Gönderen Konu: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?  (Okunma sayısı 23296 defa)

Gökalp Yağcı

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« : Ekim 04, 2011, 10:31:08 ÖS »

sevgili abilerim fibere nasıl içten motor taka biliriz
Gökalp Yağcı
Çanakkale/Merkez
gklp_mine@hotmail.com
Çanakkale İl Temsilcisi

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #1 : Ekim 04, 2011, 10:39:32 ÖS »
kontra omurgası ve saft çıkışı varmı teknenin vede dümen sistemi...
tekne dıştan takma motora uygun yapılmıssa tadilat gerekir..

Gökalp Yağcı

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #2 : Ekim 04, 2011, 10:46:38 ÖS »
hepsi tamam gbi
 sanayiden olduğum için torna falan ayarlaya biliyorum ama millet del tut tur epoksin yap diyo ama olmaz
Gökalp Yağcı
Çanakkale/Merkez
gklp_mine@hotmail.com
Çanakkale İl Temsilcisi

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #3 : Ekim 04, 2011, 10:48:41 ÖS »
neyi epoksi yapacaksın?

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #4 : Ekim 04, 2011, 11:23:43 ÖS »
Gökalp kardeşim sorununu biraz daha açıklayıcı yazarsan sana daha rahat yardımcı olabiliriz.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Gökalp Yağcı

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 20
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #5 : Aralık 21, 2011, 10:36:52 ÖS »
sevgili abilerim elimde 4.30 boyun bi fiber sandal var ancak arkadan takmalı ben bunu içten takmalı yapmak istiyorum motorumda lombardini 250 lik benzinli bunu ben buna nasıl tuttra bilirim yardımlarınızı bekliyorum
Gökalp Yağcı
Çanakkale/Merkez
gklp_mine@hotmail.com
Çanakkale İl Temsilcisi

Orfoz

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
  • Ad Soyad: yalcin gün
  • Bulunduğu İl: aydin
  • Doğum Yılı: 04/08/1988
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #6 : Şubat 01, 2014, 10:47:10 ÖS »
altına boydan boya kontra karine çakıcaksın saplamalarla tutturacaksın . doha sonra motora % 15 meyil verip mili en uygun yerden çıkacak şekilde çok iyi bir hesap yapacaksın . şasenin oturacağı takozları önce deikerini açacaksın içine somunları geçireceksin , daha sonra polyesterle güzelce sarıcaksın . onu yaptıktan sonra şasenin etrafına bir kalıp yap macunla güzelce tuttur sağa sola darbeyi azaltır .kovanı çift taraflı pasolu yaptır . yanlız sana bunun maliyeti . lombardin alsan boş dolu yapsan 500 motor 700 800 de pervane mil kovan , kavrama takozlar polyester macun , dümen , motor kaputu , bide usta parası 600 den aşşa takmazlar sana 2500 3000 tlyi bulur . şanzumanlı motor daha pahalı . git a ordan 3 bg gücünde bi motor 2 kişiyi rahat götürür . o tekneyle 3 5 havada bile zor durursun teknenin üzerinde . yok fırtınıya yakalanırsın yüksek beygir al bunlara kanma . bu işe yeni başlıcaksan küçük maliyetle başla


akdenizkompozit

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 218
  • Ad Soyad: Akdeniz Kompozit
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #7 : Şubat 02, 2014, 09:04:49 ÖS »
titreşim olayı var birde  şaft kesme olmaz.motor  montojıherkesin yapacağı bir şey değil(ilk seferde 2 gün uğraştım) geçen eylül ayında 500 liraya almıştım şarf pervane takımını.yeke sistemi yaptığım için onları kromdan kendim yapıyorum. kavrama sistem kullanmıyorum.2.el motor tavsiye etmem yılbaşından sonra motor fiyatları fark etmişsinizdir ki 2 ye katladı.4000 lirayı geçer motor olayı..
Akdeniz Kompozit
Edremit/Balıkesir
Balıkesir İl Temsilcisi

samatyalı

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Ad Soyad: bozkurt kaytar
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1968
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #8 : Nisan 24, 2020, 06:20:53 ÖS »
Gayet güzelde takılıyor ben briggs&station 9 hp taktım 4.50 fiber tekneye motora para vermedim bir jeneratörüm vardı onu söküp motorunu aldım yenisi 2000 tl cıvarı birde saft kovan pervane ve yeke yaptırdım  hepsine 2500 tl gitti muhteşemde oldu 5 kişiyle telefonla 9 knot hız ölçtük dogruysa gayet güzel gidiyor line ayarını falan kendim yaptım  pervane dik konumda oldugunda tekne ile pervane arasında 1 parmagın kalınlıgı kadar mesafe var şaftın ilk cıkış yeride teknenin kıçından 1 metre ortaya dogru olan yerden cıktı pervane ile yeke arasındada 10 cm yok muhteşem dümen dinliyor 15 cm saga yada sola cevirdiginde nerdeyse oldugu yerde dönecek tekne yatıyor hafif

samatyalı

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Ad Soyad: bozkurt kaytar
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1968
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #9 : Nisan 24, 2020, 06:26:56 ÖS »
becerebilirsem resim koyayım




servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #10 : Nisan 24, 2020, 06:50:36 ÖS »
Motor egimi önemli,üreticilerin verdigi egim derecesini geçmeyin..

samatyalı

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Ad Soyad: bozkurt kaytar
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1968
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #11 : Mayıs 20, 2020, 03:31:06 ÖS »
Motor egimi önemli,üreticilerin verdigi egim derecesini geçmeyin..
egim derecesini kendime göre ayarladım bir sorun yaşadım tekne de şanzıman yok marşa basınca direk gitmeye başlıyor neden derseniz bu motora göre şanzıman şu an türkiyede yok köysan b1 var ama imalatı durdurmuş fabrika  makineleri arızalıymış 2 ay sonraya gün veriyor  baysan m10 var ara baglantı parcası yok sipariş verin sıraya koyalım ama zaman veremiyorlar bende düz bagladım tek sorun oluştu tekne 100 metre gidiyor istop ediyor anında basınca marşa gene calışıyor gene bir elli yüz metre gene istop yag müşüründen olur dediler ama bilemiyorum eski bir balıkcı istanbuldan 200 gr fazla yag koy devam dedi koydum daha denemek fırsat olmadı

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #12 : Mayıs 20, 2020, 04:13:05 ÖS »
Motor egimi önemli,üreticilerin verdigi egim derecesini geçmeyin..
egim derecesini kendime göre ayarladım bir sorun yaşadım tekne de şanzıman yok marşa basınca direk gitmeye başlıyor

Makine boşta rölantide çalışmıyormu? motor rölantide çalışıyorken gitmemesi lazım..
Egim fazla olursa iyi yaglama yapmaz makine,şaftta kasma yapıyor olabilir..Sanki bana fazla egimli gibi geldi..En iyi deniz makinelerini yapanların bile verdigi egim 8-10 dereceyi geçmiyor.. İlan sitelerinde bazen ilanlarda boş,dolu kavramalı sanzımansız diye bir kavram geçiyor,ama nasıl bir sistemdir bilmiyorum..

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #13 : Mayıs 20, 2020, 07:25:32 ÖS »
egim derecesini kendime göre ayarladım bir sorun yaşadım tekne de şanzıman yok marşa basınca direk gitmeye başlıyor neden derseniz bu motora göre şanzıman şu an türkiyede yok köysan b1 var ama imalatı durdurmuş fabrika  makineleri arızalıymış 2 ay sonraya gün veriyor  baysan m10 var ara baglantı parcası yok sipariş verin sıraya koyalım ama zaman veremiyorlar bende düz bagladım tek sorun oluştu tekne 100 metre gidiyor istop ediyor anında basınca marşa gene calışıyor gene bir elli yüz metre gene istop yag müşüründen olur dediler ama bilemiyorum eski bir balıkcı istanbuldan 200 gr fazla yag koy devam dedi koydum daha denemek fırsat olmadı

Motorlarin yaglama sistemi kullanim sekline gore yapilir. Jeneratorler yere paralel duracagi dusunulerek yapildigi icin, yaglama sistemi de buna goredir. Eger motora egim verirseniz, muhtemelen yag emme agzi yagin disinda kalabilir. Bu sebeple de motor saglikli yaglama yapamayabilir yada hic yaglama yapamaz. Yaglama yapmayan motora ne olacagini sanirim yazmaya gerek yok.
kucuk bir motora 200gr fazla yag koymak kisa vadede pek birsey farkettirmeyebilir. Ancak uzun vadede motorun zararina olur. Fazladan yag krank ile fazladan temas'a sebep olur. Basit gibi gorunse de, bu temas'in iki onemli zarari vardir. 1 - motor performansini %5 - %10 dusurebilir. 2 - Yag surekli şamarlanmaktan kopuklenir. icine deterjan katmissin gibi olur. ne yazikki yag bu sekilde kopuklendikten sonra yaga karisan hava kabarciklari yagdan pek hizli kurtulamiyor. Neticede kopuklu motor yagi, yapmasi gereken isin %20 - %30 unu belki yapar. motoru elinize alirsiniz. Hic saglikli bir yontem degil.

Motorun eger yag basinci sensoru varsa, bu sebepten stop ediyor olabilir. motora verdiginiz egim yaglamayi engelliyor yada fazladan kattiginiz yag yag basincini dusuruyor olabilir ( kopuklendigi icin ). Bu sebeple motoru durdurup tekrar calistirdiginizda bir sure daha gidiyordur. Yag gerekli basinca ulasamayinca da stop ediyordur.

Makine boşta rölantide çalışmıyormu? motor rölantide çalışıyorken gitmemesi lazım..
Egim fazla olursa iyi yaglama yapmaz makine,şaftta kasma yapıyor olabilir..Sanki bana fazla egimli gibi geldi..En iyi deniz makinelerini yapanların bile verdigi egim 8-10 dereceyi geçmiyor.. İlan sitelerinde bazen ilanlarda boş,dolu kavramalı sanzımansız diye bir kavram geçiyor,ama nasıl bir sistemdir bilmiyorum..

Jenerator motoru kullandim diyor. Jeneratorlerde kavrama, debriyaj vs olmaz. Yani safti direk pervaneye baglamis.


Motor egimi icin egzantrik bir cozum onerebilirim. Yani bence son derece verimli ve guzel calisir.

Arabalarin diferansiyeli ile tekerlerini birlestiren ve CVT aks denilen akslar hafif ve %1 - %2 gibi bir kayipla guc aktarimi yapabilirler.

Motoru duz baglayip, ucuz bir cvt aks ile pervane saftini ve motoru baglayabilirsiniz. Eminim bir tornaci CVT aks'inin kafalarini pervane safti ve motor saftine uyarlayabilir.

Cvt aks sayesinde ne motorun acisini, ne pervane hizasini dusunmeniz gerekmez. Ayrica aks hizasizliklarindan kaynakli titresim ve guc kayiplarini da bertaraf eder.



Icten takma motor yaparken, asil dikkat etmeniz gereken bir diger saftin acisinin teknenin agirlik merkezi ile uyumu. Bu, distan takma motorlarin trim ayari ila ayni sey. Yanlis trim ayari nasil distan takma motordan daha az performans almanizi sagliyorsa, icten takma pervane saftinin acisi da ayni seyi yapar.

Eger pervane saftinin hizasi, teknenin agirlik merkezinin yukarisina bakarsa, pervane tekneyi ileri ittirirken, ayni zamanda teknenin burnunu da suya bastirir. Bu hic isteyeceginiz birsey degil. Eger agirlik merkezinin cok altina bakarsa, bu sefer de tekneyi ileri ittirirken burnunu sudan kaldirmaya calisir. Bu da tekneyi itmeye harcamasi gereken enerjinin bir kismini bosa harcamak demek.

Cogu teknede agirlik merkezi teknenin onunden itibaren boyunun %60 - %70'inde ve su hatti yuksekliginde yada su hattindan 5 - 10 cm yukarida olmasi muhtemel.

Buradan tahminle, pervane saftinin teknenin boyuna tam ortasina ve su hattinin 5 - 10 cm ustune bakacak sekilde yerlestirilmesi bence oldukca mantikli. Boylece cogu zaman agirlik merkezinin azicik altina dogru bakacak. bu da motordan en cok verim alacaginiz aci.

Tabiki hesaba cok kasmadan yaparsaniz da sizi ileri goturur.  3 yakacakken 5 yakarsiniz. Motor 10 saat dayanacaksa 5 saat dayanir. Ama is gorur.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: 4.25 Fiber Tekneye İçten Takma Motor Takma?
« Yanıtla #14 : Mayıs 21, 2020, 01:01:49 ÖÖ »


 İlan sitelerinde bazen ilanlarda boş,dolu kavramalı sanzımansız diye bir kavram geçiyor,ama nasıl bir sistemdir bilmiyorum..
[/quote]

   Servet, onlarda şanzıman yok. Hep ileri gidiyorlar, geri yok. Yani konik bir kavrama var, kolu ileri verdinmi kavrıyor ve ileri gidiyor, kolu cekince ayrılıyor ve boşta. Burada küçük balıkçı sandallarında var, motor da genellikle pancar.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
26577 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2020, 06:22:02 ÖS
Gönderen: celenoglu
0 Yanıt
6364 Gösterim
Son İleti Eylül 19, 2011, 02:28:35 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
12 Yanıt
23453 Gösterim
Son İleti Ekim 04, 2011, 03:23:09 ÖS
Gönderen: Ahmet Lahur
2 Yanıt
9597 Gösterim
Son İleti Mayıs 15, 2014, 10:25:02 ÖÖ
Gönderen: avarsin
26 Yanıt
18801 Gösterim
Son İleti Aralık 20, 2012, 11:55:01 ÖS
Gönderen: servet
20 Yanıt
25823 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2014, 12:41:57 ÖS
Gönderen: KARANLIK
14 Yanıt
22276 Gösterim
Son İleti Nisan 24, 2020, 04:31:42 ÖS
Gönderen: samatyalı
0 Yanıt
2890 Gösterim
Son İleti Nisan 12, 2019, 09:39:06 ÖS
Gönderen: Mojo
4 Yanıt
3057 Gösterim
Son İleti Mayıs 07, 2020, 02:04:08 ÖS
Gönderen: sessizsakin