Gönderen Konu: Motorla Ayrılma  (Okunma sayısı 3715 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Motorla Ayrılma
« : Kasım 21, 2011, 11:22:46 ÖS »

Teknenin denizden esen sert rüzgarda yanaştığı rıhtım,ponton,gibi yerlerden ayrılması sorun olabilir.Sert rüzgar veya manevra sahası yetersizliği nedeniyle teknenin başı açılamıyorsa,tekne döndürülemiyorsa,teknenin başı sabit tutularak kıçı rüzgarüstüne açılabilir.Baş halatı bu durumda çapraz (pürmençe halatı olarak rıhtıma verilir.Dümen tam olarak rıhtıma doğru çevrilerek motora ileri yol verilir.Bu esnada teknenin başını korumak için bir usturmaça kullanıp teknenin iç rıhtımdan yeterli miktarda açıldıktan sonra motora geri yol verilerek rıhtımdan açılınır.

Önemli Noktalar

*Eğer koşullar teknenin başını açarak avara etmeye elveriyorsa çapraz halatını teknenin kıçından verip,teknenin başı rüzgarüstüne yeterli miktarda açılıncaya kadar motor geri yolda çalıştırılır.(Tornistan)

*Ayrılırken en son halat motor çalıştıktan sonra fora edilmelidir.

*Tekne kıç demiri ile demirli ise,zincirin pervaneye takılmaması için,demir alırken motor boşta zincir alınır.Denizden esen sert bir rüzgar varsa,demir halatı/zinciri teknenin başına taşınarak motor yardımıyla vira edilir.Böylece demir halatı/zinciri pervaneye takılmış olur.

Marina,Barınak vb Yerlerde:

*Kalabalık marina,barınak,liman gibi yerlere daima yelkenler indirilmiş biçimde ve düşük süratle girilir.Uygun bir yer bulabilmek için etraf gözlenmelidir.Tekne bağlama metotları baştan kara,kıçtan şamandıra,tonozikazık gibi limanın özelliğine göre değişir.Diğer teknelerin nasıl bağlı olduğuna dikkat edilmelidir.Halatlar manevra için hazırlanıp limanın gerektirdiği şekilde usturmaçalar bordaya yerleştirilir.Yetkililerle irtibatta olunup,hakim rüzgar ve akıntıya baş veya kıç verecek bir yer bulunmaya çalışılır.



Amatör Denizci El Kitabı Kaynak Olarak Kullanılmış ve Denizrehberim Forumu Tarafından Eklenmiştir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Motorla Ayrılma
« Yanıtla #1 : Kasım 22, 2011, 08:00:45 ÖÖ »
Baştan halat tutarak ileri yolla teknenin kıçını açmak oldukça kolaysa da. Kıçtan halat vererek tekne başını açmaya çalışmanızı denememenizi öneririm. Tüm teknelerin tornistanda dümen dinlemesi için dümen palası üzerinden yeterli su geçmelidir. Tekne kıçı bağlı iken pervanenin yarattığı etki ile dümen palası üzerinden yeterli su geçemez bu nedenle dümen işe yaramayacağından tekne başı açılmaz. İkinci bir sorun da teknelerimiz genellikle ayna kıç olduğundan  köşeler usturmaça ile kolay korunmaz.

Baş üzerinde manevra yapacaksanız, başa usturmaçaları çok yakın koymanız gerekir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
3864 Gösterim
Son İleti Kasım 22, 2011, 08:05:12 ÖÖ
Gönderen: celenoglu
0 Yanıt
4657 Gösterim
Son İleti Kasım 24, 2011, 02:24:35 ÖS
Gönderen: vlkanaydin