sıcak olan bir iklimde dahi epoxy esaslı malzemelerin (astar ,macun vs.) gibi kurumasını ben iki gün olarak veriyorum. Yani şöyle söylemek gerekirse , epoxy astarı yapıyorsunuz ve bir gün sonra baktığınızda kurumuş gibi görünüyor ancak zımparayı vurduğunuzda zımpara yüzeyine sıvandığını görüyorsunuz. Bu malzeme kürlenmesini tamamlamamış halen kimyasal reaksiyon devam ediyor demek. O nedenle bence macun olsun , astar olsun zımparalamadan önce ortalama 3 gün beklemek. Hem işçilik açısından sizleri yormayacaktır , hemde yaptığınız işi size kolay kılacaktır.

Genel olarak karina ve borda boyalarını farklı renklerde yaparız ya , işte araya çekeceğimiz bandın boya öncesi üzerinden kuru bir bezle bastırmak ve boyanın hemen sonrası , boyanın kurumasını beklemeden kaldırmak iyi oluyor. Bilgilerinize.

Bu yukarıda yazdıklarım , benim tamamen kendi uygulamalarım ile ilgilidir. Tecrübe sonucu ortaya çıkan tavsiyedir. Dileyen dilediğini yapabilir arkadaşlar. Ben bu yolu tercih ettim , belki çok uğraşlı bir yol idi ama sonuçları beni tatmin etti.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #138 : Nisan 17, 2015, 02:32:51 ÖS »
Son durum ile ilgili haftasonu inşallah foto paylaşacağım.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.314
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #139 : Nisan 17, 2015, 10:35:49 ÖS »
Abi bu tabancalar hakkında görüşlerin nelerdir ? Dar alanlarda çalıştığımızda ortalığı çok pisletiyorlarmı ? Ben bizim garaj için konuşuyorum yeni bina valla sopayla kovalarlar :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

serdaraysun

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 194
  • umut güzel bir şeydir belkide en güzel şey
  • Ad Soyad: Aysun serdar
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 84
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #140 : Nisan 17, 2015, 11:47:19 ÖS »
üstat yukarda yazıgınız aşamaların fotograflarını koyarsanız şahane olur keşke video falan çekmiş olsaydınız bizim gibi amatörlere çok acayip yol gösterici olurdu

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.781
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #141 : Nisan 18, 2015, 09:39:59 ÖÖ »
Abi bu tabancalar hakkında görüşlerin nelerdir ? Dar alanlarda çalıştığımızda ortalığı çok pisletiyorlarmı ? Ben bizim garaj için konuşuyorum yeni bina valla sopayla kovalarlar :D

o tabancaların şu tv'lerde reklamı olanından bir tane almıştım..yazlığı boyamak için iş görmedi yada ben beceremedim,ruloyla boyadım...hava başıncları az,memesi uygun değil,boya dağılıyor..toz üflemede kullanıyorum bende:))

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #142 : Nisan 18, 2015, 09:43:28 ÖÖ »
Abi bu tabancalar hakkında görüşlerin nelerdir ? Dar alanlarda çalıştığımızda ortalığı çok pisletiyorlarmı ? Ben bizim garaj için konuşuyorum yeni bina valla sopayla kovalarlar :D

Volkan tozu dumana katıyorlar desen yeridir. Ben söyle yaptım uygulama için. Boya maskeleme bandı aldım 2 tane , 2 tanede 15 metrelik boya koruma poşeti , poşetleri teknenin etrafına tavandan yapıştırdım ve boya yapılacak yerde bir oda oluşturdum poşetlerin yere değen kısımlarınada ağırlık koydum , tahta falan. Yoksa havada uçuşan boya zerreciklerinin yapışmadığı yer yok.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #143 : Nisan 18, 2015, 09:45:10 ÖÖ »
Abi bu tabancalar hakkında görüşlerin nelerdir ? Dar alanlarda çalıştığımızda ortalığı çok pisletiyorlarmı ? Ben bizim garaj için konuşuyorum yeni bina valla sopayla kovalarlar :D

o tabancaların şu tv'lerde reklamı olanından bir tane almıştım..yazlığı boyamak için iş görmedi yada ben beceremedim,ruloyla boyadım...hava başıncları az,memesi uygun değil,boya dağılıyor..toz üflemede kullanıyorum bende:))

Servet abi benimki yarı profesyonel bir alet. Ben çok boya tozutması harici gayet başarılı buldum. Zayıflarının problem olduğunu bende gözümle gördüm. Bir marketten 50 TL ye almışlardı , boyayı bir yandan püskürtürken bir yandanda damlalar yapıyordu.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #144 : Nisan 18, 2015, 09:46:22 ÖÖ »
üstat yukarda yazıgınız aşamaların fotograflarını koyarsanız şahane olur keşke video falan çekmiş olsaydınız bizim gibi amatörlere çok acayip yol gösterici olurdu

Hocam aşamaların fotoları bar ama fotodan çok birşey anlaşılmıyor maalesef. Aklınıza takılanlar hakkında her sorunuzu cevaplayabilirim.

Bu arada piyasada bulabileceğiniz mevcut boya tabancaları çift kompenentli akrilik boyalar için ve tek bileşenli , sertleştriciye ihtiyaç duymayan boyalarda kullanıma uygun. Epoxy ve poliüretan boyalarla çalışılmıyor. Ben epoxy astarın ilk katı için bol tiner ile kullanmayı düşündüm , yinede ağzı dondu. Bilgilerinize arkadaşlar.

Sunay Gönenden

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 572
  • Ad Soyad: Sunay Gönenden
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #145 : Nisan 20, 2015, 08:55:24 ÖS »
Şu boya tabancası konusu tam aydınlığa kavuşmadı.
Ben tekneyi boyama aşamasında yapı marketten 149 tl fiyatla alıyordum. Ancak satış elemanı bu tabancanın memesinin plastik olduğunu ve tinerde ozellikle sellülozik tinerde eriyip bozulabilecegini söyleyince almaktan vazgeçmiştim. Yoksa ayrı bir kompresöre ihtiyac olmaması nedeniyle çok kullanışlı bir aletti.
Kullanan ve iyi diyen arkadaş daha açık tecrübelerini paylaşabilirler mi?
Ne mutlu Türküm diyene.

serdaraysun

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 194
  • umut güzel bir şeydir belkide en güzel şey
  • Ad Soyad: Aysun serdar
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 84
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #146 : Nisan 20, 2015, 10:23:53 ÖS »
YAPI MARKETLERDE satılan boya tabancalrını bende baktım ve bu tabancaların su bazlı boyları attıgını satıcı söyledi kendi kendime düşündüm acaba bunun ön kısmını kesip çelikten olanını taksak kullanabilirmiyiz kullanan biri varsa veya buna yakın bir şey denemiş olan lütfen yardım fotografta atıyorum

serdaraysun

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 194
  • umut güzel bir şeydir belkide en güzel şey
  • Ad Soyad: Aysun serdar
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 84
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #147 : Nisan 20, 2015, 10:26:07 ÖS »
yukardaki resimde hortumu kesip şunu ucuna taksak ne olurki çalişmazmı acaba bilgisi olan abilerimizden yardım lütfen

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.781
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #148 : Nisan 20, 2015, 10:30:05 ÖS »
hava tanklı kompresörlerin 25 lt fiyatları 200 tl civarı,bu plastiklerde 100 den fazla..alın gerçek bir komprosör 40-50 lirayada bir boya tabancası..bence en iyi çözüm bu..

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #149 : Nisan 21, 2015, 09:11:02 ÖÖ »
Abilerim , tiner plastiği çözer diyen kimse kusura bakmasın ama yapı markette boşa çalışıyormuş. Benim tabancam tamamen plastik , selülozik ve sentetik tiner ile kullanıyorum. Hatta işim bitince tabancayı temizlemek için içine yarım bardağa yakın tiner dolduruyorum ve tabancayı öyle çalıştırım tüm sistemi temizliyorum. Şu ana kadar hiçbir yeri erimedi. Tabi birde ben oto boyası kullandım yani çift kompenentli bir boya ve içerisine selülozik tinerde koyuyorsunuz. Bu boya donmasın diye yarım saat içinde kullanıyorsunuz. Ama hatırlıyorumki ben bu aletin deposunda tiner bıraktım bir hafta kadar. Yinede sorun çıkmadı.

Bu arada Sunay abi tekneyi henüz boyamadı isen benim 1 aylık kadar boşluğum var , istersen boya tabancasını yollayayim tekneyi boya abi. Tabi daha öncede söylediğim gibi , otoboyasında ve muhtemelen yağlı boyada başarılı , gerisi sorun olabilir.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
19 Yanıt
26646 Gösterim
Son İleti Ekim 05, 2016, 10:01:10 ÖS
Gönderen: Mustafa Umut Sarac
8 Yanıt
11651 Gösterim
Son İleti Eylül 12, 2011, 10:03:27 ÖS
Gönderen: Gökalp Yağcı
5 Yanıt
9849 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2012, 09:36:34 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
5 Yanıt
7926 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2012, 09:49:17 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
6507 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2012, 09:50:50 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
111 Yanıt
63494 Gösterim
Son İleti Nisan 02, 2014, 10:09:57 ÖÖ
Gönderen: andersen
54 Yanıt
31353 Gösterim
Son İleti Mart 08, 2024, 08:59:27 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
7203 Gösterim
Son İleti Ekim 30, 2016, 03:34:14 ÖS
Gönderen: yarışçı yelkenci
0 Yanıt
2230 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2019, 05:05:47 ÖÖ
Gönderen: Tolga Hakan