Gönderen Konu: Panelleri Kesme ve Dikme  (Okunma sayısı 6247 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Panelleri Kesme ve Dikme
« : Ağustos 29, 2011, 03:02:00 ÖS »

Kötü kesimden dolayı ziyan olan kontrplak miktarını azaltmak için, planları plaka üzerine geçirmeden önce biraz düşünmekte yarar var. Bazı planlarda tasarımcı bu işi sizin için yapmış olabiliyor.

Planları kontrplak plaka üzerine çizerek işe başlıyorsunuz. Bu aşamada çok dikkatli olup hata yapmamak gerekiyorDüz çizgileri çizmek kolay. Kavisli çizgiler için ince uzun bir çıtaya kavis vererek cetvel gibi kullanmak en iyi yol. Uzun kavislerde birisinin yardımcı olmasında yarar var. Neyse ki sancak ve iskele panelleri simetrik ve bu, işi biraz kolaylaştırıyor. Sonraki adım panelleri kesmek.

Panelleri kesmek için dekupaj testeresi kullanılır. Genelde, kavisler çok sert değilse bu iş için daire testere tercih ediliyor.Daire testere olmadığında dekupajla da hiç sıkıntı yaşamazsınız. Öte yandan eğer kontrplağınız çok kalınsa, ya da kalın ahşap parçalar kesecekseniz daire testere gerekli olabilir.

Kontrplak kesme işleminde metal için yapılmış testere ağızları ahşap için yapılmış testere ağızlarından daha iyi sonuç verebilir.. Ahşap ağızlarında birim uzunlukta daha az diş olduğundan ince kontrplağın kenarlarını zedeleyebiliyor.

Panelleri kestikten sonraki adım gövdeyi bir araya toplayıp dikmek.

Alt panelleri üst üste koyup orta çizgiyi dikerek ise başlıyorsunuz. Sonra bunları kitap gibi açıp yan panelleri bunların diğer kenarına dikiyorsunuz. Aynalar da bu aşamada dikiliyor. Açıklığın, yani yanyana iki panelin birbiriyle yaptigi açının doğru olup olmadığını görmek için resimdeki gibi daha önceden kesilmiş perde ya da oturak desteklerini kullanabilirsiniz. Yapıştırmaya başlamadan önce teknenin gönyeli olup olmadığını ayna kenarlarından diyagonal ölçümler alarak kontrol etmeniz şart.

Bildiğiniz gibi dikim işleminde en yaygın olarak bakır tel kullanılır. Dikişlerin çok sıkı olması gerekmiyor. Bağlantılanan kenar boyunca 1cm, hatta daha büyük boşluklar zararlı değil çünkü buralar epoksi macunla doldurulacak. Dikişler arası mesafe de çok kritik değil. Ben gövdenin kontrplağın kavisinden dolayı çok yüke maruz kalan bölümlerinde her 5cm'de bir, yükün az olduğu bölümlerde ise her 15cm'de bir dikiş atılır.

Yapıştırma zamanı. Yapıştırmaya geçmeden önce iki şeyden emin olmanız gerek. Birincisi, teknenin biçiminin bu işlem sırasında bozulmayacak biçimde sabitlenmesi. 2cm'lik suntadan gerçek boyutlarında birkaç perde kesip bunları kemere yönünde vidalamanız gerekir.İkincisi ise dikişlerden kurtulmak. Küçük bir teknede dikişler arasını minik epoksi macun parçalarıyla yapıştırıp bunlar donunca dikişleri çekebilirsiniz.

Bu macunlar kaynak yaparken parçaları bir arada tutmak için yapılan nokta kaynağı vazifesini yapıyor.

Şimdi bütün bu kenarları, nokta macunların üzerleri de dahil macunla doldurmamız gerekir. Bazıları (sonradan zımparalamak kaydıyla) dikişlerin yerinde bırakılabileceği görüşünde. Genelde, metal dikiş kullanıyorsaniz çekmenizde yarar var. Ama örneğin naylon kablo bağları kullandıysanız bunlar yerinde bırakılıp macunlama üstlerinden yapılabilir.

Sizlere rehber olabildiysek ne mutlu bize :) Denizrehberim.com
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
5 Yanıt
4475 Gösterim
Son İleti Ocak 27, 2014, 09:02:57 ÖS
Gönderen: bkgorkey
2 Yanıt
1635 Gösterim
Son İleti Mart 11, 2021, 12:04:03 ÖS
Gönderen: Irkın Çubuk
3 Yanıt
4545 Gösterim
Son İleti Mayıs 06, 2021, 08:07:08 ÖS
Gönderen: vlkanaydin